Κι όμως ο Ιταλός πρωταθλητής του 2010 πήρε εκκίνηση τελευταίος (17ος), όταν η βροχή και οι περίεργοι κανονισμοί συνωμότησαν για να μείνει έξω από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου! Φεύγοντας από την Ολλανδία όμως, ο Max Biaggi είναι πρώτος στη βαθμολογία.

Τα άστατα διαστήματα βροχής, που κατά περιόδους γίνονταν κανονική μπόρα, διαμόρφωσαν όπως περιμέναμε τα αποτελέσματα αλλά δεν κατάφεραν να χαλάσουν την εικόνα του αγώνα WSBK στο Αssen.

Έτσι ο κόσμος απόλαυσε την οδήγηση των χρυσών βετεράνων Max Biaggi (Aprilia) και Carlos Checa (Ducati), παρότι οι συνθήκες τούς κράτησαν μακριά και δεν επέτρεψαν την άμεση αντιπαράθεσή τους. Οι θέσεις τους όμως στη βαθμολογία δεν θα μπορούσαν να είναι πιο κοντά (υπερέχει ο Max με ένα βαθμό).

Στην ολλανδική πίστα η κατάσταση έδειχνε άσχημη για τον Biaggi μετά τα δοκιμαστικά και την αποτυχία του στην Superpole, όμως ύστερα από δύο πολύ σκληρούς αγώνες και χάρη οπωσδήποτε και στα λάθος ελαστικά του Checa (στο 2ο Σκέλος), ο Ιταλός πέρασε, τελείως ανέλπιστα, πρώτος.

Το Α’ Σκέλος ξεκίνησε στεγνό, όμως η βροχή ανάγκασε τους κριτές να βγάλουν κόκκινη σημαία, οπότε δόθηκε 2η εκκίνηση σαν βρεγμένος αγώνας. Όμως μέχρι να βγει η κόκκινη σημαία είχαν πέσει 5 αναβάτες.

Εκ των υστέρων, η λάθος επιλογή ελαστικών από τον Carlos Checa στο Β’ Σκέλος -που μοιάζει δικαιολογημένη-, ήταν μεγάλο και άστοχο ρίσκο. Η πρόβλεψη ήταν για βροχή και ο Ισπανός θέλησε να το παίξει πολύ έξυπνος: σκέφτηκε ότι αφού θα έπιανε βροχή, θα προλάβαινε να δημιουργήσει μεγάλη διαφορά από τους άλλους πριν διακοπεί ο αγώνας.

Τελικά η «υποσχετική της βροχής» δεν εξαργυρώθηκε ποτέ και ο Carlos αναγκάστηκε να επιστρέψει στα πιτ για να βάλει σλικ. Μετά προσπάθησε να πλησιάσει, αλλά το πουλί (μαζί με την πρώτη θέση της βαθμολογίας) είχε πετάξει και τερμάτισε 17ος.

Στο Α’ Σκέλος πάλεψε σκληρά, όμως περιορίστηκε υπό βροχή από τον αποφασισμένο Guintoli και τον νεαρό Ιταλό Giugliano.

Υπήρξε και μια άσχημη στιγμή την περασμένη Κυριακή. Ήταν το ατύχημα του νεαρού Καναδού Brett McCormick που θύμισε στους πάντες τον κακό τραυματισμό του Lascorz στην Imola.

Ο αναβάτης της Effenbert Liberty Racing έπεσε με ανησυχητικό τρόπο στο 2ο Σκέλος και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Groningen -το ίδιο όπου οι γιατροί είχαν σώσει τη ζωή του Franco Uncini μετά το ατύχημά του στο Assen, το 1983. Ευτυχώς υπάρχουν πολλές ελπίδες ότι ο McCormick δεν θα υποστεί μόνιμη βλάβη.

Απογοήτευση για την BMW και πάλι. Αστάθεια και πάλι αστάθεια. Στο βρεγμένο Α’ Σκέλος η νίκη του Haslam έδειχνε βέβαιη, αλλά ο Άγγλος μάλλον δεν μπορούσε να δει την πινακίδα της ομάδας που τού έδειχνε πόσο μπροστά ήταν.

Αγχωμένος εν μέσω βροχής συνέχισε να πιέζει και κάποια στιγμή το παράκανε. Κανείς από τους αναβάτες της BMW δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, και ο μόνος που έχει σοβαρή δικαιολογία είναι ο M. Fabrizio που αναρρώνει από εγχείρηση στον βραχίονα.

Πάντως η μονομαχία των Melandri και Haslam στο Β’ Σκέλος για την 4η θέση ήταν συναρπαστική! Η καλή έκπληξη ήρθε από τον αναβάτη της Αlthea Ducati, τον Davide Giugliano. Έκανε απίστευτο αγώνα στο 1ο Σκέλος και ώριμο στο 2ο, τερματίζοντας στην 9η θέση.

Ο A. Guintoli είναι πολύ καλός στην τελική προσπάθεια και πράγματι ο Γάλλος έλαμψε στο βρεγμένο. Πήρε μια πειστική νίκη στο 1ο Σκέλος, μπροστά από τους Giugliano και Checa (επίσης με Ducati). Όμως φάνηκε πολύ δυνατός και στο στεγνό, ανεβαίνοντας στο βάθρο του 2ου Σκέλους. Ο Guintoli έχει ανέβει στην τέταρτη θέση της κατηγορίας, ισοβαθμώντας με τον Marco Melandri.

Τα λάθη του αγώνα, πέρα από το… θανάσιμο του Checa, ήρθαν από τους Leon Haslam και Ayrton Badovini, που πέταξαν στα σκουπίδια τις εξαιρετικές τους προσπάθειες.

