Τα μαύρα πρόβατα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Όταν τα πράγματα δεν πήγαν κατ' ευχήν


AUTO
14:18
02/01/2012
Τα μαύρα πρόβατα της αυτοκινητοβιομηχανίας
7
loading

Είναι όλα τους παιδιά καλών οικογενειών, έκαναν παρέα με τους σωστούς ανθρώπους και δεν είναι ότι δεν προσπάθησαν. Απλά δεν τα κατάφεραν ποτέ! Αντιθέτως, απογοήτευσαν τους οικείους τους και αναστάτωσαν την αγορά με τα καμώματά τους.

Ιδού τα μαύρα πρόβατα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας...

Ferrari Mondial (1980-2003)

Η δεκαετία του '80 ήταν ευοίωνη για τη Ferrari: η εξωφρενική Testarossa έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς, την ώρα που τα «πυραυλάκια» 288 GTO και F40 έφερναν την αγωνιστική τεχνολογία στους δρόμους και μαγνήτιζαν τα βλέμματα με πρωτοφανή τρόπο!

Υπήρχε βέβαια και η Mondial, η εκδοχή του '80 της σημερινής αποτυχημένης Ferrari California (ίσως η μόνη κακή Ferrari). Τετραθέσια, με άχαρη όψη, με ακόμα πιο περίεργη μηχανική μετάδοση χωρίς συμπλέκτη(!) και μέτρια απόδοση, η Mondial πούλησε καλά, απέτυχε ωστόσο να μπει στις καρδιές των Ferraristi. Δεν ήταν κακό αυτοκίνητο, απλά δεν ήταν καλό για Ferrari...

Porsche 924 (1976-1982)

Η Porsche που δεν είναι Porsche! Προτζεκτάκι συνεργασίας των VW και Porsche (αρχικά θα έφερε το σήμα και των δύο εταιριών), η 924 έμοιαζε υπερβολικά με Mitsubishi, ενώ χάρη στον «ελαφρύ» κινητήρα της VW μούγκριζε σαν scooter, παρά την αστρονομική τιμή της.

Η πρώτη απόπειρα της Porsche να μπει στον κόσμο των συμβατικών αυτοκινήτων στέφθηκε από παταγώδη αποτυχία (ευτυχώς που ακολούθησε η 944).

Honda Passport (1994-2002)

Ο πάλαι ποτέ κυρίαρχος στα μικρά αυτοκίνητα, η Honda άργησε πολύ να παράξει ένα SUV, όταν το έκανε όμως το 1994 δεν είχε και πολύ επιτυχία. Το «ταπεινό» Passport ήταν στην πραγματικότητα το Isuzu Rodeο εφοδιασμένο με δυο σηματάκια «Η». Ολίγον ακατέργαστο, απίστευτα βαρετό και αιώνες μακριά από τα επίπεδα καινοτομίας και πρωτοπορίας που έβρισκες στα αληθινά μηχανήματα της Honda. Οι πενιχρές πωλήσεις του οδήγησαν βεβαίως τη Honda να κατασκευάσει τα δικά της SUV αργότερα...

Lotus Elan M100 (1989-1995)

Η εμπροστοκίνητη Elan ήταν το ανάθεμα για τους πιστούς της Lotus, που είχαν συνδέσει τη φίρμα με τις πανάλαφρες πισωκούνες. Αυτό, σε συνδυασμό με την απλησίαστη τιμή της, ήταν που «έθαψε» την Μ100. Παρά την καταπληκτική οδηγική συμπεριφορά της νέας Elan και την επιλογή για turbocharged κινητήρα, η ιδέα μιας πανάκριβης εμπροστοκίνητης Lotus δεν είχε απολύτως καμία απήχηση. Η Μ100 λίγο έλειψε να τραβήξει όλη τη Lotus μαζί της στον βυθό...

Triumph Stag (1971-1973)

Η Triumph ήταν ήδη από τη δεκαετία του 1960 ένας σεβαστός κατασκευαστής παραδοσιακών βρετανικών sports cars. Μπορεί να είχαν τα ηλεκτρικά τους προβληματάκια, ήσουν ωστόσο σίγουρος ότι θα σε πάνε στον προορισμό σου. Όλα άλλαξαν με το Stag, που ένιωθε πιο άνετα πάνω σε καρότσα παρά στον δρόμο!

