Ποια diesel αυτοκίνητα απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Τι πρέπει να ξέρουν όσοι είναι κάτοχοι αυτοκινήτων και όσοι σκέφτονται να αγοράσουν


AUTO
10:35
21/03/2018
Ποια diesel αυτοκίνητα απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
16
loading

Από το 2011 που απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα diesel αυτοκίνητα έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα.

Ειδικότερα ήταν 29 Νοεμβρίου του 2011 όταν με μόλις 90 λέξεις απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση καθώς δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η σχετική απόφαση.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ από τότε αναφέρει:

«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α' 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.

2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Έτσι σύμφωνα με το νόμο 4030/2011 και το άρθρο 50, ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.

Αυτό σημαίνει πως αυτοκίνητα Euro 4 ή παλαιότερη τεχνολογίας απαγορεύεται να κυκλοφορούν στις δύο αυτές πόλεις. Έτσι όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και πίσω δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

16
σχόλια
  1. avatar bilxyd

    εχω ντιζελ επαγγελματικο euro4 με εδρα την αθηνα αν με ελεξουν τι κυ ρωσεις θα μου επιβαλουν

  2. avatar Giorgis

    Αργά ή γρήγορα θα απαγορευτούν οι πωλήσεις όλων των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη που οδηγεί τις εξελίξεις, η Κίνα, έχει ανακοινώσει ότι το 2030 θα πωλούνται μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων, δηλαδή ηλεκτροκίνητα. Οι τελευταίοι που θα τα καταργήσουν στη χώρα τους είναι οι Γερμανοί και οι Γάλλοι γιατί έχουν πολλές και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει πολλά στο diesel και γενικώς σε θερμικούς κινητήρες. Απλώς δεν θα μπορούν να τα εξάγουν αλλού γιατί οι άλλες χώρες θα τα έχουν καταργήσει νωρίτερα.

  3. avatar Ajakos djddj

    Εννοείται ότι οι νόμοι περί πετρελαιοκινητήρων έχουν καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα και πολύ καλά κάνουν ! Το πετρέλαιο στα Ιωάννινα για παράδειγμα αυτήν την στιγμή έχει 1.27 κ η βενζίνη έχει 1.42 .. μόνο 0.15 διαφορά .. Δηλαδή σε μια πλήρωση του ρεζερβουάρ 55 λίτρων γλυτωνεις 8 ευρώ , ας πούμε ότι θα γλυτωσεις και αλλά 20 ευρώ σε κάθε πλήρωση από την κατανάλωση του τεστινγκ δηλαδή 30 ευρώ διαφορά στο σύνολο βενζινά εναντίον πετρελαίου .. συγκριτικά κερδίζει το πετρέλαιο .. Σε περίπτωση που παρουσιάσει βλάβη ο κινητήρας πετρελαίου πληρώνεις τα τετραπλάσια χρήματα όποτε η απόσβεση που κανείς από την κατανάλωση καυσίμου πάει στράφι... είναι πολύ λογικό ότι έχει πέσει η βενζινα γιατί πλέον οι περισσότεροι στράφηκαν στο πετρέλαιο .. Όταν θα αντιστραφεί ο νόμος και πάλι και θα απαγορευτούν τς πετρέλαια .. θα εισπράξει πρώτα τα δισεκατομμύρια φόρων από τις πωλήσεις αυτοκινήτων ανεβάζοντας και την βενζίνη παράλληλα με την υψηλή τιμή του πετρελαίου και όταν αντικατασταθούν σε μια μεγάλη ποσοστιαία κλίμακα τα αυτοκίνητα πετρελαίου θα ανεβεί και πάλι η βενζίνη στο 1.6 και θα πέσει το πετρέλαιο στο 1.05 ! Απλά οι άνθρωποι λειτουργούν ως τάλαντευτικα όντα προσπαθώντας να επιλέξουν τι είναι πιο βιώσιμο και διαχειρίσιμο για το νοικοκυριό τους χωρίς να αντιλαμβάνονται τους τρόπους που κινούνται οι εισπρακτικοί μηχανισμοί ενός κράτους .. πχ αν ενδιαφέρονταν το κράτος για την υγεία των πολιτών του θα απαγόρευε την χρήση την παραγωγή και την εισαγωγή .... Όμως το επιτρέπει και βγάζει νόμο !!!

    1. avatar Νικος134

      Καμια σχεση, μάλλον δεν έχεις ιδέα από αυτά , ειδικά αυτό με τις ζημιές είναι μεγάλη ηλιθιότητα

    2. avatar Παριλαος

      Ατζακο, πολυ καλη αναλυση.

    3. avatar ΕΛΛΗΝ

      Ajakos.....τι σχέση έχει η μόλυνση με αυτά που γράφεις????? Μάλλον έχεις ντίζελ θεωρείς ότι την πάτησες και τα γράφεις να υποθέσω....

  4. avatar mougriZ

    Σοβαρα μιλας? Δεν ξεραμε να κανουμε πανευρωπαικη ερευνα πριν αγορασουμε αυτοκινητο.Δε φταιει ο καθε ενας πολιτης αν η χωρα αλλαζει νομους καθε χρονια.Ετσι τη πατησαμε και με τα μεγαλα κυβικα το 2007. Οι νομοι στη χωρα μας εχουν καθαρα εισπρακτικο χαρακτηρα και τιποτα αλλο.

  5. avatar NikosItaliano

    Και σε λίγα χρόνια θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους πάλι στην πόλη. Και τόσοι άνθρωποι που έχουν αγοράσει ντίζελ τι θα κάνουν; Ούτε πλάνο υπάρχει ούτε τίποτα. Βεβιασμένες αποφάσεις, για να ικανοποιήσουμε προφανώς συμφέροντα αυτοκινητοβιομηχανιών χωρίς να βλέπουμε μακροπρόθεσμα.

    1. avatar Έχεις λάθος στη σκέψη σου…

      Το μακροπρόθεσμο έπρεπε να το είχατε δει πριν αγοράσετε τα diesel, με λίγα λόγια να είχατε κάνει μια έρευνα αγοράς σε ευρωπαϊκό επίπεδο και όχι σε εθνικό.
      Γνωρίζετε πόσα χρόνια πριν, είχε παρθεί απόφαση για το "τέλος στα diesel" από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες;
      Μια δεκαετία με σιγουριά, απλά έπρεπε να φύγει το στοκ που είχε δημιουργηθεί.
      Η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση, αυτή τη στιγμή και ασχέτως το τι νομοθετικά ισχύει (για τα euro5/6) η μία πόλη μετά την άλλη στην Ευρώπη δίνουν οριστικό τέλος στα diesel, ανεξαρτήτως euro.
      Ο Π.Ο.Υ. έχει δώσει εδώ και αρκετά χρόνια την άμεση συσχέτιση με τον καρκίνο των αυτοκινήτων με diesel και αυτό δυστυχώς είναι πραγματικότητα.
      Η Ελλάδα ως γνωστών πάντα ακολουθεί, αλλά και εμείς έχουμε ελλειπή ενημέρωση με ευθύνη δική μας και μόνο, γιατί κοιτάμε τα τεκταινόμενα μόνο της χώρας μας.

      1. avatar Έχεις λάθος στη σκέψη σου…2

        Μου αρέσει που ρίχνετε αρνητικές γιατί απλά δεν συμφωνείτε και οι περισσότεροι, μάλλον ούτε καταλάβατε το νόημα.
        Δεν ανέφερα αρλούμπες βγαλμένες από το κεφάλι μου.
        Ρίξτε μια ματιά στο http://www.iarc.fr/ και θα δείτε ότι θεωρείται πλέον ότι η αιθάλη ως κύρια αιτία πρόκλησης της νόσου του καρκίνου και πλέον και οι δύο οργανισμοί IARC & Π.Ο.Υ. θεωρούν τα diesel με τα μικροσωματίδια ευθέως συσχετιζόμενα με τη νόσο κυρίως στις αστικές πυκνοκατοικημένες περιοχές.
        Για το τέλος των diesel, είναι γνωστό εδώ και χρόνια απλά γινόταν παράταση για να ξεστοκάρουν και δεν αναφέρομαι για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Όλοι ξέρανε ότι θα σκάσει το σκάνδαλο με τους ψεύτικους ρύπους στα diesel και ότι θα αναγκαστεί τη Ε.Ε να θεσπίσει μέτρα για μετρήσεις εν κινήσει και όχι πάνω σε δυναμόμετρα (όπως και ήδη από το 2017 έγινε), και ενώ ακόμη από τα euro5 οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν πελματώσει σε δυνατότητες εξέλιξης των diesel, τώρα πια είναι παντελής ασύμφορη η εξέλιξη.
        Ρωτήστε τους ταρίφες όπως τους αποκαλείται, για τα προβλήματα στο στοκ των ανταλλακτικών και πως η μία εταιρία μετά την άλλη "κόβουν" τα μοντέλα diesel από τη γκάμα τους.
        Η απαγόρευση που πρόκειται να ισχύσει από το 2021 δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά όλη την Ε.Ε και φυσικά θα γίνει εξαίρεση μόνο στα επαγγελματικά οχήματα.

      2. avatar NikosItaliano

        Επί προσωπικού μιλώντας, ντίζελ δεν έχω, ούτε με είχε πιάσει καμία πρεμούρα να αγοράσω... Απλά σκέφτομαι τους ανθρώπους που απέκτησαν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν. Να μου πεις τι με νοιάζει. Οκ. Απλά θεωρώ ότι είναι κρίμα. Και θυμάμαι πολύ καλά τόσα χρόνια τι αγώνα έδιναν τα κορυφαία περιοδικά αυτοκινήτου της χώρας για να μας πείσουν πόσο καλά είναι τα ντίζελ και πόσο πολύ συμφέρουν την τσέπη μας...

      3. avatar Zarta4

        Σε αυτά είμαστε Ευρωπαϊκή χώρα σε μισθούς Πακιστάν!!!!

      4. avatar Yiannisg

        Άτοπο αυτό που λες.
        Δεν είχε απαγορευτεί τίποτα. Οι εταιρείες πουλούσαν νόμιμα πετρελαιοκίνητα χωρίς κάποιο πλαίσιο και γίνονταν δεκτά από το υπουργείο μεταφορών χωρίς πρόβλημα. Κανένας λοιπόν που αγόρασε πριν 8-9 χρόνια τέτοιο αμάξι δεν έκανε κάτι το μεμπτό η το παράνομο....
        Όσων αφορά τα δικά μας......
        Ο αριθμός των -ιδιωτικης χρησης- πετρελαιοκίνητων στην Ελλάδα είναι μεγάλος αλλά όχι αρκετός για να δημιουργούν πρόβλημα.

        Πηγαίνετε όλοι εσείς οι έξυπνοι που έχετε άποψη να τα πείτε αυτά στους ταριφες....που έχουν πετρέλαια και τα περισσότερα από αυτά (90%) χωρίς φίλτρα μικροσωματιδίων και με κατεστραμμένο καταλύτη.....( Μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας και θα καταλάβετε τι εννοώ) και τα οποία κυκλοφορούν 20 και 24 ώρες το 24ωρο....
        Πηγαίνετε λοιπόν να τους πείτε ότι καταργούνται και ελάτε να μου πείτε μετά.....

        1. avatar ΚΟΣΜΟΓΥΡΙΣΜΕΝΟΣ

          Απολυτως σωστο το σχολιο σου φιλε μου.Ουτε στη Στουτγκαρδη δε θα καταργηθει το ντιζελ! Ολα αυτα τα κανουν για να κοροιδεψουν το μεσο ανυποψιαστο και μη γνωστη του αντικειμενου Γερμανο.Τα περι καρκινου προαναφερθεντα δεν ειναι απο αυτη την αιτια..

          1. avatar Yiannisg

            Άντε να δώσεις να το καταλάβουν οι.................

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει