Το Raptor της Ecospin έχει τρεις τροχούς, κινείται με ηλεκτροκινητήρα ασφαλώς και αποτελεί μία διαφορετική άποψη στο θέμα ατομική μετακίνηση. Κατάλληλο για το προσωπικό ασφαλείας μεγάλων χώρων, ταχυδρόμους, διοργανωτές εκδηλώσεων, υπαλλήλους αεροδρομίων και …η λίστα συνεχίζεται μακρά.

Εκεί όπου μία μοτοσυκλέτα ακόμη και ηλεκτρική δεν εξυπηρετεί τόσο γιατί η επιβίβαση και αποβίβαση είναι πολύ συχνή, έρχεται το Raptor να δώσει τη λύση. Δεν “καβαλάς” το όχημα – μοτοσυκλέτα ή ποδήλατο-. Ούτε “μπαίνεις” σε αυτό –αν μιλάμε για αυτοκίνητο. Στο Raptor “ανεβαίνεις” και στέκεις όρθιος, σαν να οδηγάς ένα σύγχρονο άρμα.

Περισσότερα από δύο χρόνια χρειάστηκαν να σχεδιαστεί και να εξελιχθεί μέχρι οι αδελφοί Paul και David Loomes να ανακοινώσουν ότι το τρίκυκλο Ecospin Raptor είναι έτοιμο να παραχθεί.

Είναι το πρώτο του είδους που καλύπτει τις αυστηρές απαιτήσεις που ορίζει ο νόμος στη Μ. Βρετανία ώστε να κυκλοφορεί στο δρόμο. Ο David Loomes της Ecospin δήλωσε ότι το να πάρει αυτή την άδεια χρήσης σε δημόσιο δρόμο είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την έμπνευση, σχεδιασμό και κατασκευή του οχήματος.

Αυτός ήταν και ο λόγος της τόσο χρονοβόρας διαδικασίας μέχρι την τελική του μορφή. Τα σχέδια έπρεπε να υποβληθούν προς έγκριση να δοκιμαστούν και να επανελεγχθούν πριν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πάρει την έγκριση να κινηθεί σε δημόσιο δρόμο.

Με την κίνηση στους δύο πίσω τροχούς Raptor φτάνει τα 40 χιλιόμετρα ανά ώρα τελικής ταχύτητας και μπορεί να κινείται ασταμάτητα επί 24 ώρες.

Η αυτονομία αυτή παρέχεται από τις εφεδρικές μπαταρίες που διαθέτει και τη δυνατότητα αλλαγής τους εν κινήσει. Ο εκάστοτε χρήστης αφαιρεί τις υπάρχουσες μπαταρίες και τις πάει για ανεφοδιασμό, ενώ ταυτόχρονα τοποθετεί τις εναλλακτικές και συνεχίζει την εργασία του.

Το Raptor φιλοξενεί τρείς συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου των 48 volt που εξασφαλίζουν αυτονομία 90 χιλιομέτρων. Τα χειριστήρια είναι μοτοσυκλέτας με περιστρεφόμενο γκάζι για την προώθηση αλλά και το φρένο.

Η κεντρική οθόνη ενδείξεων είναι 5,7 ιντσών LCD με ανάλυση 320 x 240 p. που εξασφαλίζει ευκρίνεια ακόμη και στο έντονο φως. Η πρόσβαση στο μενού και τις λειτουργίες γίνεται από κουμπιά πολλαπλών χρήσεων που βρίσκονται επίσης στο τιμόνι.

Αρχικά υπήρχε η σκέψη για οθόνη αφής, όμως καθώς δεν πρόκειται για όχημα που απευθύνεται σε καταναλωτές αλλά σε υπηρεσίες, προτιμήθηκε κάτι πιο αξιόπιστο και εύκολα επισκευάσιμο. Πέρα από τον συμβατικό προβολέα υπάρχει και φωτισμός LED.

Το όχημα έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει περεταίρω ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η συνεργασία με smartphones, κάμερες, GPS ακόμη και ειδικό ηχητικό σινιάλο της αρεσκείας του πελάτη.

Η εκκίνηση γίνεται με κλειδί, όμως υπάρχει η δυνατότητα εναλλακτικών συστημάτων αναγνώρισης. Σε κάθε περίπτωση το γκάζι κλειδώνει αν επιχειρηθεί η λειτουργία από μη εξουσιοδοτημένο χρήστη.

Διαθέτει ένα στεγανό ντουλάπι χωρητικότητας 10 λίτρων που κλειδώνει, όμως στα μελλοντικά σχέδια είναι η χωρητικότητα να αυξηθεί ή ακόμη να προσαρμοστεί στις ανάγκες του εκάστοτε ενδιαφερόμενου.

Η πλατφόρμα στην οποία στέκεται ο οδηγός επίσης μπορεί να φιλοξενήσει φορτίο, ενώ η προσθήκη trailer θα είναι μελλοντικά εφικτή. Η κίνηση στους πίσω τροχούς επιτρέπει την έλξη φορτίου, όμως όλα αυτά αποφεύχθηκαν στο αρχικό μοντέλο ώστε να μην καθυστερήσουν ακόμη περισσότερο με τις σχετικές εγκρίσεις.

Το πρωτότυπο με σειριακό αριθμό “1” παρουσιάστηκε στην έκθεση του LCV (Low Carbon Vehicle) του Cenex το 2010 και είχε κίνηση στον εμπρός τροχό από έναν ηλεκτροκινητήρα 4kW.

Στο μεσοδιάστημα αυτό άλλαξε και τοποθετήθηκε από ένας κινητήρας 2kW σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, μετά από προτροπή της MIRA, ανεξάρτητης συμβουλευτικής εταιρείας οχημάτων, ώστε να υπάρχει περισσότερη πρόσφυση σε ολισθηρά εδάφη.

Καθώς το όχημα είναι σχεδιασμένο να κινείται και ανάμεσα σε πεζούς, έχει εφοδιαστεί με ισχυρότατα φρένα. Από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό εξασφαλίζουν τις ελάχιστες αποστάσεις φρεναρίσματος.

Η εταιρεία (Ecospin) εδρεύει στο Leicester και ήδη έχει δεχτεί παραγγελίες από τη Μητροπολιτική Αστυνομία και τα αεροδρόμια του East Midlands και του Birmingham. Επίσης από εταιρείες έξω από την Μ. Βρετανία, όπως από το Dubai και τη Σιγκαπούρη.

Το βασικό μοντέλο έχει κόστος 6.300 λίρες Αγγλίας, (περίπου 7.875 ευρώ) όμως δεν είναι ακόμη διαθέσιμο για το κοινό. Η παραγωγή θα ξεκινήσει με τα πρώτα 60 Raptor, το πρόγραμμα όμως για τη συνέχεια μιλάει για σταδιακή αύξηση στις 3.000 οχήματα ετησίως.