Μειωμένα τιμολόγια ρεύματος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η πρόταση μελέτης που έγινε για λογαριασμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας


AUTO
11:28
17/01/2019
Μειωμένα τιμολόγια ρεύματος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
5
loading

Εκπτώσεις στα τιμολόγια για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αξιοποίηση των συσσωρευτών (μπαταριών) των συγκεκριμένων οχημάτων για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας προτείνει μελέτη του Πολυτεχνείου για την ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

Η ΡΑΕ έθεσε στα τέλη του 2018 σε δημόσια διαβούλευση (τα αποτελέσματα αναμένονται εντός των ημερών) το ρυθμιστικό πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, που βρίσκεται στη χώρα μας σε στάδιο αρχικής ανάπτυξης.

Όπως επισήμανε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρός της, Νίκος Μπουλαξής, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και θα πρέπει να υποστηριχθεί με κίνητρα από την Πολιτεία, καθώς αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο και την υποκατάσταση συμβατικών καυσίμων.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Πολυτεχνείου (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών), ένα από τα κίνητρα που θα μπορούσε να δοθεί είναι να υπολογίζονται οι χρεώσεις χρήσης δικτύου και συστήματος μόνο ως προς το σκέλος της ενέργειας (να απαλλάσσονται δηλαδή οι υποδομές φόρτισης από τη χρέωση ισχύος που περιλαμβάνεται στα τιμολόγια δικτύου και συστήματος για τους λοιπούς καταναλωτές), για συγκεκριμένη χρονική περίοδο (π.χ. 5 ετών), ως κίνητρο για την αρχική ανάπτυξη των υποδομών.

Επίσης, προτείνεται η λήψη μέτρων για τη διευκόλυνση των ενεργειακών κοινοτήτων προκειμένου να εγκαταστήσουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ως προς τον τρόπο χρέωσης των καταναλωτών, οι εναλλακτικές είναι χρέωση ανά kWh (βάσει της καταναλισκόμενης ενέργειας ανά επαναφόρτιση), η χρονοχρέωση (βάσει του χρόνου χρήσης του σημείου επαναφόρτισης), η χρέωση με ενιαίο ποσό ανά επαναφόρτιση ή συνδυασμός των παραπάνω λύσεων με αντίτιμο εισόδου, μηνιαίο πάγιο κλπ.

Επίσης, προτείνονται ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές ώστε όλα τα οχήματα να μπορούν να επαναφορτίζονται σε όλους τους σταθμούς και εφαρμογή συστήματος «roaming» (ανάλογο με αυτά που εφαρμόζονται στην κινητή τηλεφωνία) για φόρτιση από διαφορετικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας ή/και σε άλλη χώρα της Ε.Ε.

Ως προς το μοντέλο ανάπτυξης της αγοράς, από το Πολυτεχνείο προτείνεται να υιοθετηθεί το μοντέλο της ελεύθερης/ανταγωνιστικής αγοράς (ανάπτυξη των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ιδιωτικό τομέα), στην κατεύθυνση που προδιαγράφει και η Κοινοτική Νομοθεσία και, αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον από την αγορά, τότε το δίκτυο να αναπτυχθεί από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, θα πρέπει να αντιστοιχεί ένας τουλάχιστον σταθμός φόρτισης ανά δέκα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ η αναλογία αυτή τηρείται σήμερα καθώς στη χώρα κυκλοφορούν 450 ηλεκτρικά οχήματα και υπάρχουν 50 σημεία επαναφόρτισης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, σε βάθος χρόνου ο πληθυσμός των οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί σε 3.500 το 2020 (με 2.000 σημεία φόρτισης), 8.000 το 2025 (με 12.000 σημεία) και 15.000 οχήματα το 2030 (με 25.000 σημεία φόρτισης). Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί επίσης ένα από τα βασικά εργαλεία για την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που έχει υιοθετήσει η Ε.Ε.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

5
σχόλια
  1. avatar Κοροϊδία

    Τα ίδια έλεγαν και με τα ηλιακά panel. Τσαπατσουλιά στο μεγαλείο σου. Ο SER 30 τα λέει σωστά παραπάνω.
    Για να περάσουμε σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει η προσπάθεια να συνδιαστει και με πέρασμα σε παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές και έξυπνα δίκτυα. Αλλιώς μια τρύπα στο νερό.

    1. avatar Giorgis

      Σωστά τα λες αλλά ξεχνάς ένα πράγμα. Δεν είναι στο χέρι μας να αποφασίσουμε αν θα περάσουμε ή όχι και πότε σε οποιαδήποτε νέα τεχνολογία γιατί απλώς δεν έχουμε καμία δική μας παραγωγή. Οπότε θα ακολουθήσουμε αναγκαστικά τις διεθνείς εξελίξεις. Είτε είναι καλές είτε κακές για μας.

  2. avatar cpt Alepou

    Αυτο που κανεις δεν αναφερει ειναι οτι αν (λεμε αν) ολα τα οχηματα που κυκλοφορουν γινουν ηλεκτρικα και τα ορυκτα καυσιμα καταργηθουν, οι υπαρχουσες υποδομες ηλεκτρικης ενεργειας επαρκουν ή οχι? Μαλλον οχι! Και τοτε, τι θα χρειαστη για να γινουν επαρκεις και ποια θα ειναι η επιβαρυνση σε κοστος, χρονο και στο περιβαλον για να επιτευχθει ολο αυτο το προτζεκτ????????????

  3. avatar SER 30

    \'\' Εκπτώσεις στα τιμολόγια για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αξιοποίηση των συσσωρευτών (μπαταριών) των συγκεκριμένων οχημάτων για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας προτείνει μελέτη του Πολυτεχνείου για την ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.\'\' ΠΑΡΤΕ ΟΛΟΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΕΚΠΤΩΣΗ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΕΥ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΣΑΣ ΧΩΝΟΥΜΕ ΑΥΞΗΣΑΡΑ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑΤΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΗ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΑΡΑ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΡΥΠΑΙΝΕΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ . ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΘΕ ΝΕΑ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΤΗΝ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΓΙΑ ΦΤΗΝΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝΕ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΓΟΥΜΕΝΗ . ΚΑΛΗ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΕΥΝΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΑΡΑΔΩΝ ΑΛΛΑ ΤΟΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΑΡΕΑΚΙ . ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΑΣ . ΤΟΜΑΡΙΑ ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΑ .

  4. avatar Giorgis

    Το πιο αστείο από όλα (γιατί όλα είναι αστεία, σε βαθμό παρεξηγήσεως μάλιστα) είναι η πρόβλεψη για πληθυσμό ΜΟΝΟ 15.000 ηλεκτρικών οχημάτων το 2030, που είναι η χρονιά όπου οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου δεν θα έχουν άλλη εναλλακτική πέρα από ηλεκτρικά οχήματα, και πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευθεί ότι δεν θα παράγουν κάτι άλλο πέρα από ηλεκτρικά οχήματα από το 2025 και μετά.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει