Η Ford βάζει χρώμα και εξοικονομεί ενέργεια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο φωτισμός επηρεάζει τις οδηγικές αντιδράσεις και αυξάνει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος


AUTO
13:37
11/12/2019
Η Ford βάζει χρώμα και εξοικονομεί ενέργεια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
3
loading

Ειδικοί ισχυρίζονται ότι οι επιλογές χρωμάτων μπορεί να επηρεάσουν τη διάθεση, τις αντιδράσεις μας, ακόμα και το πόσα «likes» παίρνουμε στα social media. Γι' αυτό, η Ford διερευνά με ποιο τρόπο, συνδυάζοντας το κατάλληλο χρώμα με διαφορετικές οδηγικές καταστάσεις, μπορούμε να αυξήσουμε την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το νέο ηλεκτρικό Transit Smart Energy Concept χρησιμοποιεί διαφορετικό χρώμα εσωτερικού φωτισμού, ώστε οι επιβάτες να βιώνουν μία αίσθηση περισσότερης ζεστασιάς (κόκκινο) ή δροσιάς (μπλε). Αυτό βοηθά στο να περιοριστεί η χρήση του συστήματος κλιματισμού, ώστε η ενέργεια που εξοικονομείται να χρησιμοποιείται για την κάλυψη περισσότερων χιλιομέτρων.

Μελέτη του Εθνικού Εργαστηρίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας National Renewable Energy Laboratory (NREL) των ΗΠΑ αποκαλύπτει ότι η χρήση του συστήματος κλιματισμού σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία μπορεί να μειώσει την αυτονομία κίνησης μέχρι και 50%. Οχήματα με μεγαλύτερες καμπίνες, όπως τα minibuses, απαιτούν περισσότερη ενέργεια προκειμένου να διατηρηθεί μια ευχάριστη αίσθηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό και να διασφαλιστεί η απαιτούμενη άνεση για κάθε επιβάτη.

«Η έκθεσή μας στο χρώμα μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή μας με όλους τους τρόπους. Εδώ χρησιμοποιούμε το κόκκινο χρώμα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου για να κάνουμε τους ανθρώπους να νιώσουν πιο ζεστοί και το μπλε για να τους κάνουμε να νιώσουν πιο δροσεροί. Μειώνοντας τη λειτουργία του κλιματισμού μπορούμε να κάνουμε μεγάλη διαφορά αυξάνοντας την αυτονομία του οχήματος» δήλωσε η Lioba Müller, lighting team engineer, Vehicle Architecture.

Η Ford δοκίμασε το νέο 10θέσιο πρωτότυπό της στο Weather Factory, το Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών της μάρκας (Environmental Test Centre) στην Κολωνία. Με μία διάταξη που επέτρεπε στον οδηγό να παρακολουθεί την κατάσταση θερμοκρασίας όλων των καθισμάτων των επιβατών σε μία οθόνη στην κεντρική κονσόλα, οι επιβάτες υποβλήθηκαν σε τεστ προσομοίωσης μιας χειμερινής ημέρας με 0° C και μιας καλοκαιρινής ημέρας με 30° C. Στην συνέχεια, κλήθηκαν να αξιολογήσουν το επίπεδο άνεσης με κριτήριο την αίσθηση μιας υπερβολικά υψηλής ή χαμηλής θερμοκρασίας. Και στις δύο περιπτώσεις, ο φωτισμός της καμπίνας είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας από το σύστημα κλιματισμού, κατά 3,3% για την ψύξη και κατά 2,5% για τη θέρμανση.

Το Transit Smart Energy Concept υιοθετεί πολλαπλές καινοτομίες που βελτιστοποιούν τη χρήση ενέργειας και μειώνουν την απώλεια θερμότητας, όπως:

  • Έξι ηλιακοί συλλέκτες στην οροφή που φορτίζουν μία μπαταρία 12-volt που παρέχει ενέργεια για τη θέρμανση των καθισμάτων, το φωτισμό της καμπίνας και τα ηλεκτρικά συστήματα του οχήματος
  • Καινοτόμο σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τη χαμένη θερμότητας από τα εξαρτήματα του κινητήρα, τον εξωτερικό αέρα και τον αέρα εντός της καμπίνας για αύξηση της αυτονομίας κατά 20%
  • Αεριζόμενα παράθυρα με διπλά κρύσταλλα που μειώνουν τις κρύες επιφάνειας επαφής και περιορίζουν την απώλεια θερμότητας
  • Πίσω πάτωμα και οροφή με ειδική μόνωση που μειώνουν περαιτέρω την απώλεια θερμότητας της καμπίνας
  • Ηλεκτρική συρόμενη πόρτα που ανοίγει μέχρι τη μέση για μείωση της απώλειας θερμότητας. Ο ανεμιστήρας θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού κλείνει αυτόματα με το άνοιγμα της πόρτας
  • Πολυανθρακικό διαχωριστικό μεταξύ πόρτας επιβατών και περιοχής καθισμάτων που μειώνει περαιτέρω την απώλεια θερμότητας, καθώς οι επιβάτες εισέρχονται και εξέρχονται, ενώ παράλληλα τους προστατεύει από τις καιρικές συνθήκες

Το όχημα διαθέτει επίσης θερμαινόμενα πάνελ και καθίσματα για να μπορεί ο κάθε επιβάτης να ελέγχει τη θερμοκρασία της δικής του περιοχής. Μελλοντικές εκδόσεις θα επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει τη θέρμανση και ψύξη του κάθε καθίσματος απενεργοποιώντας τες στα άδεια καθίσματα μέσω συστήματος αυτόματης ανίχνευσης επιβάτη, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τις υπάρχουσες τεχνολογίες ενεργοποίησης αερόσακων.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    Ας κάνουμε μερικούς υπολογισμούς. Μια αντλία θερμότητας των 2 KW, μπορεί να δώσει μια μέση απόδοση ψύξης ή θέρμανσης της τάξης των 6 KW. Υπεραρκετή για τον κλιματισμό ενός αυτοκινήτου. Σε ένα ταξίδι 300 χλμ. διάρκειας ας πούμε 3 ωρών θα έχεις καταναλώσει 6 KWh αν λειτουργεί στο φουλ η ψύξη ή η θέρμανση. Δηλαδή το 6% μιας μπαταρίας των 100 KWh ή to 10% μιας των 60 KWh, ή περίπου 35 χλμ. αυτονομίας, στις σπάνιες περιπτώσεις που χρειάζεται στο φουλ ο κλιματισμός. Με αυτοκίνητο μικρότερης μπαταρίας δεν κάνεις τέτοιο ταξίδι ούτως ή άλλως. Ειδικά στην ψύξη η μείωση αυτονομίας θα είναι λιγότερη από ότι θα ήταν σε ένα συμβατικό όχημα.
    Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι σε ακραία χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από -15 C) όπου δεν θα λειτουργεί η αντλία θερμότητας και θα ανάβουν αντιστάσεις με μεγάλη κατανάλωση. Και πάλι θα απομείνει αρκετή αυτονομία, ειδικά αν το έχεις προθερμάνει κατά τη διάρκεια της φόρτισης στέλνοντας εντολή από το κινητό σου μερικά λεπτά πριν το βγάλεις από την πρίζα. Η επόμενη γενιά ηλεκτρικών θα έχει αυτονομίες που θα φτάνουν τα 1000 χλμ. οπότε είναι αστείο να συζητάμε μια μείωση μερικών χιλιομέτρων.
    H σχέση της Ford με ηλεκτρικά δεν είναι και τόσο καλή. Ακόμη και το καινούργιο ηλεκτρικό Mustang mach e είναι παντελώς άγνωστο στους περισσότερους dealers της Ford στην Αμερική. Οπότε ας μην βασιζόμαστε και πολύ σε αυτά που λέει. Όλες οι "καινοτομίες" που διάβασα δεν αφορούν μόνο ηλεκτρικά. Θα μπορούσαν κάλλιστα να εφαρμοστούν και σε συμβατικά.

  2. avatar Φιλοσοφίες για κλάματα

    Ναι θα πηγαίνουμε χωρίς ψύξη ή θέρμανση για οικονομία ρεύματος.
    Αυτά είναι αυτοκίνητα για κλάματα. Να περιορίζεις την άνεσή σου
    για όφελος της εταιρείας που το πουλά.
    Τα ηλεκτρικά δεν είναι έτοιμα ακόμη για χρήση. Έχουν πρόβλημα
    στην εμβέλεια της μπαταρίας τους, στο πόσα χλμ. μπορούν να καλύψουν
    κατ' αρχάς.
    Θα πρέπει να αρχίσεις υπολογισμούς για να δεις πόσα χλμ. θα πρέπει να έχεις
    για να φτάσεις στον προορισμό σου κι αν κάνεις λάθος να κινδυνεύεις να
    μείνεις στο δρόμο. Τρελά πράγματα. Πολλοί θα τα πουλήσουν μισοτιμής
    για να ξεφορτωθούν μετά. Θα θέλεις ενδιάμεσες στάσεις για φόρτωση
    και θα γίνει η οδήγησή σου ένας κόπος.
    Άσε που θα πρέπει να πηγαίνεις τακτικά για φόρτωση έξω, δεδομένου ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα στη χώρα μας (χώρα να την κάνεις) είναι στο δρόμο.
    Σκεφτείτε τι σας περιμένει πριν τολμήσετε να αγοράσετε τέτοιο χαζόπραμα.
    Αν δεν βρεθούν λύσεις ρεαλιστικές με τις μπαταρίες τους, τότε είναι άχρηστα
    αυτά τα οχήματα.

    1. avatar Giorgis

      Οι Νορβηγοί αγοράζουν ήδη πάνω από 50% ηλεκτρικά διαψεύδοντας τους φόβους που εκφράζεις. Το ότι είναι πρωτοπόροι στην ηλεκτροκίνηση βέβαια, οφείλεται στις υψηλές κρατικές επιδοτήσεις που προέρχονται από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων. Κάλλιστα θα μπορούσαν να επιλέξουν συμβατικά οχήματα (έχοντας και δικές τους πηγές καυσίμων) αλλά είδαν ποιο είναι το συμφέρον τους μακροπρόθεσμα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει