Με δύο τούρμπο στη σειρά και diesel εξελίξεις,  πώς να μην εκτιμήσει κανείς το Βiturbo Insignia; Το Insignia αποτελεί μοντέλο-σταθμό για την Opel, όχι μόνο γιατί έφερε τη σχεδιαστική (επ)ανάσταση στην γερμανική φίρμα του 2008 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, αλλά γιατί έγινε το μεσαίο αυτοκίνητο της φίρμας για το οποίο εξελίχθηκαν πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, οι οποίες αργότερα μεταφέρθηκαν και στα υπόλοιπα μοντέλα.

Με περίπου 500.000 πωλήσεις στη μέχρι σήμερα πορεία του, το Insignia έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα μεσαία αυτοκίνητα του αγοραστικού κοινού, τόσο σε 4/5θυρη, όσο και station wagon έκδοση (Tourer). Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μεσαίο μοντέλο με κομψή σχεδίαση, όλες τις απαραίτητες ανέσεις, από πλευράς χώρων, ασφάλειας και εξοπλισμού, με υψηλή τεχνολογία και ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων που προσφέρουν επιδόσεις και οικονομία.

Σήμερα η Opel λανσάρει το Opel Insignia BiTurbo με έναν νέο εντυπωσιακό και επαναστατικό πετρελαιοκινήρα με δύο τούρμπο. Το τεχνολογικό ατού του 4-κύλινδρου common rail diesel είναι ένα σύστημα σειριακής υπερσυμπίεσης 2 σταδίων. Ο νέος κινητήρας των 195 ίππων και των 400 Nm από τις 1.750-2.500 σ.α.λ. συνδυάζεται προαιρετικά με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης AWD (all-wheel drive) και το σύστημα Start/Stop.

Το Insignia 2,0 BiTurbo CDTI είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με όλους τους τύπους αμαξωμάτων, ενώ η τιμή του θα ξεκινάει από 34.900 ευρώ. Εκτός όμως από τον νέο κινητήρα, υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες στην οικογένεια Opel Insignia.

Όλες οι εκδόσεις AWD μπορούν τώρα να παραγγέλνονται με πλαίσιο SuperSport, που φέρει την εμπρός ανάρτηση του Insignia OPC με γόνατα υψηλών επιδόσεων (HiPerStrut). Έτσι η οδική συμπεριφορά αποκτά ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα. Επιπλέον, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα σε ραντάρ αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια του Insignia.

Κινητήρας-Tεχνολογία: Δύο οι τουρμπίνες

Ο 2,0 BiTurbo CDTI βασίζεται στον 2λιτρο CDTI των 163 ίππων του Insignia, αλλά με την προσθήκη των δύο σε σειρά τουρμπίνων και πρωτοποριακού διπλού συστήματος ψύξης αποδίδει 195 ίππους και 400 Nm ροπής. Το Insignia BiTurbo χάρη και στο 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (διατίθεται και 6τάχυτο αυτόματο) επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα στην σεντάν έκδοση.

Η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και χάρη στο στάνταρ σύστημα Start/Stop το αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. πετρελαίου με 129 γραμμ./χλμ. εκπομπές CO2.

Στο BiTurbo σύστημα του Insignia (που δομικά βασίζεται στον παλαιότερο 1,9 διτούρμπινο turbodiesel του ομίλου Fiat) 2 υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής λειτουργεί μέχρι τις 1.500 σ.α.λ. και επιταχύνει πολύ γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει αισθητό turbo lag και ο οδηγός έχει ήδη στη διάθεσή του 350 Nm, μέση τιμή ροπής για ισχυρούς κινητήρες diesel μεσαίας κατηγορίας.

Στη μεσαία κλίμακα στροφών (1.500 – 3.000 σ.α.λ.) και οι 2 υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής πριν γίνει πλήρης συμπίεση από τον μικρότερο. Μία βαλβίδα παράκαμψης ελέγχει συνεχώς, ώστε ποσοστό των καυσαερίων να οδηγείται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι η ισχυρή επιτάχυνση είναι δεδομένη. Στις υψηλότερες στροφές (από 3.000 και πάνω) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τη διαθέσιμη ισχύ.

Στην εξέλιξη του 2.0 CDTI BiTurbo, προτεραιότητα για τους μηχανικούς ήταν να διασφαλίσουν ταχεία κλιμάκωση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, ενισχύοντας παράλληλα την απόκριση του γκαζιού στις μεσαίες. Ο αέρας εισαγωγής προσαρμόζεται άριστα στην κλίμακα στροφών και τις ανάγκες των 2 υπερσυμπιεστών.

Στις χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler), που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή, φροντίζει η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler.

Η Opel είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τέτοιο σύστημα 2 ψυγείων αέρα εισαγωγής, βελτιστοποιώντας περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα με την καινοτόμο τεχνολογία Cleantech, που ελέγχει τη διαδικασία καύσης μέσω ηλεκτρονικού κυκλώματος κλειστού βρόγχου. Αισθητήρες τοποθετημένοι στους προθερμαντήρες μετρούν συνεχώς την πίεση, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας πάντα λειτουργεί στο βέλτιστο και με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές CO2.