Ο Βρετανός πίεσε αναίτια στο 1ο Σκέλος και μετά τη δημιουργία διαφοράς ασφαλείας, ενώ ο Ιταλός πρωταθλητής SStock 1000 θα μπορούσε να κρατήσει τη 2η θέση, ελπίζοντας σε λάθος του πρώτου Guintoli. Αντί του βάθρου, αντίκρισαν αμφότεροι από κοντά το χώμα και γύρισαν με άδεια χέρια στα πιτ, παρά την προσπάθειά τους.

Βαθμολογία Αναβατών Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike μετά τον 3ο Γύρο, στο Assen (Ολλανδία)

1 Max BIAGGI ITA 92
2 Carlos CHECA ESP 91 -1
3 Tom SYKES GBR 79 -13
4 Sylvain GUINTOLI FRA 66 -26
5 Marco MELANDRI ITA 66 -26
6 Jonathan REA GBR 65 -27
7 Leon HASLAM GBR 58 -34
8 Eugene LAVERTY IRL 56 -36
9 Jakub SMRZ CZE 39 -53
10 Davide GIUGLIANO ITA 37 -55
11 Michel FABRIZIO ITA 26 -66
12 Maxime BERGER FRA 25 -67
13 Hiroshi AOYAMA JPN 22 -70
14 Niccolò CANEPA ITA 20 -72
15 Lorenzo ZANETTI ITA 20 -72
16 Joan LASCORZ ESP 17 -75
17 Leon CAMIER GBR 14 -78
18 Ayrton BADOVINI ITA 11 -81
19 Leandro MERCADO ARG 9 -83
20 David SALOM ESP 9 -83
21 John HOPKINS USA 8 -84
22 Bryan STARING AUS 6 -86
23 Chaz DAVIES GBR 2 -90
24 Mark AITCHISON AUS 1 -91
25 Joshua BROOKES AUS 1 -91

Αποτελέσματα 2ου Σκέλους, αγώνας WSBK, Assen Ολλανδίας.

1 65 REA Honda CBR1000RR 1’38.443
2 50 GUINTOLI Ducati 1098R 1’38.643 2.819
3 58 LAVERTY Aprilia RSV4 Factory 1’38.356 12.638
4 33 MELANDRI BMW S1000 RR 1’38.941 12.762
5 91 HASLAM BMW S1000 RR 1’39.308 12.764
6 66 SYKES Kawasaki ZX-10R 1’39.548 20.393
7 86 BADOVINI BMW S1000 RR 1’39.054 36.317
8 3 BIAGGI Aprilia RSV4 Factory 1’39.788 37.747
9 34 GIUGLIANO Ducati 1098R 1’39.126 41.350
10 84 FABRIZIO BMW S1000 RR 1’39.009 43.930
11 21 HOPKINS Suzuki GSX-R1000 1’40.839 57.515
12 44 SALOM Kawasaki ZX-10R 1’40.490 1’32.593
13 4 AOYAMA Honda CBR1000RR 1’41.413 1’33.576
14 2 CAMIER Suzuki GSX-R1000 1’42.200 1 γύρος
15 36 MERCADO Kawasaki ZX-10R 1’42.161 1 γύρος
16 18 AITCHISON BMW S1000 RR 1’42.999 1 γύρος
17 7 CHECA Ducati 1098R 1’38.092 1 γύρος
18 87 ZANETTI Ducati 1098R 1’39.976 1 γύρος
19 96 SMRZ Ducati 1098R 1’39.206 3 γύροι
20 19 DAVIES Aprilia RSV4 Factory 1’38.442 10 γύροι
21 121 BERGER Ducati 1098R 1’39.117 10 γύροι
22 68 MCCORMICK Ducati 1098R 1’40.775 12 γύροι
23 59 CANEPA Ducati 1098R 1’40.101 14 γύροι

Αποτελέσματα 1ου Σκέλους, αγώνας WSBK, Assen Ολλανδίας.

Θέση -Αρ. – Αναβάτης – Μοτο/τα – Χρόνος – Διαφορά

1 50 GUINTOLI Ducati 1098R 1’57.793 –
2 34 GIUGLIANO Ducati 1098R 1’59.224 2.633
3 7 CHECA Ducati 1098R 1’59.015 3.031
4 3 BIAGGI Aprilia RSV4 Factory 1’58.919 3.927
5 58 LAVERTY Aprilia RSV4 Factory 1’59.496 4.374
6 84 FABRIZIO BMW S1000 RR 2’00.192 11.359
7 96 SMRZ Ducati 1098R 2’03.702 26.412
8 59 CANEPA Ducati 1098R 2’05.317 37.562
9 33 MELANDRI BMW S1000 RR 2’04.480 49.896
10 36 MERCADO Kawasaki ZX-10R 2’07.339 1’08.847
11 121 BERGER Ducati 1098R 2’08.294 1’11.760
12 4 AOYAMA Honda CBR1000RR 2’08.454 1’13.988
13 44 SALOM Kawasaki ZX-10R 2’09.494 1’27.019
14 87 ZANETTI Ducati 1098R 2’05.431 1 γύρος
15 18 AITCHISON BMW S1000 RR 2’09.341 3 γύροι

Δεν τερμάτισαν

86 BADOVINI BMW S1000 RR 2’01.300 3 Laps
19 DAVIES Aprilia RSV4 Factory 2’09.316 6 Laps
91 HASLAM BMW S1000 RR 2’04.587 7 Laps
21 HOPKINS Suzuki GSX-R1000 8 Laps
2 CAMIER Suzuki GSX-R1000
65 REA Honda CBR1000RR