Τα πρώτα νέα μοντέλα του 2013 της Kawasaki που είδαν το φώς της δημοσιότητας είναι κατά παράδοση η σειρά motocross της εταιρείας. Σημαντικότερο όλων φαντάζει το μεγάλο τετράχρονο KX450F που φοράει από φέτος ένα πιρούνι αερίου.

Τα πιρούνια αυτά ήταν πάλι της μόδας κατά τη δεκαετία του ’80, αλλά παράλληλα με τον του αέρα, χρησιμοποιούσαν και ελατήρια. Τώρα το πιρούνι της Kawasaki έρχεται χωρίς ελατήριο –για πρώτη φορά σε μοντέλο motocross όπως δηλώνει η «πράσινη» εταιρεία.

Το πιρούνι του 450 κατασκευάζεται από την Kayaba και αντί των μεταλλικών ελατηρίων χρησιμοποιεί συμπιεσμένο αέρα, πράγμα που αφαιρεί σημαντικό βάρος και προσφέρει θεωρητικά άπειρες ρυθμίσεις.

Το μόνο που έχει να κάνει ο αναβάτης για να μεταβάλλει τη λειτουργία του είναι να προσθέσει ή να αφαιρέσει αέρα από τις συνηθισμένες αντλίες ενός βενζινάδικου. Βέβαια στην πράξη συνήθως τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα από αυτό.

Τι θα γίνει στην περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας οπότε η πίεση θα αυξηθεί, άρα και η ανάρτηση θα γίνει πιο σκληρή; Ενδεχομένως η χρήση αζώτου ή μίγματος με αέρα να είναι η λύση, όμως η Kawasaki θα έχει προβλέψει αυτά τα ζητήματα. Το σημαντικό είναι η αισθητή μείωση του βάρους του μπροστινού συστήματος, που κατά το ήμισυ είναι και μη αναρτώμενο.

Δείτε στο video τον τρόπο λειτουργίας του νέου πιρουνιού χωρίς ελατήρια: http://www.youtube.com/watch?v=mIBspKFjItQ
Αλλά και το πιρούνι σε δράση: http://www.youtube.com/watch?v=RYWMC8PWDHQ

Πέρα από τα πιρούνια τώρα, το νέο 450 προικοδοτήθηκε και με νέον, ισχυρότερο κινητήρα για το 2013 με νέο έμβολο και επαναπρογραμματισμένη ηλεκτρονική μονάδα ECU. Διαθέτει πλέον και σύστημα ελέγχου σπιναρίσματος για την εκκίνηση, κάτι που συναντάται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα motocross.

Δείτε το video http://www.youtube.com/watch?v=jPwA6HvlaZ8

Επίσης διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα που μπορούν να επαναπρογραμματιστούν κατά τις απαιτήσεις του αναβάτη. Ρυθμιζόμενα μαρσπιέ και τιμόνι, μικροεπεμβάσεις στο ψαλίδι και καινούργια φρένα συμπληρώνουν τη νέα παρουσία.

Δείτε τις εικόνες από τα νέα αυτά στοιχεία του KXF: http://www.youtube.com/watch?v=itIrBdISkds

Ιδιαίτερο πιρούνι φορά και το KX250F της σειράς, αλλά όχι σαν εκείνο του αερίου που φορά το 450. Για το μικρό τετράχρονο η Showa που είναι ο κατασκευαστής της ανάρτησης, επαναφέρει μια μόδα όχι και τόσο συνηθισμένη σχετικά με τις ρυθμίσεις, που είναι ο διαχωρισμός των λειτουργιών στα δύο καλάμια.

Στο ένα καλάμι υπάρχει ο μηχανισμός ρύθμισης απόσβεσης της συμπίεσης και στο άλλο ο αντίστοιχος για την επαναφορά. Η Kawasaki (ή η Showa) ονομάζει το νέο σύστημα «SFF type 2». Σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας, η έκδοση type 2 περιέχει τα ίδια εξαρτήματα και μηχανισμούς με τις εργοστασιακές αγωνιστικές.

Το δυομισάρι προσφέρεται επίσης με τρεις χαρτογραφήσεις κινητήρα, διπλά μπεκ ψεκασμού, πιο ευθύγραμμη εισαγωγή, πιο λεπτό πλαίσιο ενώ φορά πλέον τα ίδια φρένα με το 450. Καινούργια είναι και τα γραφικά στις δύο μοτοσυκλέτες.

Δείτε τις καλύτερα σε αυτό το video:

http://www.youtube.com/watch?v=rym81L-xl_Y

και λίγη δράση εδώ:

http://youtu.be/gNUTA_4ghfc