Ένα φιλόδοξο σχέδιο της Triumph, το Stag διέθετε 4 θέσεις κι έναν ολοκαίνουριο V8 κινητήρα, το περίπλοκο οδηγικό αυτό εργαλείο ωστόσο ένιωθες ότι βγήκε από τον φούρνο πριν να ψηθεί εντελώς. Παρά το πάνκομψο ιταλικό design του, το Stag υπέφερε σε καταστροφικό βαθμό από ανεπαρκή τελικό σχεδιασμό και λειτουργικά προβλήματα, αποτελώντας ταυτόχρονα το ζενίθ και το ναδίρ της κατασκευαστικής δεινότητας της Triumph. Ήταν η αρχή του τέλους για τη μικρή αλλά θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία...

Jaguar X-Type (2001-2009)

Ήταν το μοντέλο που υποτίθεται θα έσωζε την Jaguar από τη γερμανική απειλή, που κατασκεύαζε σαν τρελή μικρά sedan (BMW Σειρά 3, Mercedes C Class, Audi A4) για μεγάλες πωλήσεις. Η τετρακίνητη X-Type ήταν αρκετά μοντέρνα, το στιλ της ωστόσο δεν έπεισε με όρους κομψότητας, αφού οι «μικροδιορθώσεις» της για να είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή μεσαία τάξη την έκαναν να μοιάζει απελπιστικά στο Ford Mondeo (η Jaguar ανήκε τότε στη Ford).

H νέα αυτή γενιά της Jaguar δεν έμοιαζε με Jaguar, δεν δούλευε σαν Jaguar, ενώ η αμφισβητήσιμη φήμη της αναφορικά με την αξιοπιστία της βύθισαν την X-Type στα τάρταρα. Γι' αυτό και την ξεφορτώθηκε γρήγορα-γρήγορα η Ford (ανήκει πλέον στην ινδική Tata)...

Suzuki X-90 (1996-1998)

Περισσότερο γνωστό ως το όχημα που μεταφέρει γιγαντιαία κουτάκια Red Bull σε παραλίες και φεστιβάλ, το διθέσιο αυτό Suzuki βασίστηκε στο επίσης αποτυχημένο Samurai, γι' αυτό και δεν άρεσε ποτέ σε κανέναν! Δεν ήταν ακριβώς πρωταθλητής του off-road, ενώ λίγα αυτοκίνητα στην ιστορία ήταν λιγότερα ευχάριστα στον δρόμο. Αργό και βαρετό, καλό είναι να κάνεις τον σταυρό σου πριν μπεις στη στροφή! Κι ενώ η Suzuki έχει κατασκευάσει πολλά αξιόλογα αυτοκίνητα, με το X-90 έδειξε ότι κάτι δεν κατάλαβε καλά από την ευρωπαϊκή αγορά...

Volvo 262C Bertone Coupe (1978-1981)

Τα Volvo ήταν γνωστά στη δεκαετία του '70 ως έντιμα, συντηρητικά και βαρετά οχήματα, αλλά με το 262 Coupe η ασχήμια άγγιξε νέα επίπεδα! Η οροφή του πετσοκόφτηκε από τον ιταλικό οίκο Bertone, ενώ η πίσω του όψη, το έκανε πιο ατσούμπαλο από το ήδη κακάσχημο 260.

Το μόνο θετικό είναι το μικροσκοπικό παρμπίζ του, που συρρικνώθηκε για να κρύβει τους ντροπιασμένους ιδιοκτήτες του. Όσο για το μετέπειτα Bertone coupe, που βασίστηκε στη σειρά 7 της Volvo, ήταν κάπως πιο ωραίο, δεν μπορεί ωστόσο να σβήσει από τις μνήμες μας το τερατούργημα τούτο...

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

7
σχόλια
  1. avatar ineth

    Πριν από χρόνια είχα δει μια Lotus Elan να μπαίνει στην Επίδαυρο τόσο τέλεια που απλά δεν μπορούσα να ακολουθήσω με την μοτοσυκλέτα μου, ένα ταπεινό GPz600r. Η οδήγηση αυτή του τύπου εκείνου απλά με στοίχειωσε για χρόνια. 10-15 χρόνια μετά βρήκα μια Κάτερχαμ και μια Ελίσε στο ίδιο κομμάτι να πηγαίνουν μαλλιά. Δυστηχώς για αυτούς πλέον έχω το ZX10r και οι στρο΄φες πλέον μοιάζουν πιο πολύ με ευθείες. Εύχομαι να τους χάραξα και γω μια τόσο δυνατή ανάμνηση όσο εκεινος ο θεός με την Elise. Στο κιτρινάκι της απλά δεν παιζόταν.

