«Το Jeep ήταν ένα από τα τρία καθοριστικής σημασίας “όπλα” των ΗΠΑ στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο». Η παραπάνω φράση του προέδρου Ντουάιτ Αϊζενχάουερ σημειώνει με εμφατικό τρόπο τη σημαντικότητα του οχήματος, που εκτός των άλλων αποτέλεσε και την αφετηρία της θρυλικής μάρκας, η οποία σύντομα έγινε συνώνυμο των πολιτικών οχημάτων 4×4 και στη συνέχεια των SUV.

Ανθεκτικό, αξιόπιστο και αποτελεσματικό όσο κανένα άλλο, το Willys αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τα συμμαχικά στρατεύματα, που το χρησιμοποιούσαν με κάθε πιθανό τρόπο. Από τις ακτές της Νορμανδίας και τις ερήμους της Βόρειας Αφρικής, μέχρι τις χιονισμένες Άλπεις και τους βάλτους στα νησιά του Ειρηνικού.

Το ξεκίνημα της παραγωγής του Willys MB με τον κινητήρα των 60 ίππων και βέβαια την κίνηση σε όλους τους τροχούς σηματοδότησε μια νέα εποχή για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις. Αργότερα, με τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1945, το Jeep θα προσέφερε τις αρετές του πλέον για ειρηνικούς σκοπούς, με το CJ (Civilian Jeep) να αποτελεί το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής για πολιτική χρήση στον κόσμο.

Η επιτυχία του Willys σε κάθε πεδίο που βρέθηκε, εκτός από τον έξυπνο σχεδιασμό και την δυνατότητα παραγωγής μεγάλου αριθμού οχημάτων από τις ΗΠΑ οφείλεται και στις εξαντλητικές δοκιμές που πέρασε το όχημα πριν χρησιμοποιηθεί από τους συμμάχους. Τα πλάνα από τις δοκιμές προκαλούν θαυμασμό ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, με τα Willys να περνούν με πλήρες φορτίο από πολύ κακής ποιότητας διαδρομές και τον οδηγό να μην ελαττώνει στο ελάχιστο την ταχύτητα του οχήματος.

Νίκος Τσάδαρης