Εικοσιένα χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση (1999), το νέο Seat Leon, στην 4η πλέον γενιά του, είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο μοντέλο της μάρκας, που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της, στο Μαρτορέλ της Βαρκελώνης.

Σχεδίαση – Εσωτερικό

Το νέο Leon έχει σχεδιαστικά διαφοροποιηθεί αισθητά από τον προκάτοχο του και εμφανίζεται βελτιωμένο στις συνολικές αναλογίες, με πιο έντονη την εμπρόσθια εμφάνιση και ομαλότερες σχεδιαστικές γραμμές του. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo, είναι το πιο καινοτόμο όχημα που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα, με υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και υβριδικές τεχνολογίες. Ταυτόχρονα διαθέτει μια σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες φωτισμού, συμπεριλαμβανομένων περιμετρικού φωτισμού καμπίνας, coast to coast φωτισμού LED στο πίσω μέρος, δυναμικά φώτα προειδοποίησης, full LED προβολείς και welcome lights.

Οι αυξημένες διαστάσεις του 5θυρου και Sportstourer (86 και 93 χλστ., αντίστοιχα), καθιστούν ακόμα πιο ευρύχωρα τα πίσω καθίσματα και προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα χώρου αποσκευών για το Sportstourer (620 λίτρα). Συγκεκριμένα, στην 5θυρη έκδοση, το νέο Leon έχει μήκος 4,368 χλστ., πλάτος 1,800 χλστ. (-16χλστ.) και ύψος 1,456 χλστ. (-3χλστ.).

Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.686 χλστ., δηλαδή 50 χλστ. περισσότερο από την 3η γενιά. Στην έκδοση Sportstourer, έχει μήκος 4.642 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ. (-16χλστ.) και ύψος 1.448 χλστ. (-3χλστ.). Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.686 χλστ., δηλαδή και εδώ 50 χλστ. περισσότερο από την προηγούμενη γενιά.

Βελτιωμένος κατά περίπου 8% είναι και ο συντελεστής οπισθέλκουσας σε σύγκριση με την 3η γενιά. Το εσωτερικό (με 4 επίπεδα εξοπλισμού: Business, Style, Xcellence & FR) είναι κομψό και μίνιμαλ με μεγάλο ταμπλό που δίνει την αίσθηση πως αιωρείται.

Πρωταγωνιστής του εσωτερικού είναι η κεντρική οθόνη infotainment 10 ιντσών, που περιλαμβάνει αναγνώριση χειρονομίας. Ο φωτισμός διαχέεται στο μπροστινό τμήμα της καμπίνας, από τις πόρτες και την κορυφή του ταμπλό, δημιουργώντας ένα φωτεινό τόξο που μπορεί να αλλάξει χρωματικό τόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ των βελτιωμένων μαλακών πλαστικών, των υφασμάτων και των δερμάτων στα καθίσματα, των πάνελ θυρών και του ταμπλό.

Το 5θυρο νέο Leon προσφέρει χωρητικότητα αποσκευών 380 λίτρων (ίδια με την προηγούμενη γενιά), ενώ το Sportstourer προσφέρει χωρητικότητα 617 λίτρων, 30 λίτρα περισσότερο από την προηγούμενη γενιά.

Επίσης, είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο της Seat εσωτερικά και εξωτερικά, με online πλοήγηση, λειτουργίες και υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων Full Link με Android Auto και ασύρματο CarPlay. Πιο αναλυτικά, το Digital Cockpit, το οποίο διαθέτει έναν υψηλής ευκρίνειας ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 και σύστημα infotainment. Το Standard Media System διαθέτει οθόνη 8,25 με συμβατότητα smartphone, ενώ το μεγαλύτερο σύστημα Navi οθόνης 10 προσφέρει 3D συνδεδεμένη πλοήγηση, τεχνολογία οθόνης τύπου Retina, φυσικό έλεγχο φωνής καθώς και αναγνώριση χειρονομίας.

Το Leon «θέλει» να είναι το ασφαλέστερο Seat, καθώς με predictive adaptive cruise control, emergency assist, travel assist και side and exit assist, συνδυάζει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησηςοδηγού για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή προστασία σε κάθε συνθήκη οδήγησης.

Κινητήρες – Κιβώτια

Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται η 4η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, περιλαμβάνει σύγχρονους κινητήρες με βενζίνη (TSI), diesel (TDI), συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), mild hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid).

Οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο DSG διαθέτουν σύστημα αλλαγής ταχυτήτων shift-by-wire. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην είναι συνδεδεμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων μηχανικά, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές εντολές.

Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι όλες άμεσης έγχυσης και με υπερσυμπιεστή, αποδίδουν μεταξύ 110 και 190 ίππων, ενώ περιλαμβάνουν 3κύλινδρους κινητήρες TSI 1.0 λτ (110 ίππων) και μεγαλύτερους κινητήρεςTSI1.5 λτ (130 και 150 ίππων). Οι κινητήρες 1.0 TSI 110 ίππων και 1.5TSI 130 ίππων χρησιμοποιούν τη διαδικασία καύσης κύκλου Miller και μεταβλητό γεωμετρικό υπερσυμπιεστή. Οι κινητήρες των 1.5 λίτρων ενσωματώνουν επίσης Active Cylinder Management για μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας. Στην κορυφή είναι ο 2λιτρος κινητήρας TSI 190 ίππων που συνδέεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

Το diesel παραμένει μια σημαντική τεχνολογία για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και το νέο Leon διαθέτει δυο επιλογές: όλες οι εκδόσεις TDI είναι 2.0 λτ με 115 και 150 ίππους. Οι εκδόσεις TDI διαθέτουν το εξελιγμένο σύστημα επεξεργασίας καυσίμων SCR, Twin Dosing με διπλή έγχυση AdBlue που μειώνει σημαντικά τις εκπομπές NOx και πληρούν τις αυστηρές απαιτήσεις των τελευταίων προτύπων εκπομπών ρύπων.

Για πρώτη φορά, το Leon περιλαμβάνει επίσης 48V mild hybrid τεχνολογία (eTSI), με υψηλότερα επίπεδα επιδόσεων& οικονομίας, ενώ συνδυάζονται αποκλειστικά με DSG. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί έναν εκκινητή-γεννήτρια 48V και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Επιπλέον, σύντομα, θα προστεθεί και έκδοση plug-inhybrid. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτρικού κινητήρα 1.4 λτ. TSI, μπαταρίας ιόντων λιθίου 13 kWh και 6τάχυτου κιβώτιου ταχυτήτων DSG, αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία περίπου 60 χλμ (WLTP).

Τέλος, από τις αρχές του 2021 το νέο Leon θα είναι διαθέσιμο και με κινητήρα φυσικού αερίου CNG 1.5 λίτρων TGI, με απόδοση 130 ίππων. Η έκδοση αυτή διαθέτει τρεις δεξαμενές CNG συνολικής χωρητικότητας 17,3 κιλών, δίνοντας στο όχημα αυτονομία (μόνο με αέριο) 440 χιλιομέτρων χωρίς ανεφοδιασμό, ενώ όταν οι δεξαμενές CNG αδειάσουν, ο κινητήρας αλλάζει αυτόματα σε λειτουργία βενζίνης.

Τιμές

Οι τιμές της 4 ης γενιάς Seat Leon, ξεκινούν από τα 18.190 ευρώ (5θυρο, 1.0 Eco TSI 110 ίππων Business) και 22.190 ευρώ (Sportourer 1,5 Eco TSI 150 ίππων Style), ενώ για τα diesel η βάση είναι τα 22.890 ευρώ (5θυρο, 2.0 TDI 115 ίππων Style) και 23.890 ευρώ (Sportourer, 2.0 TDI 115 ίππων Style).

Νίκος Τσάδαρης