    1. avatar Din

      Μέχρι να σε πετύχει κάνα GTR και να σε στοιχειώσει πάλι, και δεν λέω μόνο στις ευθείες αλλά ειδικά στις στροφές. Ο φονέας γιγάντων επέστρεψε. Παραθέτω τίτλο για ένα δείγμα το youtube: Nissan GT-R Switzer R800 vs Kawasaki ZX-14R

      1. avatar Non Serviam

        το αμάξι με 4 τροχούς ,μεγαλύτερο εμβαδό ελαστικού, το οοιο του δείνει πάνω από 70% (αν θυμάμαι σωστά) πρόσφυση ,το συγκρίνεις με μηχανή...?Βέβαια, αν και φαν της μηχανής ,παρολαυατ σε στροφές έξω την εντύπωση ότι ο φίλος λέει παπαντζες εδώ, εκτός και αν τα αμξία που λέει ότι πέρασε στις στροφές τα οδηγούσε καμμία μιλφογιαγια . Εγώ πάντως μαζη με ένα 600F ,ένα gsxr1000 κ9 ένα fireblade 900 ένα gsr 600 κια τον βασιλιά ,την παρέα μου δλδ,σε στροφή όπως μπαίνει αμάξι,δε μπαίνουμε . Δε ξέρω μπορεί να είμαι εγώ ο νοοβας που δεν έχει ιδέα πο odhghsh.Η μήπως να πω ότι στρίβω τόσο καλά που τρώω ακομαη και τα μανιτάρια από β-κινγκ για να πάρω +votes??SE TOUMPA ΊΣΩΣ!!hah

        1. avatar nikos.k

          θα πείς κι΄αλλες?

        2. avatar ineth

          Ωραίο όνομα, μανιτάρια δεν ξύνω αλλά δεν έχω εδώ και χρόνια μαρσπιέδες. Αν θες όμως ανέτρεξε αρχείο παλιού αναγνώστη περιοδικών του χώρου (δεν μου επιτρέπουν να πω πιο όμως λυπάμαι) όπου έχουν γίνει ουκ ολίγες συγκρίσεις. Όπως είπα, πίστα χάνουμε, Μπράλο Τρίπολη Επίδαυρο σπέρνουμε, Λιμανάκια πάλι τρώμε σκόνη. (Όχι με μοτάρντ όμως.) Sailor υπάρχουν μανιτάρια κάτω χαμηλά στην βάση του Φαίρινγκ που συχνά πυκνά βρίσκουν, έχω δει τον θεό συγχωρεμένο Άλκη Συνιόρη να σηκώνει στιγμιαία τον πίσω τροχό έτσι στον αέρα μπροστά μου. Ο αδερφός του το έκανε συχνά στην πίστα όπως και ο Στέλιος Χριστοδούλου στις Σέρρες με το ιστορικό RSV250 της κολάσεως.

        3. avatar sailor

          αμα ξύνεις μανιτάρια στο κινγκ τότε ή είσαι ο βασιλιάς ή τα μανιτάρια είναι αυτά που κρατάς στο καλάθι στο χέρι!!!!χαχαχαχα!!! όλα εξαρτώνται απο τη στροφή, την άσφαλτο και τη διαδρομή....ναι οκ...αμα είναι πολύ κλειστές και άμα η άσφαλτος είναι χάλια...το αμάξι μπαίνει γρηγορότερα...αλλιώς μπαίνει η μοτό...!!!δεν είναι σωστό να απομωνόνουμε μόνο τη στροφή....ναι οκ το αμάξι μπαίνει πιο καλά αλλά η μοτό βγαίνει πιο γρήγορα....είναι χίλιοι 2 παράγοντες.....αν και στην επίδαυρο δεν μπορείς να πας τάπα γιατι θα φάς τα μούτρα σου άσχημα...!!!!

      2. avatar ineth

        Το 14 είναι για ευθείες και κει πίστεψέ με το GTR θα το χάσει, στις στροφές μιλάνε τα χιλιάρια, αν και σε πίστα τα πανγ΄ρήγορα υπεραυτοκίνητα πάνε πάντα καλύτερα λόγω μεγαλύτερης πρόσφυσης και ελεγχόμενης ολίσθησης. Σε διαδρομές αλλάζουν γρήγορα τα πράγματα όμως, Από την άλλη πρέπει να παραδεχτείς πως είσαι πλησιέστερα στην σφαίρα των εεπιδόσεων με 15 χιλιάδες ευρώ από ότι με οποιοδήποτε αυτοκίνητο λιγότερο του δεκαπλάσιου αυτού.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει