Η καλή σχέση και προϊστορία υπάρχει, η μοτοσυκλέτα ήδη δοκιμάζεται, η πρόθεση και από τις δύο πλευρές έχει δηλωθεί, αλλά το πράγμα κολλάει. Που; Μα στην διοίκηση της εταιρείας, που επικαλείται την ύφεση στην αγορά και ζητά έναν χρόνο «αναβολή»…

Η τριβή εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο Spies θέλει να τρέξει κάποιους αγώνες ως wildcard συμμετοχή με σκοπό την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας, όμως η εταιρεία τοποθετεί αυτή τη δραστηριότητα στο 2014. Πραγματικά δεν καταλαβαίνουμε πώς ελπίζει να εξελίξει μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, αν δεν έχει αντίληψη του πόσο κοντά ή μακριά βρίσκεται από τον ανταγωνισμό.

Κι ακόμα πιο σημαντικό, πώς φαντάζεται ότι θα μπορούσε κάποιος από τους κορυφαίους αναβάτες των MotoGP να δεχτεί να οδηγήσει μετά από… 2 χρόνια δηλαδή να “βγει στη εφεδρεία” για το 2013… Αυτά δεν γίνονται από πρωτοκλασάτους οδηγούς. Με τέτοιο σχεδιασμό, ο Hopper (John Hopkins) τους κάνει μια χαρά.

Στο παρόν στάδιο βέβαια, όταν αναφερόμαστε στον “κάποιον” από τους κορυφαίους αναβάτες, εννοούμε ξεκάθαρα τον «διαζευγμένο» Ben Spies.
Θα δεχτεί ο Αμερικανός να μείνει έναν χρόνο έξω από τους αγώνες, δοκιμάζοντας μια πειραματική μοτοσυκλέτα σε κάποιες πίστες, χωρίς να ξέρει αν αυτό που οδηγεί «μετράει» ή όχι;

Βέβαια η μοτοσυκλέτα υπάρχει ήδη και δοκιμάζεται. Τον περασμένο Μάιο το αμερικάνικο Cycle World δημοσίευσε φωτογραφία της από δοκιμές στην ιαπωνική πίστα Sugo. Τότε είχε γραφεί πως δεν αποκλειόταν να συμμετάσχει το εργοστάσιο του Hamamatsu δοκιμαστικά σε κάποιους φετινούς αγώνες, για να ελέγξει τον βαθμό εξέλιξης της μοτοσυκλέτας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Μερικούς μήνες αργότερα (τον Αύγουστο) αμέσως μόλις ο Spies ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει την Yamaha, το όνομά του συνδέθηκε με τη νέα προσπάθεια της Suzuki στα GP –όπως και του Kevin Schwantz.

Στο Brno ο Spies έδωσε συνέντευξη στο Bikesportnews.com αποκαλύπτοντας ότι συζητά με την Honda Gresini σοβαρά, καθώς ο Fausto Gresini υποσχέθηκε ότι μπορεί να του διαθέσει μια RCV με εργοστασιακή υποστήριξη όπως είχε πέρσι ο αείμνηστος Marco Simoncelli.

Ωστόσο κατόπιν πρόσθεσε ο Spies: «Η προσφορά της Suzuki με περιμένει ακόμα, αλλά εγώ θέλω να συνεχίσω να αγωνίζομαι, οπότε η απάντησή μου θα εξαρτηθεί από τα σχέδιά τους από το πόσο σύντομα σχεδιάζουν αυτές τις έκτακτες [wildcard] συμμετοχές και από το αν τελικά επιμείνουν να κατεβάσουν την ομάδα το 2014, ή δεχτούν να ξεκινήσουν από το 2013».

Ο Spies έχει, μη τo ξεχνάμε, ιδιαίτερο δεσμό με την Suzuki, καθώς με αυτήν ανδρώθηκε στο αμερικάνικο πρωτάθλημα AMA. Με GSX-R 1000 κατέκτησε τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα εκεί, πριν πάρει τη χρυσή μεταγραφή στην Ομάδα WSBK της Yamaha.

Σχετικά μίλησε ο επικεφαλής του ‘σχεδίου MotoGP’ της Suzuki, Satoru Terada, στο ιταλικό Motosprint. Επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του δουλεύει εντατικά για να επιστρέψει στα MotoGP το 2014, αλλά απέκλεισε την πιθανότητα να κάνει το 2013 έκτακτες συμμετοχές στο πρωτάθλημα.

Για να φυλάγεται πάντως ο Terada, δεν παρέλειψε να διευκρινίσει: “Πρέπει να αναφέρω πάντως ότι δεν έχουμε ακόμα πάρει επίσημα το ΄πράσινο φως’, διότι η τελική απόφαση έγκειται στην ανώτατη διοίκηση, αφού από αυτήν εξαρτάται ο προϋπολογισμός μας.”

«Οι αποφάσεις αυτές παίρνονται από τη ανώτατη διοίκηση και μόνον: οι εργαζόμενοι στο αγωνιστικό τμήμα δεν έχουν καμία σχέση. Ωστόσο μετά από έναν ολόκληρο χρόνο προβληματισμού και αυτοκριτικής, και η ανώτατη διοίκηση έχει αντιληφθεί ότι μπορούμε [εννοεί ”πρέπει”, αλλά αυτό δεν λέγεται από Ιάπωνα όταν αναφέρεται σε κάποιον ανώτερο πλέον να επανεκκινήσουμε.»

«Η Suzuki έχει μακρά ιστορία στους αγώνες GP, ουσιαστικά πάντα έτρεχε στους αγώνες, και σε κανέναν δεν άρεσε η απόφαση να αναστείλουμε τη συμμετοχή μας στα MotoGP, στα τέλη του 2011.»

Όλα αυτά με την ελπίδα ότι μετά το 2013 η παγκόσμια οικονομική κατρακύλα θα έχει ανακοπεί και ότι η Suzuki θα μπορέσει να επιστρέψει με έναν τουλάχιστον αναβάτη στα MotoGP, και να έχει κάποια επιτυχία της οποίας το μέτρο θα το γνωρίζουμε μόνον μετά την πρώτη αντιπαράθεση με τις RCV, M1 και Desmosedici.