Δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί να αντιμετωπίσουμε κάποια βλάβη με το αυτοκίνητό μας, η οποία μπορεί να επιλυθεί κάνοντας κάποιες απλές και μη χρονοβόρες κινήσεις, χωρίς να έχουμε ιδιαίτερες μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές γνώσεις.

Ας δούμε, λοιπόν, κάποιες συνηθισμένες βλάβες που μπορεί να εμφανίσει το όχημά μας, αλλά και πώς μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε ολοκληρωτικά ή για μικρό χρονικό διάστημα, ώστε να καταφέρουμε να φθάσουμε στο πλησιέστερο συνεργείο αυτοκινήτων.

Καμένη ασφάλεια
Σε κάποιο σημείο συνήθως του ταμπλό, συνήθως πάνω από τα πόδια του συνοδηγού, βρίσκεται η ασφαλειοθήκη για όλες της ηλεκτρικές λειτουργίες του οχήματος. Κατά καιρούς κάποια μπορεί να καεί, δημιουργώντας δυσλειτουργίες σε κάποιο από τα συστήματά του.

Για να εντοπίσουμε την ασφαλειοθήκη, αν δε γνωρίζουμε, μπορούμε να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Στη συνέχεια θα πρέπει να ελέγξουμε μίας προς μία τις ασφάλειες, για να δούμε σε ποια έχει κοπεί η αντίσταση στο εσωτερικό της. Αφού την εντοπίσουμε, μπορούμε να προμηθευτούμε μία νέα από το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων, αποκτώντας την με ελάχιστο κόστος.

Υπερθέρμανση κινητήρα
Η αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα άνω των φυσιολογικών ορίων συνήθως οφείλεται στο τρύπημα κάποιας ελαστικής σωλήνωσης ή στο ότι ο θερμοστάτης έχει παραμείνει κλειστός, με αποτέλεσμα να μην κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό στο κύκλωμα ώστε να ψυχθεί.

Έτσι, στην περίπτωση που ο δείκτης στον πίνακα οργάνων φθάσει σε κόκκινα επίπεδα, θα πρέπει να ακινητοποιήσουμε το όχημα στην άκρη του δρόμου, να σβήσουμε τον κινητήρα και να περιμένουμε περίπου 5-10 λεπτά ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία. Στη συνέχεια μπορούμε να ελέγχουμε αν υπάρχει διαρροή και σε περίπτωση που είναι μικρή, θα πρέπει να ανοίξουμε την τάπα του ψυγείου ή του ανάλογου δοχείου και να προσθέσουμε νερό, ώστε να μπορέσουμε να φθάσουμε σε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων.

Δυσλειτουργία ενός κυλίνδρου

Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο αποκαλείται συνήθως από τους… διαβασμένους ως ρετάρισμα. Θα το καταλάβετε από το τρέμουλο του κινητήρα, το οποίο μεταφέρεται στο αμάξωμα, από την μειωμένη απόδοση, αλλά και τον έντονο θόρυβο.

Συνήθως αυτή η δυσλειτουργία οφείλεται σε κάποιο κύλινδρο, στον οποίο δε γίνεται καύση του μίγματος. Αυτό μπορεί να συμβεί λόγω ενός κατεστραμμένου μπουζί (σπινθηριστής). Για να εντοπίσετε ποιο είναι, θα πρέπει να τραβήξετε ένα – ένα τα μπουζοκαλώδια και σε όποιο δεν παρατηρηθεί επιπλέον ρετάρισμα, εκεί ανήκει το μπουζί που χρειάζεται αντικατάσταση.

Επισκεφθείτε το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων, όπου θα βρείτε κάποιο μπουζόκλειδο για να αφαιρέσετε το μπουζί και όπου μπορείτε να αγοράσετε ένα καινούριο σετ σπινθηριστών.

Πηγή: autotriti.gr