Η Opel που έχει προσχωρήσει στο Groupe PSA εδώ και δώδεκα μήνες επανέρχεται σε  επιτυχημένη τροχιά. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρία παρουσίασε κέρδη εξαμήνου 502 εκατομμυρίων ευρώ (επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα). Αυτό οφείλεται κυρίως στην ένταξή της στο Groupe PSA, η οποία την 1η Αυγούστου, 2017 συνετέλεσε στη δημιουργία ενός Ευρωπαίου Πρωταθλητή.

Με το στρατηγικό σχέδιο Pace! που παρουσίασε ο CEO της μάρκας Michael Lohscheller 100 ημέρες αργότερα, στις 9 Νοεμβρίου, 2017, η εταιρία ανασυντάσσει τις δυνάμεις της, αξιοποιεί συνέργειες και προτάσσει όλες τις δυνατότητες της μάρκας, φιλοδοξεί να γίνει επικερδής, ηλεκτρική και παγκόσμια.

Ένα χρόνο μέσα στους κόλπους του Groupe PSA, έδωσε στην Opel λειτουργικό περιθώριο κέρδους για το πρώτο εξάμηνο του 2018, 5,0%, βελτίωσε την ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων παραγωγής σε όλη την Ευρώπη βελτιώθηκε σημαντικά, ενώ οι συμφωνίες που έγιναν εγγυώνται το μέλλον των Ευρωπαϊκών εργοστασίων, που θα οδηγήσει σε προϊοντικές ανακατατάξεις και μαζικές επενδύσεις.

Για παράδειγμα, το νέο Corsa (σε ηλεκτρική έκδοση) θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο ισπανικό εργοστάσιο της Zaragoza. Η επόμενη γενιά του Vivaro θα συναρμολογείται στο Luton, Αγγλία, από το 2019. Το Grandland X SUV θα κατασκευάζεται στο Eisenach από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης μιας υβριδικής έκδοσης που θα ακολουθήσει μέχρι το 2020. Νέες προϊοντικές ανακατατάξεις ανακοινώθηκαν επίσης για τα εργοστάσια κινητήρων και κιβωτίων στο Tichy (Πολωνία), Aspern (Αυστρία) και Szentgotthard (Ουγγαρία). Λεπτομέρειες για τις προγραμματισμένες επενδύσεις  σε Rüsselsheim και Kaiserslautern θα ανακοινωθούν στην πορεία.

Επιπλέον, το Μηχανολογικό Κέντρο του Rüsselsheim παίζει σημαντικό ρόλο, στην εξέλιξη του ομίλου. Με 15 Centers of Competence (Κέντρα Εξειδίκευσης) αρμόδια σε διάφορους τεχνολογικούς τομείς, όπως την εξέλιξη ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και την επόμενη γενιά 4κύλινδρων βενζινοκινητήρων, το Κέντρο του Rüsselsheim αναλαμβάνει παγκόσμια ευθύνη για ολόκληρο το Groupe PSA. Οι ικανότητες των διαφόρων ομάδων εξειδίκευσης αλληλοσυμπληρώνονται μέσα σε ένα παγκόσμιο δίκτυο, προς όφελος και των πέντε μαρκών του group (Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroën και DS Automobiles). Επιπλέον, όλα τα νέα οχήματα Opel θα αναπτύσσονται στο μέλλον στο Rüsselsheim.

Στο μεταξύ, με τα μοντέλα Crossland X, Mokka X και Grandland X, η γερμανική μάρκα  αποκτά ισχυρή θέση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των SUV, ενώ ηγείται και της Ευρωπαϊκής κατηγορίας SUV B. Το πρώτο εξάμηνο του 2018, τα μοντέλα Opel & Vauxhall είχαν μερίδιο 167.200 οχημάτων επί των πωλήσεων.

Πάντως η Opel συνεχίζει το λανσάρισμα νέων μοντέλων στην Ευρώπη. Μετά το σπορ Insignia GSi, η εταιρία θα λανσάρει επίσης μία έκδοση GSi του Corsa το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, καθώς και την νέα, επιβατική έκδοση Combo Life και το επαγγελματικό Combo. Του χρόνου, θα ακολουθήσει το νέο Corsa, συμπεριλαμβανομένης μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης με μπαταρία το 2020. Μέχρι το 2024, όλες οι σειρές Ευρωπαϊκών επιβατικών οχημάτων της μάρκας θα διαθέτουν μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία, ή μία plug-in υβριδική.

Τέλος, με νέους εισαγωγείς σε Μαρόκο, Τυνησία, Ν. Αφρική και Λίβανο, η εταιρία προχωρά με στόχο να διπλασιάσει τις πωλήσεις της εκτός Ευρώπης μέχρι το 2020. Μοντέλα της θα συναρμολογούνται στη Ναμίμπια από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, ενώ μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, πάνω από το δέκα τοις εκατό του όγκου πωλήσεων της, θα δημιουργείται εκτός Ευρώπης.

Νίκος Τσάδαρης