Η Opel αποκαλύπτει τη 2η δεύτερη γενιά του Mokka, που συνδυάζει το μοντέρνο στιλ με την οδηγική ευχαρίστηση. Προσφέρει ηλεκτροκίνηση μηδενικών ρύπων, είναι αποδοτικό, συμπαγές και προσφέρεται τόσο για την πόλη και για ασφαλή ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Παρά το ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (+2 χλστ.), το νέο Mokka είναι κατά 12,5 εκ πιο κοντό συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέρει όμως στους πέντε επιβάτες του παρόμοια χωρητικότητα 350 λίτρων στο χώρο αποσκευών. Με συνολικό μήκος μόλις 4,15 μ. ελίσσεται με ευκολία και παρκάρει άνετα σε αστικά και ημιαστικά κέντρα. Επίσης, εντυπωσιάζει με τις αναλογίες και τη σχεδιαστική του ακρίβεια, ενώ η τολμηρή του εμφάνιση διαμορφώνεται από τους κοντούς προβόλους και ένα καλοζυγισμένο, φαρδύ αμάξωμα.

Είναι το πρώτο μοντέλο που αποτυπώνει το μελλοντικό πρόσωπο της μάρκας και υιοθετεί το πλήρως ψηφιακό cockpit επόμενης γενιάς: Opel Vizor και Opel Pure Panel, αντίστοιχα. Ούτε αναλογικές ενδείξεις, ούτε φανταχτερά, άχρηστα διακοσμητικά animations: Η εμπειρία είναι σαφής και ξεκάθαρη, οι πληροφορίες που παρέχονται αφορούν μόνο στα απαραίτητα. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνει δύο διευρυμένες οθόνες. Αυτή μπροστά από τον οδηγό έχει διάσταση 12″. Ωστόσο, στοχεύοντας στη διαισθητική λειτουργία και στη συνεχή προσοχή του οδηγού στο δρόμο, οι σχεδιαστές διατήρησαν τα μπουτόν ελέγχου για τις βασικές λειτουργίες, αποφεύγοντας την επικίνδυνη πλοήγηση σε υπο-μενού.

Το νέο Mokka συνεχίζει την παράδοση της μάρκας να κάνει προσιτές καινοτόμες τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες σε μία ευρεία βάση πελατών. Μεταξύ αυτών είναι προηγμένα συστήματα όπως το ACC (Advanced Cruise Control) με λειτουργία Stop & Go που βοηθά τον οδηγό να αντιμετωπίζει χωρίς άγχος το μποτιλιάρισμα, καθώς το νέο Mokka μπορεί να προσαρμόζεται αυτόματα στις κινήσεις του προπορευόμενου οχήματος χωρίς να απαιτείται η χρήση του φρένου ή του γκαζιού.

Επιπλέον, το Active Lane Positioning διατηρεί αυτόματα το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα φωτισμού διαθέτει το προσαρμοζόμενο και αντιθαμβωτικό σύστημα IntelliLux LED matrix με 14 στοιχεία, ενώ όλες οι εκδόσεις διατίθενται στάνταρ με φώτα LED μπροστά και πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο και αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition). Επίσης διατίθεται πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών.

Το νέο Mokka βασίζεται σε μία νέα έκδοση της multi-energy πλατφόρμας της εταιρείας – CMP (Common Modular Platform). Αυτό το ελαφρύ και αποδοτικό αρθρωτό σύστημα παρέχει μεγάλη ευελιξία στην εξέλιξη οχημάτων και επιτρέπει τόσο τη χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης με μπαταρία όσο και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η ομάδα μηχανικών του Rüsselsheim αφιέρωσε πολύ χρόνο, αφενός στη μείωση του βάρους εξοικονομώντας έως 120 κιλά έναντι της προηγούμενης γενιάς και αφετέρου στην αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος, επιτυγχάνοντας έως και 30% βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας στην περίπτωση της ηλεκτρικής έκδοσης με τη χαμηλά ενσωματωμένη μπαταρία. Τα οφέλη είναι εμφανή, με το νέο μοντέλο να είναι πολύ πιο άμεσο σε απόκριση, πιο ευέλικτο και απολαυστικό στην οδήγηση, καταναλώνει αισθητά λιγότερη ενέργεια.

Το νέο Mokka θα διατίθεται από την πρώτη ημέρα και με μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Το Mokka-e προσφέρει λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων σε συνδυασμό με μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 136 ίππων και μέγιστη ροπή 260 Nm, άμεσα διαθέσιμη από την εκκίνηση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco και Sport) ανάλογα με τις προτιμήσεις τους. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα προς όφελος της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία 50 kWh και της αυτονομίας. Ένα σύστημα ταχείας φόρτισης 100 kW DC επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 30 λεπτά.

Το Mokka-e έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 322 χλμ. σύμφωνα με το WLTP σε Normal mode, ενώ το Eco mode υποστηρίζει τον οδηγό στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας. Η φόρτιση γίνεται είτε με επιτοίχιο φορτιστή, είτε με ταχυφορτιστή, είτε ακόμη και με οικιακή ηλεκτρική πρίζα, ενώ το μοντέλο είναι έτοιμο για όλες τις επιλογές φόρτισης, από μονοφασική μέχρι τριφασική στα 11 kW. Επίσης, η εγγύηση οκτώ ετών που συνοδεύει την μπαταρία πείθει και τους πλέον δύσπιστους για την αξιοπιστία της.

Οι προπωλήσεις ξεκινούν στα τέλη του καλοκαιριού του 2020 και αναμένεται στα καταστήματα των διανομέων από τις αρχές του 2021. Το νέο μοντέλο θα προσφέρεται επίσης με ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες diesel και βενζίνης.

Νίκος Τσάδαρης