Την ώρα που πολλά από τα σούπερ μίνι μοντέλα της αγοράς τείνουν να αποσυρθούν εξ αιτίας των πολύ αυστηρών ορίων για τους ρύπους που έχει θεσπίσει από το 2020 η ΕΕ, η Hyundai επιμένει στο πολύ πετυχημένο (κατέχει το 20% της ελληνικής αγοράς στην κατηγορία του) i10, η στατική παρουσίαση του οποίου έγινε χθες στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου.

Το μικρότερο της γκάμας Hyundai που έκανε πρεμιέρα πριν από περίπου δύο μήνες στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ήρθε χθες και στην Ελλάδα και από αύριο όσοι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να το βλέπουν στο περίπτερο της μάρκας, στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2019».

Σχεδίαση

Πανέμορφο και αναβαθμισμένο εφ’ όλης της ύλης, το νέο i10 στοχεύει να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας Α και επιπλέον να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από την απόσυρση μέχρι τώρα «αντιπάλων» μοντέλων.

Ολικά ανασχεδιασμένο, σπορτίφ, με έμπνευση από φυσικά μυϊκά σχήματα και τις έντονες γραμμώσεις που ξεπροβάλλουν από την στολή ενός αθλητή, το νέο i10 είναι μακρύτερο (3670 χλστ), φαρδύτερο (+5 χλστ), χαμηλότερο (-20 χλστ για καλύτερη αεροδυναμική) και με κατά 4εκ. μακρύτερο μεταξόνιο, γεγονός που μεγαλώνει τον ήδη κορυφαίο χώρο επιβατών, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι στα 252 λίτρα και το κατώφλι της 5ης πόρτας έχει χαμηλώσει κατά 29 χλστ, για να διευκολύνει την φόρτωση.

Το αμάξωμα προσφέρεται σε 10 διαφορετικά χρώματα, με μαύρη ή κόκκινη οροφή (συνολικά 22 χρωματικοί συνδυασμοί), ενώ οι «φουσκωμένοι» θόλοι των τροχών μπορούν να φιλοξενήσουν ζάντες έως και 16 ιντσών. Επίσης, ανάλογα με την έκδοση, εκτός από σπορ προφυλακτήρες, θα διαθέτει και διαχύτη.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Hyundai i10 ξεχωρίζει ο εργονομικός σχεδιασμός, στον οποίο κυριαρχεί η νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8’’, η μεγαλύτερη της κατηγορίας, η οποία διαθέτει εξαιρετική συνδεσιμότητα με τα Apple CarPlayTM και Android AutoTM. Στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης κατά τους ελιγμούς και η άνεση ανεβαίνει κατηγορία με το σύστημα αυτόματου κλιματισμού (Clima), ενώ το σύστημα «έξυπνης εισόδου και εκκίνησης επιτρέπει στον οδηγό να μπαίνει, να κινείται και να απομακρύνεται από το αυτοκίνητο, χωρίς να βγάλει το κλειδί από την τσέπη

Το νέο i10 θα εξοπλίζεται –προαιρετικά- και με σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, όπως και με τα συστήματα Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Forward Collision-Avoidance Assistance, Intelligent Speed Limit Warning και Driver Attention Warning κ.ά.

Στην Ελλάδα, το πλέον προηγμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, SmartSense S-10 με μία δέσμη 10 εξελιγμένων τεχνολογιών ασφάλειας, συμπεριλαμβάνεται στάνταρντ από την έκδοση Fresh, που είναι η πρώτη έκδοση του μοντέλου.

Κινητήρες – Κιβώτια

Η νέα γενιά i10 είναι εξοπλισμένη με αξιόπιστους κινητήρες, εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με καδένα μετάδοσης χρονισμού και με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ακόμη και για εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Χάρη στις τεχνολογίες SmartStream, το νέο Κορεάτικο σούπερ μίνι επιτυγχάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μείωση εκπομπών ρύπων περίπου κατά 15% εξοπλισμένο με μηχανικό κιβώτιο και πάνω από 20% εξοπλισμένο με το νέο 5τάχυτο κιβώτιο αυτόματης εναλλαγής ταχυτήτων.

Και τα δύο κιβώτια διατίθενται τόσο με τον «ζωηρό» 3κύλινδρο κινητήρα

1.0lt 67 ίππων (96 Nm ροπή), όσο και με τον ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα 1.2lt 84 ίππων (118 Nm ροπή). Και τα δύο σύνολα στάνταρντ εξοπλίζονται με σύστημα Start & Stop.

Επιπλέον, το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται και η έκδοση N Line, με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.0 λίτρου και απόδοση 100 ίππων.

Η παραγωγή του νέου i10 αρχίζει στις 15 Νοεμβρίου στο εργοστάσιο της μάρκας στην Τουρκία και οι πωλήσεις στην Ελλάδα (τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού) αναμένονται εντός του Ιανουαρίου 2020, με τιμή από 11.190 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης