Ποιοι πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης

Η ανατροπή στα όρια ηλικίας που φέρνει ο νέος ΚΟΚ


AUTO
10:25
14/03/2018
Ποιοι πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης
29
loading

Μεγάλες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), στον τομέα των ταξί, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», που εισήχθη, σε συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Όπως φαίνεται από το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής έρχονται σημαντικές αλλαγές και ανατροπές στα διπλώματα οδήγησης και στο όριο ηλικίας.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 65 του νέου ΚΟΚ τονίζεται πως: «Οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών υποχρεούνται ανά τρία έτη σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν».

Έτσι είναι ξεκάθαρο ότι πλέον οι ηλικιωμένοι θα πρέπει ουσιαστικά να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους. Μάλιστα θα πρέπει να μπαίνουν σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (όπως ονομάζονται επίσημα οι εξετάσεις) κάθε τρία έτη, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που προσκομίζουν.

Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων.

Το σχέδιο νόμου σε ότι αφορά τον ΚΟΚ, προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, με εξαιρέσεις παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τη συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη αλλά και stop, την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, η παράνομη προσπέραση, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται ενώ παράλληλα εάν ο οδηγός μέσα σε πέντε χρόνια διαπράξει τρεις φορές κάποιες από τις παραπάνω παραβάσεις του αφαιρείται για πάντα το δίπλωμα οδήγησης.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού. Παράλληλα καταργείται η διάταξη με την οποία αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 10 ημερών μειώνεται στο μισό. Ο νέος νόμος ταξινομεί τις παραβάσεις του ΚΟΚ σε τρεις κατηγορίες: στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.

Πιο συγκεκριμένα, τα πρόστιμα για την πρώτη κατηγορίας είναι μέχρι 100 ευρώ, για τη δεύτερη από 101 έως 300 ευρώ και για την τρίτη από 301 έως 600 ευρώ. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Σε παραβάσεις όπως η χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, η ζώνη ασφάλειας, το κράνος, η μεταφορά παιδιών χωρίς ασφάλεια (πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή είναι οι 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε έξι μήνες για τη χρήση κινητού και την ασφαλή μεταφορά παιδιών ο παραβάτης θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις οδήγησης.

dddd

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

29
σχόλια
  1. avatar Μπάμπης ετών 73

    Μην μιλάτε για οδήγηση στην χώρα μας είναι πρόκληση.Απλά μάθετε να οδηγείτε σωστά

  2. avatar pavlos p

    Νομιζω οτι ενα skill test στα προτυπα παυ δινουμε οσοι εχουμε πτυχια χειριστη ιδιωτικων αεροσκαφων και δεν εχουμε συμπληρωσει καποιες ωρες πτησης ανα διετια δεν ειναι κακη ιδεα. Γιατι να κανει ομως skill test ενας οδηγος ανω των 80 αν η φυσική του κατασταση ειναι καλή οπως πιστοποιούν οι γιατροι με την προυποθεση οτι οδηγεί χ χιλιομετρα σε ετησια βαση; Θεωρω οτι ο ηλικιακος διαχωρισμός ειναι κοινωνικός ρατσισμός και ετσι πρεπει να αντιμετωπίζεται. Να τους απαγορευσουμε τοτε να περπατούν και πεζοί γιατι με τα \"μειωμένα αντανακλαστικά τους\" μπορει να βρεθουν παραπατοντας μπροστά στην πορσε κανενος 20χρονου και να κλαίμε. Ο νεος ΚΟΚ περιεχει πολύ κοινωνικο ρατσισμό στις διαταξεις του, οπως και εισπρακτική λογική, καλο θα ηταν καποιοι παπούδες που κρατιούνται να αρχισουν να σκέφτονται προσφυγές περι συνταγματικότητας. Η ελευθερια με ισους ορους στη μετακινηση ειναι συνταγματικα κατοχυρωμένη οι πολιτες τριτης ηλικίας δεν ειναι πολιτες δευτερης κατηγορίας. Ειναι λυπηρο να βλεπεις τετοιες λογικες νομοθετηματων απο μια μαλιστα Αριστερη Κυβερνηση.
    Κατα τη γνωμη μου ο ΚΟΚ αυτος θα αλλαξει πριν προλαβει να στεγνωσει το μελανι στην ΕΚ οταν δημοσιευτεί.

