Η ελληνική αγορά μέρα με τη μέρα υποδέχεται ολοένα και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων. Αυτήν τη φορά, είναι η Mazda, που έφερε και διαθέτει προς πώληση το MX-30, ένα SUV με ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων, κίνηση εμπρός και αυτονομία 200 χιλιομέτρων (WLTP).

Σχεδίαση

Το MX-30 είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της μάρκας, σχεδιασμένο με βάση τη φιλοσοφία Kodo και στιλ εμπνευσμένο από τη μοντέρνα «ανθρωποκεντρική» προσέγγιση, με επίκεντρο τις σύγχρονες αξίες και lifestyle. Η σχεδίαση του αμαξώματος, που μοιάζει σαν «ενιαία οντότητα», χαρακτηρίζεται από τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες (freestyle doors) και τις γυάλινες επιφάνειες που αποκαλύπτουν ένα εξαιρετικά ευρύχωρο και φωτεινό εσωτερικό, ενώ λείπει η κεντρική κολώνα και οι πόρτες στηρίζονται σε ειδικά σχεδιασμένους μεντεσέδες. Οι εμπρός πόρτες ανοίγουν προς τα μπροστά σε γωνία 82°, ενώ οι πίσω αντίθετα (προς τα πίσω), σε γωνία 80°.

Τα πλαίσια των τζαμιών μπορούν να διακοσμηθούν είτε με μαύρη ή με ασημί μεταλλική βαφή διαφορετική από το χρώμα του αμαξώματος. Η οροφή είναι σε μαύρη απόχρωση ώστε να τονίζει τη ρευστότητα των στοιχείων του αμαξώματος. Η οροφή και τα πλαίσια των πλευρικών παραθύρων συνδυάζονται με τις αποχρώσεις του αμαξώματος σε Soul Red Crystal, Polymetal Grey ή Ceramic Metallic ώστε να επιτυγχάνουν τόσο την αίσθηση της ελαφρότητας, όσο και τους κατάλληλους συνδυασμούς της μοντέρνας ανθρωποκεντρικής σχεδίασης. Εναλλακτικά, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μία παλέτα πέντε ακόμα εξωτερικών χρωμάτων.

Η αρχιτεκτονική κατασκευής Skyactiv-Vehicle του MX-30, συντελεί ούτως ώστε οι κάθετες, διαμήκεις και πλευρικές συναρμογές του αμαξώματος να αυξάνουν κατακόρυφα το βαθμό ακαμψίας, βοηθώντας τη λειτουργία των ελαστικών και των αμορτισέρ, ενώ η μπαταρία αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος.

Εσωτερικό

Το στιλάτο, εργονομικό εσωτερικό, διακρίνεται και για την οδηγοκεντρική σχεδίαση της θέσης οδήγησης, με τα εμπρός καθίσματα να διαθέτουν μηχανισμό όπου, με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Ο εργονομικός σχεδιασμός των καθισμάτων διατηρεί τη λεκάνη σε όρθια θέση και βοηθά τη σπονδυλική στήλη στη διατήρηση της φυσικής στάσης σε μορφή «S», ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τη έμφυτη ικανότητα ισορροπίας που διαθέτει ο κάθε ανθρώπινος οργανισμός.

Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα «ανεξαρτητοποιείται» από το ταμπλό και τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, παρέχοντας πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες. Επίσης, η κάτω κονσόλα ενσωματώνει σε μία οθόνη αφής των 7 ιντσών, το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού. Ο μοχλός ταχυτήτων του ηλεκτρονικού κιβωτίου, κλειδώνει σε κάθε επιλογή σχέσης (το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις) για ασφαλείς αλλαγές.

Στο εσωτερικό γίνεται εκτεταμένη χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον, τα οποία έχουν προσεκτικά επιλεγεί και διακρίνονται για το άψογο φινίρισμά τους. Τόσο οι θήκες της κεντρικής κονσόλας όσο και το εσωτερικό των χειρολαβών των θυρών, είναι επενδυμένα με το παραδοσιακό υλικό από φελλό, που συλλέγεται χωρίς υλοτόμηση, από το φλοιό των δέντρων.

