Το πλοίο που μετέφερε τα πρώτα 3.000 Fiat 500L αγκυροβόλησε πρώτα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης (ΗΠΑ), ξεφορτώνοντας μέρος του φορτίου του και στη συνέχεια άδειασε στο Χάλιφαξ (Καναδά).

Τα 3.000 αυτοκίνητα είχαν ξεκινήσει με τρένο από το εργοστάσιο του Kragujevac της Σερβίας, για να φτάσουν στο λιμάνι του Bar στο Μαυροβούνιο στις 10 Μαΐου, έτοιμα για το ταξίδι τους προς τις ακτές της Αμερικής.

Όπως ήδη γίνεται αντιληπτό, στις αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τα θέματα της αυτοκίνησης έχουν πάρει άλλη τροπή. Οι Αμερικανοί από τα θηριώδη σε όγκο και κυβισμό αυτοκίνητα, στρέφονται πλέον πολύ στα μικρά και η εξαγορά της Chrysler από τη Fiat ήταν κίνηση στρατηγικής σημασίας. Ακόμα και εκεί, επηρεάζονται από την οικονομική κρίση, λίγο – πολύ, αλλά και με το κόστος των καυσίμων.

Η μαζική παραγωγή της βορειοαμερικανικής έκδοσης του 500L ξεκίνησε στο Kragujevac, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στη νοτιοανατολική Ευρώπη, το Μάρτιο. Τον περασμένο Φεβρουάριο η Fiat κέρδισε το σημαντικό βραβείο “‘Companybest 2012” από την επιτροπή Autobest, που ασχολείται με την αυτοκινητοβιομηχανία στις αναδυόμενες ευρωπαϊκές αγορές, ακριβώς για την επένδυσή της στην ανακατασκευή του σερβικού εργοστασίου, το οποίο είναι τώρα ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη.

Η Fiat Automobiles Serbia (FAS) προγραμματίζει να κατασκευάσει μεταξύ 110.000 και 150.000 μονάδων το 2013 για να ικανοποιήσει τη ζήτηση περισσότερων από 100 αγορών στον κόσμο, συμπεριλαμβάνοντας τη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την περιοχή του Ειρηνικού, στην οποία επίκειται το λανσάρισμα του Fiat 500L. Για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της αύξησης της παραγωγής και τα φιλόδοξα εξαγωγικά σχέδια για το Fiat 500L, το σερβικό εργοστάσιο προσέλαβε 600 πρόσθετους εργαζόμενους. Αυτή τη στιγμή απασχολεί πάνω από 3.000 άτομα και προσφέρει εργασία σε 1.200 επιπλέον διάφορους προμηθευτές.

Κομψό, καινοτόμο και φιλικό προς το περιβάλλον, το Fiat 500L προορίζεται για σίγουρη επιτυχία. Έχει περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις αλλά ευρύχωρο εσωτερικό (έχει τον καλύτερο δείκτη ευρυχωρίας για τους επιβάτες στην κατηγορία του), μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, είναι εξαιρετικά ευέλικτο στη διαμόρφωση του εσωτερικού, καθώς και του χώρου αποσκευών, ενώ εξασφαλίζει υψηλή ασφάλεια στους επιβάτες του, όπως αποδεικνύεται και από την επιβράβευσή του με 5 αστέρια στις σημαντικές δοκιμές ασφαλείας EuroNCAP. Είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις στην Ευρώπη, παρά το δύσκολο οικονομικό κλίμα. Σχεδόν 34.000 μονάδες έχουν πουληθεί και ταξινομηθεί από το λανσάρισμά του, στα τέλη του 2012.

Αυτά τα εντυπωσιακά στοιχεία επιβεβαιώνουν το σημαντικό δυναμικό του 500L. Το αυτοκίνητο μπορεί να περιγραφεί ως το “City Lounge” της Fiat, αφού συνδυάζει χαρακτηριστικά που συνήθως θεωρούνται ασύμβατα μεταξύ τους: τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις που χαρακτηρίζουν την κατηγορία Β, με τις επιδόσεις, το γενναιόδωρο εσωτερικό και τον πλούσιο εξοπλισμό που συνηθίζονται στην κατηγορία C. Όλα αυτά σε μία προσιτή τιμή αυτοκινήτου πόλης και με προστιθέμενη αξία που δεν μπορεί κανείς να βρει αλλού: την ξεχωριστή προσωπικότητα του Fiat 500L, του ιταλικού συμβόλου του ντιζάιν. Το 500L ξεχωρίζει και για τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων και τη χαμηλή κατανάλωσή του, ενώ είναι κορυφαίο στην κατηγορία και σε ό,τι αφορά το χαμηλό κόστος χρήσης και τις επιδόσεις. Πρόσφατα η γκάμα εμπλουτίστηκε και με δύο ακόμα κινητήρες: τον 1.6 MultiJet II των 105 ίππων και τον 0.9 TwinAir Turbo των 105 ίππων.

Μία άλλη εξέλιξη θα είναι το λανσάρισμα τον Ιούνιο του νέου Fiat 500L Trekking, μιας έκδοσης που απευθύνεται στους φίλους των σπορ και εκδρομικών δραστηριοτήτων. Η νέα έκδοση έχει “off-road” εμφάνιση με υπερυψωμένη ανάρτηση για να αντεπεξέρχεται σε δύσκολα εδάφη, αλλά και το Traction+, το σύστημα έξυπνης μπροστινής κίνησης της Fiat για καλύτερη ελκτική πρόσφυση, και ελαστικά M+S για βελτίωση του ελέγχου του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες. Όλα αυτά χωρίς συμβιβασμούς στους χώρους και τη λειτουργικότητα που προσφέρει το βασικό 500L.

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι τα 3.000 Fiat 500L που στάλθηκαν στη Βόρεια Αμερική είναι εφοδιασμένα με τον εντελώς νέο κινητήρα 1.4 MultiAir Turbo με τους 160 ίππους και την υψηλότερη ροπή (250 Nm) στην κατηγορία του. Αυτός ο κινητήρας εξελίχθηκε ειδικά για τη βορειοαμερικανική αγορά κι έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ στην κατηγορία του. Διατίθεται με κιβώτιο 6 ταχυτήτων, χειροκίνητο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη – άλλη μια αποκλειστικότητα για την κατηγορία του κινητήρα – κι έτσι το βορειοαμερικανικό 500L προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και μεγάλη οδηγική απόλαυση. Χαρακτηριστικά που γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα χάρη στην ευρωπαϊκή οδική συμπεριφορά και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης με την άμεση απόκριση.

Πηγή: Sport-fm.gr