  3. avatar Carman

    Εισπρακτικό το μετρο ξυπνάτε. Θα συμφωνούσα με τα νέα μέτρα Άν δε πληρώναμε καμια 150αρα EURO για τις εξεταςεις. Υπαρχουν 80ρηδες που οδηγούν σα 30ρηδες και υπαρχουν οδηγοί 30ρηδες που οδηγούν σα 80ρηδες.

  4. avatar Konstantinos 1968

    Πολύ σωστό αυτό το μέτρο με τους ηλικιωμένους, είναι κίνδυνος θάνατος οι περισσότεροι...

    1. avatar ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΑΒΙΑΡΑΣ

      ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΕΚΡΟΤΟΜΕΙΑ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ..

  5. avatar Gioss

    Η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς θα έπρεπε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ήταν θεσμοθετειμένη και σε ηλικίες μικρότερες των 74 ετών. Ίσως όχι τόσο συχνά αλλά σίγουρα απαραίτητη γιατί εμείς σαν Έλληνες ξεχνούμε γρήγορα οτιδήποτε κι αν μάθουμε, ζήσουμε ή πάθουμε!

  6. avatar CostasV1969

    Πείτε μου πόσοι 80χρονοι έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα και πόσοι 30-40χρονοι, για να δούμε ποιοί είναι πιο επικίνδυνοι να κυκλοφορούν στο δρόμο.

    1. avatar ΔΙΚΑΙΟΣ-

      ξερεις γιατι γελαω ??
      ΔΕΙΧΝΗΣ και την ηλικια σου αλλα ΞΕΧΝΑΣ οτι ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕς δεν αλλαζουν με τετοιου ειδους ερωτησεις.
      Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ που θεωρησ οτι ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ..
      -Τα αντανακλαστικα ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ τα ιδια σε ηλικια 18 ετων στα 40 η στα 6ο .
      Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗς ΑΝΤΙΛΗΨΗς Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗς Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ανοσοποιητικου συστηματος και τοσα αλλα ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ που πρεπει να τα δεχτουμε απλα .ΕΣΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΗ του ανθρωπινου οργανισμου οποτε τα κατινιστικα ειναι αλαφριας μορφης σχολια.!!
      Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗς καλα θα κανη να επιβαλη τσουχτερα προστιμα διοτι ΥΠΑΡΧΗ ΚΑΙ μεση σκεψη που λεει ...ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΄΄΄΄ΈΛΑ ΜΩΡΕ ... κλπ .
      ΕΚΕΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗΣ ΤΗΝ ΑΞΙΑ της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ποσο ΘΑ ΑΥΞΗΘΗ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ Αλλα και ο σεβασμος στην κοινωνια.
      Ετσι πατριωτη χτιζουμε μια κοινωνια ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥς ΙΔΙΟΥς ξΕΚΙΝΑ η ΚΑΘΕ ΠΡΑΞΗ !!!!!

    2. avatar ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ

      Να ένας 80χρονος........

    3. avatar ΓΚΑΓΚΑΣ

      Στατιστικά ούτε εσύ ξέρεις φίλε μου, αλλά τα αίτια πρόκλησης ατυχημάτων από τις δύο ομάδες είναι τελείως διαφορετικά. Να στο θέσω αλλιώς: Αν έχεις αυτούς τους δύο κινδύνους στο δρόμο ποιόν από τους δύο μπορείς να περιορίσεις πραγματικά ?

      1. avatar Vasilis Tsolakis

        Αγαπητε ΓΚΑΓΚΑΣ εδω δεν υπαρχουν στατιστικα που λες για την Ελλαδα μας λεω.Εδω υπρχει το εγω μας εγω ειμαι καλυτερος οδηγος εγω ειμαι καλυτερος τεχνιτης εγω ειμαι πιο εξυπνος.Αν παραμερισουμε το εγω ισως καποια στιγμη να μιλησουμε για στατιστικα

  7. avatar Κύκνια – Άξια Αγαθοδαίμονος

    αχαχαχαχαχαχαχαχα.....ω, ρε, διπλα και τριπλα φακελακια που θα ζητανε οι αρμοδιοι υπαλληλοι των περιφερειων παλι....
    τελικα, στο ελλαδισταν μας, ολα γινονται για να μπορουν οι δημοσιοι υπαλληλοι-κηφυνες μας να πλουτιζουν απο φακελακια....

  8. avatar garιος

    Δουλειά δεν είχε ο διάβολος και απαύτονε τα παιδιά του λέει η λαική παροιμία. Δουλειά δεν είχε ο Σπριντζης [...]. [...]. Σε όλες τις Σοβαρές χώρες οι μη επαγγελματικές άδειες ισχύουν για δεκαετία ή δεκαπενταετία και η ανανέωση δεν χρειάζεται κανένα ιατρικό πιστοποιητικό ούτε τίποτε άλλο παρά μόνο την υπέυθυνη δήλωση του ενδιαφερόμενου ότι είναι εντάξει και μπορεί να οδηγεί. Εδώ κοιτάζουν πώς θα τα πάρουν, το κράτος και οι ημέτεροι γιατροί εξεταστές κλπ βρε [...]

  9. avatar ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΠΟΔΑ

    Ολα καλα τα λετε χωρις να γνωριζετε τι σας γινετε αν εχωμε καλη εκπαιδευση τοτε οι αδειες οδηγησης θα ηταν εποριδτον οπως σχεδον σε ολες τιςχωρες του κοσμου

  10. avatar Πινοκιο

    Από παντού να μας παίρνουν λεφτά,μέχρι να τα τιναξουμε !

    1. avatar falcon

      Έτσι! Και για τις σοβαρές παραβάσεις που πήραν τριπλάσια προσαύξηση θα έπρεπε να έχει και φυλάκιση και κοινωνική εργασία και μάλιστα στα χειρουργεία που γίνονται απο τροχαία. Μπας και γίνουμε άνθρωποι και συμορφωθούμε τα ζώα. Η ανθρώπινη ζώη δε μετριέται με το χρήμα.
      Ελπίζω να έχει και αυστηρές ποινές στο παρκάρισμα στις μπάρες αναπήρων και στους διαδρόμους τυφλών.

  11. avatar GUSTON

    Η επανεξέταση ανά τριετία για τους άνω των 74 είναι άνευ ουσίας και μόνο για να εισπράττει παράβολα το κράτος.Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να καθοριστεί ένα ηλικιακό όριο πάνω από το οποίο θα έπρεπε να αφαιρείται οριστικά το δίπλωμα. Όπως και νάχει όταν είσαι 80 χρόνων ήδη δεν έχεις την αντίληψη και τα αντανακλαστικά και είσαι εν δυνάμει επικίνδυνος όταν οδηγείς. Τα παραδείγματα τρανταχτά και καθημερινά.

    1. avatar mpla mpla

      καποιος ομως 80χρονος που εχει το μυαλο ξυραφι, δεν εχεις το δικαιωμα να του απαγορευσεις να οδηγει οταν μπορει καλιστα να οδηγησει. Γι\'αυτον τον εναν 80χρονο στους πολλους συνομηλικους τους, ειναι σωστο να του παρεχει ο νομος αυτη την δυνατοτητα.

