Μπορεί η Κίνα να χτυπήσει στο εγγύς μέλλον ευθέως τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμη και τους κατασκευαστικούς κολοσσούς όπως την Ford, την Mercedes, την Toyota ή την VW; Η ασιατική χώρα – η οποία, σημειωτέον, είναι από το 2008 ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, ως προς την ποσότητα των παραγόμενων οχημάτων που βγάζει – έχει θέσει ως ταβάνι της… τον ουρανό, κατασκευάζοντας μια σειρά από αυτοκίνητα κάθε τύπου που οι ειδικοί της αυτοκίνησης αποφαίνονται ότι έχουν πλέον όλα τα φόντα προκειμένου να χαρακτηριστούν ως «τα καλύτερα της υφηλίου».

Όπως αναφέρει σε εκτενές του άρθρο στον ιστότοπο The Conversation ο Τομ Στέισι, ειδικός στις αλυσίδες παραγωγής ΙΧ, «η Κίνα βρίσκεται αδιαμφισβήτητα σε πολύ καλό δρόμο όσον αφορά κατασκευή των καλύτερων αυτοκινήτων στον κόσμο».

Η ποιότητα των κινεζικών οχημάτων είναι εξαιρετική, διατείνεται ο Στέισι, αυτό που τα κρατάει «πίσω» είναι το γεγονός ότι δεν είναι και πολύ δημοφιλή παγκοσμίως, ήτοι δεν έχουν πλασαριστεί πολύ καλά στην διεθνή αγορά.

Το τεχνολογικό know how των Κινέζων που τους δίνει προβάδισμα

Ο Στέισι λέει πάντως ότι οι Κινέζοι έχουν ήδη ένα πολύ σημαντικό τεχνολογικό know how, καθώς στη δεκαετία του 1950 είχαν αναπτύξει μια ευρεία παραγωγή σοβιετικών οχημάτων κατόπιν της σχετικής αδείας της Μόσχας.

«Την δεκαετία του 1980, ύστερα από τον θάνατο του Μάο, δημιουργήθηκε στη χώρα η πρώτη κοινοπραξία με την General Motors, κατόπιν με τη Volkswagen, αλλά και με άλλες φίρμες», τονίζεται στο σχετικό δημοσίευμα, προσθέτοντας με νόημα ότι η Κίνα μπορεί να ηγηθεί άνετα των αυτοκινητικών εξελίξεων στο μέλλον, χάρη κυρίως σε δυο παράγοντες: το εξαιρετικά χαμηλό μισθολογικό κόστος των εργατών και η γνωστή νοοτροπία του «όλα για την Κίνα» που διατρέχει το επαγγελματικό ethos των υπαλλήλων στα εργοστάσιά της.

Ας πάρουμε λόγου χάρη την Xpeng, μια αυτοκινητοβιομηχανία που υπάρχει από το 2014 και χάρη στο τολμηρό και φουτουριστικό της ντιζάιν θεωρείται ως ο πιο ισχυρός αντίπαλο για την Tesla του Ελον Μασκ. Τα αυτοκίνητα της έχουν όλα αυτά που αναζητά κάποιος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και με σύγχρονες τεχνολογίες όπως η εξελιγμένη αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, που υπάρχει και στο G3, ένα crossover που ήδη πουλάει… σαν ζεστά ψωμάκια στην σκανδιναβική αγορά ΙΧ, και ειδικά στην Σουηδία και την Νορβηγία.

«Έχουμε διαπιστώσει τη δυναμική της ευρωπαϊκής αγοράς εδώ και αρκετό καιρό. Βλέπουμε τους εαυτούς μας όχι μόνο ως μια τοπική μάρκα στην Κίνα, αλλά με την τεχνολογία, το σχεδιασμό και το προϊόν που έχουμε,  μπορούμε να το προσφέρουμε σε όλους τους πελάτες παγκοσμίως», δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής της Xpeng στο βρετανικό Top Gear.

Στο παιχνίδι μπήκε πρόσφατα και η Geely, ένας κινεζικός κολοσσός με παγκόσμιες βλέψεις που ήδη έχει προχωρήσει στην εξαγορά της βρετανικής Lotus και της σουηδικής Volvo, ενώ κατέχει, επίσης και ένα μέρος της Daimler.

Τα ηλεκτρικά Zeekr που ταράσσουν τα νερά

Με την αυτοκινητοβιομηχανία να παράγει ήδη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την Polestar, το παράρτημα της Volvo, τώρα δημιουργεί την δική της ηλεκτρική μάρκα, την Zeekr, για να κοντράρει επίσης ανοικτά την Tesla, η οποία με το Model 3 της έχει το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κίνα.

Αρχικός στόχος της Zeekr θα είναι να παρασκευάσει premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την τοπική αγορά αυτοκινήτου, αλλά ασφαλώς στα άμεσα πλάνα της υπάρχει και το ενδεχόμενο της επέκτασης στο εξωτερικό, όσο και ολοένα αυξάνεται η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα πολυτελή αυτοκίνητα της Zeekr θα κυκλοφορήσουν υπό την μάρκα Lingling Technologies, η οποία διαχειρίζεται όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Geely τα οποία θα προκύψουν από μία εξειδικευμένη πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα, στη βάση μιας αρχιτεκτονικής ανοιχτού κώδικα, την Sustainable Experience Architecture (SEA).

Η Geely σχεδιάζει επίσης για την Zeekr μια νέα στρατηγική μάρκετινγκ ούτως ώστε να αναζητήσει πιο βαθιές και ουσιαστικές σχέσεις με τους αγοραστές των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από τα οχήματα, η Zeekr θα λανσάρει μια γκάμα ρούχων και αξεσουάρ καθώς και μια άτυπη λέσχη ιδιοκτητών των ΙΧ της.

Και δίπλα στα Xpeng και την Zeekr θα ξεφυτρώσουν και δεκάδες άλλες ηλεκτρικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nio και η Li Auto.

«Μερικά από τα καλύτερα στον κόσμο αυτοκίνητα, με σύγχρονη τεχνολογία, παράγονται πλέον στην Κίνα», συνοψίζει ο Στέισι, ο οποίος μάλιστα επικαλείται και έρευνες πελατών που επιβεβαιώνουν ότι το κινεζικής παραγωγής μοντέλο Tesla Model 3 είναι καλύτερο από το αντίστοιχο που παρήχθη στις ΗΠΑ.

«Η επόμενη επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία αντικαθιστά τη βενζίνη και το ντίζελ με τον ηλεκτρισμό. Με όλα τα πλεονεκτήματα που διαθέτει, η Κίνα θα μπορούσε να τεθεί επικεφαλής σε αυτό το σημείο καμπής και να γίνει η πατρίδα των καλύτερων αυτοκινήτων στον κόσμο» καταλήγει με νόημα ο Στέισι.