Η 3η γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού Common Rail που λειτουργεί με πιέσεις μέχρι 2.000 bar, διοχετεύει το καύσιμο σε πιεζοηλεκτρικά μπεκ υψηλής ακρίβειας που παράγουν μέχρι 8 ψεκασμούς/κύκλο λειτουργίας. Έτσι επιτυγχάνεται μία διαδικασία καύσης υψηλής ακρίβειας με ελαχιστοποιημένο θόρυβο και εκπομπές ρύπων.

Νέες τεχνολογίες

Το Opel Insignia για το 2012 είναι διαθέσιμο και με αρκετά νέα στοιχεία τεχνολογίας, που στοχεύουν στην ασφάλεια και την οδηγική ευχαρίστηση. Μία καινοτομία για όλες τις AWD εκδόσεις του Insignia είναι το προαιρετικό πλαίσιο SuperSport. Αυτή η τεχνολογία που μέχρι πρότινος περιοριζόταν στο κορυφαίο σπορ μοντέλο OPC, τώρα προσφέρεται σε περισσότερους πελάτες.

Το πακέτο περιλαμβάνει νέας σχεδίασης ζάντες 20 ιντσών, το μηχανοτρονικό σύστημα FlexRide με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης, σύστημα πέδησης Brembo υψηλών επιδόσεων και HiPerStrut ανάρτηση εμπρός, γνωστή απ’ το Insignia OPC των 325 ίππων, που βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά και την ακρίβεια διεύθυνσης. Πέραν της αύξησης των επιδόσεων, η ενεργητική ασφάλεια βελτιώθηκε σημαντικά χάρη σ’ ένα νέο σύστημα ραντάρ που τοποθετείται στην ειδικά επανασχεδιασμένη μάσκα.

Οι αγοραστές του Insignia μπορούν τώρα να επιλέξουν το ACC (Adaptive Cruise Control). Το νέο σύστημα διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας, διασφαλίζοντας μία προκαθορισμένη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα.

Το σύστημα ραντάρ υποστηρίζει κι άλλες λειτουργίες όπως το FDI (Following Distance Indication) που ενημερώνει οπτικά τον οδηγό για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το FCA (Forward Collision Alert) εκδίδει ένα οπτικό κι ένα ηχητικό σήμα που προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το CIB (Collision Imminent Braking) επιβραδύνει αυτόματα το όχημα αν ανιχνευτεί κίνδυνος σύγκρουσης.

Επίσης το Opel Insignia διαθέτει δεύτερης γενιάς σύστημα Opel Εye, που μπορεί να διακρίνει περισσότερες πινακίδες, αλλά και να διατηρεί απόσταση από το πρωπορευόμενο όχημα, όταν δεν υπάρχει το ραντάρ.

Στο δρόμο: Συναρπαστικό!

Η απόδοση του πετρελαιοκινητήρα συνδυάζεται άψογα με το προαιρετικό πλαίσιο SuperSport πλαίσιο των τετρακίνητων εκδόσεων και σαν αποτέλεσμα το πετρελαιοκίνητο όχημα μπορεί να δώσει οδηγικές χαρές ανάλογες του OPC. Με τη διαφορά βέβαια ότι η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,0 λτ./100 χλμ!

Η ευστροφία, η απόκριση, η απουσία υστέρησης απόκρισης χαμηλά και η δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών αποτελούν πλέον νέο σημείο αναφοράς. Το Insignia BiTurbo πραγματοποιεί όλα όσα υπόσχεται και μάλιστα με ποιότητα λειτουργίας και επίπεδα θορύβου, που δεν ξεφεύγουν από εκείνα ενός καλού βενζινοκινητήρα μεγάλου κυβισμού. Στο εσωτερικό δεν έχει αλλάξει τίποτα φυσικά και σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου δύσκολα ξεχωρίζεις πως οδηγείς ένα ντίζελ.

Η τετρακίνηση εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης, το σύστημα FlexRide προσαρμόζει το πλαίσιο στα γούστα κάθε οδηγού, ενώ παρά τους τροχούς των 20 ιντσών η ποιότητα κύλισης είναι ζηλευτή (ειδικά στη ρύθμιση Tour). Θετικό πρόσημο και για το σύστημα διεύθυνσης, χάρη στο σύστημα HiPerStrut, που απομονώνει το τιμόνι από την απόσβεση των εμπρός τροχών σε αντίθεση με τα απλά γόνατα ΜακΦέρσον των πιο «ταπεινών» δικίνητων εκδόσεων.

Τα φρένα της Brembo, είναι απλά κορυφαία σε απόδοση, αλλά και αίσθηση. Όλα όμως τα φώτα πέφτουν πάνω στον κινητήρα, που διαθέτει τα πάντα και αποτελεί παράδειγμα προς αντιγραφή. Η ελαστικότητά του είναι παροιμιώδης και είναι χαρακτηριστικό πως για τα 80-120 χλμ./ώρα η Opel υπόσχεται ρεπρίζ ανάλογες με αυτές του Insignia OPC!

Πηγή: autotriti.gr