      1. avatar CHRYSANTHOS

        Αγαπητέ πιστεύεις δηλαδή ότι αρκεί το μυαλό ξυράφι για να οδηγείς χωρίς να γίνεσαι επικίνδυνος? Βάλε έναν 80χρονο σε εργομετρικό τεστ αντανακλαστικών με έναν π.χ. 50χρονο και θα δεις τη διαφορά. Γιατί αν δεν παίζουν ρόλο τα αντανακλαστικά και η γρήγορη αντίδραση στην οδήγηση δεν ξέρω τι παίζει.

  12. avatar Νίκος Τσάδαρης

    Επιτέλους και κάτι απολύτως σωστό! Που ακούστηκε να παίρνεις δίπλωμα στα 18 και μέχρι τα 65 να θεωρείσαι ικανός για να οδηγείς;... Εκτός βέβαια αν και αυτή η εξέταση γίνει ...ταχυδρομείο (δηλαδή απλή μετάφορά/κατάθεση χαρτιών) όπως έχει γίνει η αναθεώρηση διπλωμάτων, τα ΠΕΙ, τα ADR και τα άλλα ειδικά προσόντα που πρέπει να έχουν ειδικά οι επαγγελματίες οδηγοί...

    1. avatar acropolis rally1974

      πες τα Νικο...επιτελους και ενας επαγγελματιας οδηγος μιλησε

  13. avatar ΛάζαροςΤ

    Δηλαδή αν ο άλλος περάσει το STOP και με ρίξει κάτω ως αναβάτης μοτό , με αφήσει ανάπηρο ή οτι άλλο θα πληρώσει 600€ ?
    Ωραία !!!

    1. avatar Stateless

      Και αν ο άλλος σταματήσει στο stop, μετά ξεκινάει και σε χτυπάει.
      Υπάρχει παραβίαση stop?
      Όχι βέβαια. Παραβίαση προτεραιοτητας υπάρχει και τίποτα άλλο.
      Στην Αγγλία ούτε ένα stop δεν υπάρχει αφού θεωρείται άχρηστο.
      Give way σε κάθε στενό έχουν (2 διακεκομμένες γραμμές στο δρόμο).
      ΥΓ Το stop είναι αυτό που λέμε \"Εντάξει σταμάτησα! Δεν πρέπει κάποτε να ξεκινήσω?\"

    2. avatar garιος

      Αλλά και εσύ ως αναβάτης μότο είσαι πολύ συνεπής και τηρεις πιστά τον ΚΟΚ. Χωρίς να το προσωποποιώ περιγάφω αυτά που βλέπεω κάθε μέρα στο δρόμο με τους αναβάτες Μότο.

    3. avatar Πρώτη φορά αριστερά.

      ρουσφέτι γιατί ο ανάπηρος δύσκολα πάει να ψηφίσει αλλά ο άλλος που περπατάει σίγουρα θα πάει και θα \"αναταποδόση\" την χάρη-ρουσφέτι.

      1. avatar mpla mpla

        γιατι τωρα τι γινεται? αντε πια με τα αποθυμενα σας! ολα στον Τσιπρα τα ριχνετε!
        Ετσι για πληροφορηση σου, ο σημερινος νομος λεει 750 ευρω προστιμο για παραβιαση στοπ. 30 μερες αφαιρεση διπλωματος και 9 ποντους στο συστημα ποντων. Στους 21 ξαναγυρνας στα θρανια. Μαντεψε πιανου νομος ειναι και κερδιζεις μια καραμελα! :PPPPPPP

    4. avatar NEWBIE

      Μεγάλε κάπου το έχασες. Η ποινή αφορά την παράβαση και την εισπράττει το κράτος. Την αποζημίωση στον παθόντα την αναλαμβάνει η ασφαλιστική εταιρεία.

      1. avatar Vithoulas

        Λεβέντες τσάμπα διαφωνείτε.... Όλα είναι σωστά Που λέτε όλοι! Οπότε......να γιατί θέλουν να μας γα.....σουν όλοι οι πονηροί Ευρωπαίοι και μη .διότι δεν είμαστε πειθαρχημένοι. Ότι λέει ο νόμος ρε μάγκες τ ωρα τι να κάνουμε?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει