Η BMW παρουσιάζει στο Goodwood Festival of Speed (Ιούλιος 2021) την νέα Σειρά 2 Coupé, ένα σπορ μοντέλο που επικεντρώνεται στις δυναμικές επιδόσεις, την σπορ σχεδίαση, τους δυνατούς κινητήρες και την προηγμένη τεχνολογία πλαισίου. Η πίσω κίνηση και ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας είναι μοναδικά χαρακτηριστικά στην κατηγορία που κάνουν την νέα σειρά 2 κουπέ να ξεχωρίζει. Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Group στο San Luis Potosí στο Μεξικό και θα βγει στην αγορά αρχές του 2022.

Η νέα Σειρά 2 Coupé είναι η μοντέρνα εκδοχή της παραδοσιακής φιλοσοφίας ενός compact 2θυρου μοντέλου υψηλών επιδόσεων, με ανεξάρτητη σχεδίαση, πλήρως διαφοροποιημένη από τα compact μοντέλα της Σειράς 1. Χαρακτηριστικές αναλογίες, φαρδιά μετατρόχια, βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος, ελαφριά σχεδίαση, ισορροπημένη κατανομή βάρους 50 : 50 και χαμηλό κέντρο βάρους δημιουργούν την ιδανική βάση για εξαιρετικά σπορ συμπεριφορά.

Στην αιχμή του δόρατος της σειράς θα βρίσκεται η έκδοση της BMW M GmbH. Πρόκειται για την M240i xDrive Coupé με 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα 374 ίππων και τετρακίνηση. Επίσης θα υπάρχουν εκδόσεις 4κύλινδρων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων με πίσω κίνηση.

Σχεδίαση – Πλαίσιο

Η κλασική σχεδίαση τριών όγκων, συνθέτει ένα σπορ αμάξωμα με αυξημένο μήκος αυξημένο κατά 105 χλστ, πλάτος κατά 64 χλστ και μεταξόνιο κατά 51 χλστ συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Την ίδια στιγμή, το ύψος έχει χαμηλώσει κατά 28 χλστ και τα μετατρόχια μεγάλωσαν κατά 54 χλστ μπροστά (M240i xDrive Coupé: +63 χσλτ) και 31 χλστ πίσω (M240i xDrive Coupé: +35 χσλτ). Η κομψή σιλουέτα χαρακτηρίζεται από τους προεξέχοντες θόλους των τροχών και τα πίσω φωτιστικά σώματα με νέα διάταξη φώτων LED.

Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου δίνει μεγαλύτερη – από την προκάτοχό της- στην ευελιξία, ακρίβεια διεύθυνσης και σπορ συμπεριφορά στις στροφές έναντι του προηγούμενου μοντέλου. Ταυτόχρονα, η άριστη συνεργασία συστήματος κίνησης και πλαισίου βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου και την ανάπτυξη των πλευρικών φορτίων, προσφέροντας δυναμική συμπεριφορά στις στροφές και ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (ντριφταρίσματα), ενώ σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων έχει βελτιωθεί ή άνεση και η ακουστική.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων, πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related) και Electric Power Steering με λειτουργία Servotronic. Ανάρτηση M Sport συμπεριλαμβανομένου variable sport steering (σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού) διατίθενται προαιρετικά. Η νέα M240i xDrive Coupé διατίθεται στάνταρ με ειδική έκδοση ανάρτησης M Sport, με πρόσθετες ενισχύσεις στον εμπρός άξονα, φρένα M Sport και διαφορικό M Sport στον πίσω άξονα. Ανάρτηση Adaptive M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διατίθεται προαιρετικά για τη ναυαρχίδα του μοντέλου. Ζάντες αλουμινίου 17” στάνταρ, ζάντες αλουμινίου Μ 18” περιλαμβάνονται στην έκδοση M Sport, ενώ η M240i xDrive Coupé χρησιμοποιεί ζάντες αλουμινίου Μ 19” στάνταρ με επιλογή ελαστικών υψηλών επιδόσεων.

Κινητήρες – Κιβώτια

Η γκάμα κινητήρων διαθέτει την τελευταία τεχνολογία TwinPower Turbo. Ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας στην M240i xDrive Coupé αποδίδει μέγιστη ισχύ υψηλότερη κατά 34 ίππους συγκριτικά με του απερχόμενου μοντέλου. Επίσης, ο βελτιωμένος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας στη νέα 220i Coupé έχει 184 ίππους και ελαχιστοποιημένες εκπομπές ρύπων χάρη στην κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής. Η νέα 220d Coupé διαθέτει ένα 4κύλινδρο κινητήρα diesel 190 ίππων με υπερσυμπίεση δύο σταδίων και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V για άμεση παραγωγή ισχύος και υψηλά επίπεδα απόδοσης. Τέλος, η 230i Coupé που χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 245 ίππων, θα προστεθεί στη γκάμα το καλοκαίρι του 2022.

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic στάνταρ, ενώ –προαιρετικά- διατίθεται 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport (στάνταρ στην M240i xDrive Coupé) με χειριστήρια (shift paddles) στο τιμόνι, και Launch Control για ιδανική εκκίνηση με την καλύτερη δυνατή ελκτική πρόσφυση.

Εσωτερικό

Στο καθαρά σπορ σχεδίασης εσωτερικό ξεχωρίζει το οδηγοκεντρικό cockpit με το σύγχρονο πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα και δυνατότητα πλήρως ψηφιακών ενδείξεων. Καθίσματα και δερμάτινο τιμόνι Sport και καθίσματα M Sport με ενσωματωμένα προσκέφαλα διατίθενται προαιρετικά. Ειδικά χαρακτηριστικά εσωτερικού για την έκδοση M Sport και την M240i xDrive Coupé, όπως προστατευτικές επενδύσεις γονάτων στην κεντρική κονσόλα ενισχύουν την έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση. Επίσης, το -προαιρετικό M Sport package Pro για την έκδοση M Sport μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών διαθέτει ζάντες αλουμινίου 19”, φρένα M Sport, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, ένα εμπρός σπόιλερ και πίσω αεροτομή Μ. Η πολυτέλεια εσωτερικού αποτελεί άλμα προόδου, με υλικά υψηλής ποιότητας, ακριβή ποιότητα κατασκευής και αποκλειστικά στοιχεία σχεδίασης.

Οι επενδύσεις θυρών ενσωματώνουν νέες τραπεζοειδείς διακοσμητικές επιφάνειες, με κρυφό φωτισμό (προαιρετικός εξοπλισμός), έκδοση M Sport και M240i xDrive Coupé και επένδυση Alcantara/Sensatec. Τα καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα και τα πίσω (για δυο άτομα) είναι ανεξάρτητα (διαιρούμενα 40 : 20 : 40). Η βασική χωρητικότητα στον κεντρικό χώρο αποσκευών έχει αυξηθεί στα 390 λίτρα (+20 συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών και παρμπρίζ με ακουστικό κρύσταλλο, στάνταρ.

Επιπλέον, στον προαιρετικό έξτρα εξοπλισμός περιλαμβάνονται θέρμανση καθισμάτων και τιμονιού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μνήμης στην πλευρά του οδηγού, κρυφός φωτισμός και ηχοσύστημα Harman Kardon surround. Η -προαιρετική, κρυστάλλινη συρόμενη/ανακλινόμενη ηλιοροφή έχει διαφανή επιφάνεια σχεδόν 20% μεγαλύτερη από του απερχόμενου μοντέλου, ενώ ένας αφαιρούμενος κοτσαδόρος διατίθεται προαιρετικά, με το επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ να φτάνει τα 1.600 κιλά.

Συστήματα υποστήριξης οδηγού

Στην αισθητά μεγαλύτερη γκάμα στάνταρ και προαιρετικών συστημάτων υποστήριξης οδηγού έναντι του προηγούμενου μοντέλου, περιλαμβάνονται: Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning και Cruise Control με λειτουργία φρένων στάνταρ. Διατίθενται προαιρετικά: Driving Assistant με Lane Change Warning, Rear Collision Prevention και προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, Active Cruise Control με Stop&Go συμπερ. manual Speed Limit Assist, Park Distance Control, Reversing Assistant, Reversing Assist Camera, Surround View και Remote 3D View. Διατίθεται επίσης για την Σειρά 2 Coupé Head-Up Display και Drive Recorder.

Το προηγμένο σύστημα απεικόνισης / ελέγχου που βασίζεται στην οθόνη 8,8 ιντσών του Operating System 7 και ο πίνακας οργάνων διαθέτει έγχρωμη οθόνη 5,1” στο πλαίσιο του στάνταρ Live Cockpit, ενώ το –προαιρετικό- Live Cockpit Professional έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και οθόνη ελέγχου 10,25”.

Οι τρεις εκδόσεις του μοντέλου στο λανσάρισμα είναι η 220i Coupé (4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 184 ίππων, με 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, 0-100 σε 7,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα: 236 χλμ), η M 240 i xDrive Coupé (6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 374 ίππων, με 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα: 250 χλμ) και η 220d Coupé (4κύλινδρος εν σειρά diesel, ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (8 kW/11 ίππων, ισχύος 190 ίππων, με ), 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, 0-100 σε 6,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα: 237 χλμ.

Νίκος Τσάδαρης