Η τριλογία της Opel στα μοντέλα ελευθέρου χρόνου (SUV), ολοκληρώθηκε πρόσφατα, με την παρουσίαση του μεγαλύτερου της «τριάδος» (τα άλλα δυο είναι το Crossland X & το Mokka X), του Grandland X, μοντέλο για το οποίο η στήλη έχει αναφερθεί λεπτομερώς στο παρελθόν.

opepaskl2

Αυτή όμως την φορά, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά, αλλά και να οδηγήσουμε το Opel Grandland X, το δεύτερο μοντέλο της μάρκας που παρουσιάζεται από τότε που εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot-Citroen). Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που το Grandland X είναι κτισμένο πάνω στις ίδιες βάσεις με το Peugeot 3008, χωρίς όμως αυτό να του στερεί προσωπικότητα, αλλά και πολλές διαφορές που το –κατά την άποψή μας- τοποθετούν ουσιαστικά σε διαφορετικό καταναλωτικό κοινό.

opepaskl3

Συναντήσαμε λοιπόν τον μεγαλύτερο αδελφό της σειράς Opel X κάπου στα δυτικά προάστια και το οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα προς και από δυο μαγευτικά χωριά της ορεινής Αχαΐας (κάπου πάνω από την Αιγείρα), την Σελιάνα και το Σύνευρο.

Το Grandland X λοιπόν είναι ένα μεσαίο SUV (μήκος 4,477 μ. και μεταξόνιο 2,675 μ.), που επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας από τον Γάλλο «συγγενή» του, αλλά διαφοροποιείται αισθητά στην σχεδίαση και στην εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων.

Σαφώς μεγαλύτερο από τον μεσαίο «αδελφό» Mokka X, επικεντρώνει την παρουσία του στο premium design, τις τεχνολογικές καινοτομίες, τγην συνδεσιμότητα (Opel On Star), τους κινητήρες και στο προαιρετικό, ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip που εξασφαλίζει πρόσφυση σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες.

opepaskl4

Διαθέτει επιβλητική εξωτερική εμφάνιση, και συμβατικής σχεδίασης εσωτερικό, με πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης. Οι χώροι είναι άνετοι για 5 επιβάτες, υπάρχουν άφθονες και έξυπνες λύσεις για τοποθέτηση μικροαντικειμένων, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά από 514 (488 με ρεζέρβα), έως 1650 (1626 με ρεζέρβα) όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα.

Περιλαμβάνει επίσης μία γκάμα υπερσύγχρονων συστημάτων υποστήριξης πρώτης κατηγορίας, που κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη, όπως: Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) και Κάμερα 360°.

opepaskl5

Προαιρετικά συστήματα όπως Αυτόματο Σύστημα Προσαρμογής Ταχύτητας (Automatic Cruise Control) λειτουργία stop, που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει ή επιταχύνει το όχημα όταν χρειάζεται, αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας, γεγονός που επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από την πεντάστερη κατάταξή του στο Euro NCAP.

Εξοπλίζεται επίσης με τους δυνατούς προβολείς LED του Προσαρμοζόμενου Συστήματος Εμπρόσθιου Φωτισμού (Adaptive Forward Lighting). Λειτουργίες όπως φωτισμός στροφών, υποστήριξη μεγάλης σκάλας και αυτόματης ρύθμισης ύψους δέσμης, εξασφαλίζουν βέλτιστο φωτισμό του δρόμου σε όλες τις συνθήκες.

opepaskl6

Το Grandland X διατίθεται με δύο κινητήρες του γκρουπ PSA, ένα βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο 130 ίππων και έναν ντίζελ 1.6 των 120 ίππων, που συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Η εταιρία δίνει επιδόσεις, από 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,6” (10,9” το αυτόματο) για το βενζινοκίνητο και  και  από 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,8” (12,2” το αυτόματο) για το ντίζελ. Εδώ να σημειώσουμε ότι η μοναδική επιλογή μετάδοσης της κίνησης, είναι στους εμπρός τροχούς, αλλά οι πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν το

IntelliGrip, ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 5 διαφορετικές επιλογές, που προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει την ολίσθηση του τροχού εάν είναι απαραίτητο και, με το αυτόματο κιβώτιο, προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων καθώς και την απόκριση του γκαζιού. Αυτό εξασφαλίζει –θεωρητικά τουλάχιστον- πολύ καλή  πρόσφυση και σταθερή συμπεριφορά ανεξάρτητα εάν το όχημα κινείται σε χιόνι, λάσπη, άμμο ή βρεγμένη επιφάνεια.

opepaskl7

Ιδιαίτερα πλήρης είναι και ο βασικός εξοπλισμός του Grandland X (3 εκδόσεις: X-cite, X-plore & X-clusive), που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, online υπηρεσίες συνδεσιμότητας Opel OnStar, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

opepaskl8

Όσον αφορά την σχετικά σύντομη οδηγική μας επαφή, που όμως έγινε σε όλων των ειδών τους αφαλτόδρομους στεγνούς και βρεγμένους, είναι γεγονός ότι, εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητα κύλισης, την ηχομόνωση, την συμπεριφορά της ανάρτησης, τα δυνατά φώτα και τα αποτελεσματικά φρένα.

Η ψηλή θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το ακριβές και με αίσθηση τιμόνι, κρύβουν τον όγκο του αυτοκινήτου και δίνουν ευελιξία, μαζί με ευκολία χρήσης (και συνεπώς ξεκούραστη οδήγηση).

opepaskl9

Η αίσθηση της ανάρτησης είναι στιβαρή χωρίς να είναι σφιχτή (όπως αυτή του 3008), ενώ ακόμα και σε δύσκολες λακκούβες δεν παράγονται θόρυβοι. Το χειροκίνητο κιβώτιο, αν και με μακριές σχέσεις εκμεταλλεύεται σωστά την απόδοση των κινητήρων και η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα για το μέγεθος του οχήματος, καθώς το diesel κατανάλωσε 6,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ το βενζινοκίνητο 8,2 (αλλά είναι αλήθεια ότι, είχε πιο εύκολο έργο αφού το οδηγήσαμε στην επιστροφή μας από τα βουνά).

Θετική εντύπωση πάντως μας προξένησε ο βενζινοκινητήρας που χαμηλά συμπεριφέρεται σαν diesel και ψηλά «τραγουδάει» γραμμικά μέχρι τον κόφτη των στροφών χωρίς κενά. Ειλικρινά, είναι από τις λίγες φορές που ακόμα και για εκτός πόλης μετακινήσεις δεν θα επιλέγαμε diesel, εκτός βέβαια και αν επιλέγαμε με κύριο γνώμονα την οικονομία τσέπης.

opepaskl10

Συνολικά λοιπόν, με το Grandland έχουμε να κάνουμε με ένα καλοκατασκευασμένο και ισορροπημένο οικογενειακό αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου, που σίγουρα θα βρει τον χώρο του μέσα σε μια κατηγορία το ποσοστό της οποίας ανεβαίνει ραγδαία (τα SUV υπολογίζεται ότι θα αποτελούν το 25% της συνολικής αγοράς του 2018) και δεν θα απογοητεύσει όσους το επιλέξουν, αντί των VW Tiguan, Peugeot 3008, Ford Kuga, αλλά και Nissan Qashqai που είναι οι βασικοί αντίπαλοί του.

Το Grandland X, άρχισε ήδη να διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από 24.500 ευρώ για το βενζινοκίνητο και από 26.300 ευρώ για το πετρελαιοκίνητο.

opepaskl11 opepaskl12 opepaskl13 opepaskl14

Νίκος Τσάδαρης