Οι φήμες για επιστροφή της Suzuki στα MotoGP έχουν πάψει από καιρό να είναι
φήμες. Η εταιρεία είχε δηλώσει όταν πέρυσι εγκατέλειψε τους αγώνες ότι σκοπεύει
να επιστρέψει το 2014.

Πρόσφατα (κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών στη Sepang) ο οδηγός
δοκιμών, πρώην αναβάτης GP Nobuatsu Aoki επιβεβαίωσε την πρόθεση
της εταιρείας, ενώ και στο Ιντερνετ έχουν αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτες
φωτογραφίες της μοτοσυκλέτας. Δημοσιευμένες από τον ιστότοπο του
αμερικάνικου περιοδικού Cycle World.

Όπως βλέπουμε, η μορφή της εξάτμισης υποδηλώνει την ύπαρξη ενός
τετρακύλινδρου μεν κινητήρα αλλά εν σειρά, όπως δηλαδή του GSX-R. Όμως
δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Γιατί συνήθως η εξάτμιση ενός εν σειρά
τετρακύλινδρου καταλήγει σε μονό τελικό, ενώ εδώ έχουμε διπλό.

Κανείς μηχανικός δεν θα επέλεγε ένα τέτοιο σύστημα που σημαίνει παραπανίσιο
βάρος, αν δεν ήταν απαραίτητο. Ξέρουμε όμως ότι είναι απαραίτητο για κινητήρες
σαν του Yamaha M1.

Κάθε τελικό συνδέεται με δύο κυλίνδρους και αυτό συμβαίνει όταν ο στρόφαλος
έχει τα κομβία του σε διαφορετικά επίπεδα, όπως συμβαίνει με τον στρόφαλο
crossplane της Yamaha –εκεί τα κομβία έχουν διαφορά 90ο. Μάλιστα όπως
αναφέρεται, κάποιοι ωτακουστές ορκίζονται πως το μοτέρ ακούγεται ακριβώς σαν
του Μ1.

Υπάρχει όμως και δεύτερο σενάριο. Ότι το εξελισσόμενο μοτέρ βασίζεται σε κείνο
του GSX-R1000 πράγμα που θα σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα θα αποτελέσει τη
βάση για συμμετοχή υπό τους κανόνες CRT. Αλλά το βλέπουμε απίθανο.

Άλλωστε η Suzuki έχει ανακοινώσει τη συμμετοχής της στον αγώνα MotoGP της
Ινδιανάπολης με μία CRT. Ποιος ο λόγος να πραγματοποιήσει δοκιμές στην πίστα
του Sugo στην Ιαπωνία, κατεβάζοντας αρμάδα από τεχνικούς, μηχανικούς και
οδηγούς εξέλιξης;

Οι δοκιμές που ‘φωνάζουν’ ότι πρόκειται για MotoGP, δεν ήταν άλλωστε και
τόσο μυστικές. Αν ήταν εν κρυπτώ δεν θα είχαν τα σήματα των χορηγών στις
μοτοσυκλέτες. Εφόσον όμως θα έπαιρναν δημοσιότητα…