Οι επενδύσεις στα πάνελ των θυρών είναι από ύφασμα που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το σύστημα Mazda Connect, στον βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay και Android Auto, και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλό και έξυπνο ταίριασμα του κινητού σας.

Τέλος, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο χρωματικών συνδυασμών (Modern Confidence & Industrial Vintage), ενώ το εσωτερικό διατίθεται επίσης και σε συνδυασμό μαύρων υφασμάτινων επενδύσεων και φυσικού φελλού.

Τεχνολογία e-Skyactiv

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35,5 kWh. Η μέγιστη ισχύς είναι 143 ίπποι, μέγιστη ροπή 265 Nm και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Η υιοθέτηση κινητήρα στο πεντάλ του γκαζιού εξασφαλίζει πολύ πιο γραμμική απόκριση στην επιτάχυνση και καλύτερο πέρασμα των δυνάμεων «G». Μία σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση από την κίνηση εμπρός στην κίνηση με όπισθεν και πολύ πιο ομαλή διαχείριση και έλεγχο των δυνάμεων «G».

Η συνεργασία ηλεκτροκινητήρα με το σύστημα πέδησης δίνει ανάκτηση ενέργειας κατά  την επιβράδυνση, ενώ το σύστημα πέδησης προσφέρει ήρεμη μετάβαση από τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στην υδραυλική επενέργεια του φρεναρίσματος. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας, παρέχει μέσω του ηχοσυστήματος ακουστική αναπαραγωγή, που επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει το ποσοστό ροπής του κινητήρα για ακριβή έλεγχο της ταχύτητας.

Το ηλεκτρικό σύστημα G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να βελτιώσει τις επιδόσεις του σασί, ρυθμίζοντας τη ροπή του ώστε να βελτιστοποιήσει την κατανομή της, μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών, για ιδανικό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότητας.

Με κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. (WLTP συνδυασμένη), το MX-30 επιτυγχάνει αυτονομία της τάξεως των 200 χλμ. (WLTP συνδυασμένη).

Υπάρχουν δύο επιλογές φόρτισης – στάνταρ, με παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος, ή ταχεία με παροχή συνεχούς ρεύματος (DC). Η φόρτιση μέσω παροχής με συνεχές ρεύμα είναι σχεδιασμένη ώστε να πληροί τις προδιαγραφές συστήματος 125A Combo, ενώ η φόρτιση μέσω παροχής εναλλασσόμενου μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως 6,6 KW.

Τεχνολογίες ασφαλείας

Η διευρυμένη γκάμα των τεχνολογιών i-Activsense περιλαμβάνει πλέον δύο νέα συστήματα: Το σύστημα έξυπνης υποστήριξης πέδησης (Smart Brake Support – SBS) με τη λειτουργία Turn-Across Traffic, και το σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας με Road Assist & έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Επιπλέον υπάρχουν τα συστήματα, πρόληψης ατυχήματος και περιορισμός επιπτώσεων, έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης (Smart Brake Support [Πίσω] (SBS-R), το Smart Brake Support πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας [Rear Crossing] (SBS-RC) και το Smart Brake Support (SBS) με λειτουργία Turn-Across Traffic.

Σύστημα προειδοποίησης επικείμενων κινδύνων, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχος προβολέων (High Beam Control – HBC), έλεγχος πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Αναγνώριση πινακίδων οδικής σημάνσεως (Traffic Sign Recognition System – TSR), έξυπνο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance – ISA), προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert – DAA), παρακολούθηση συμπεριφοράς οδηγού (Driver Monitoring), Mazda Radar Cruise Control (MRCC), υποστήριξη σε ταξίδι και σε μποτιλιάρισμα (Cruising & Traffic Support – CTS).

Το Mazda MX-30 είναι ήδη προς πώληση με τιμές που ξεκινούν αρχικά από τα 37.590 ευρώ, ποσόν που με την κρατική επιδότηση διαμορφώνεται στα 33.043 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης