Η Volkswagen κατέκτησε τον τίτλο «Most Innovative Volume Brand» στην έρευνα που διεξήγαγε το CAM. Το βραβείο παρέλαβε ο Stefan Gies, Επικεφαλής του Τμήματος Εξέλιξης Πλαισίων Επιβατικών Αυτοκινήτων της Volkswagen, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στη Φρανκφούρτη. Επιπλέον, η γερμανική εταιρία τιμήθηκε με δύο ακόμα διακρίσεις, ως η πιο καινοτόμος μάρκα στις κατηγορίες «Interface & Connectivity» και «Autonomous Driving & Safety».

Σύμφωνα με έρευνα του Center of Automotive Management (CAM) σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων PricewaterhouseCoopers (PwC), η Volkswagen επικράτησε και την φετινή χρονιά ως η πιο προηγμένη μάρκα οχημάτων μαζικής παραγωγής. Επί σειρά ετών, η έρευνα Automotive Innovations αναγνωρίζει μελλοντικές τάσεις και προφίλ καινοτομίας διαφορετικών μαρκών αυτοκινήτων, κρίνοντας από τις προηγμένες τεχνολογίες τους.

Gesturecontrol1

Η επίσημη ετυμηγορία της κριτικής επιτροπής για το φετινό νικητή ήταν: «Με 60 ανεξάρτητες καινοτομίες, η VW είναι μακράν η πιο καινοτόμος μάρκα οχημάτων μαζικής παραγωγής. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που μέτρησαν στο αποτέλεσμα ήταν το Trailer Assist, που διατίθεται για το Golf και το Tiguan για πρώτη φορά, και είναι παγκόσμια καινοτομία στις αντίστοιχες κατηγορίες τους».

Trailerassist2

Στη φετινή ανάλυση του CAM αναδείχτηκε επίσης η καινοτόμος δύναμη της VW στην κατηγορία «Interface & Connectivity», κάτι που αιτιολογείται άριστα παρακάτω: «Για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία διατίθεται “διαισθητικός” έλεγχος λειτουργιών μέσω χειρονομιών για τα συστήματα infotainment του ανανεωμένου Golf, αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης. Πρόσθετες καινοτομίες, όπως η εφαρμογή Doorbird, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να συνδέεται με το σύστημα θυροτηλεόρασης στο σπίτι, συνετέλεσαν στην επιτυχία της φίρμας σε αυτή την κατηγορία.

Gesturecontrol2

Παράλληλα, η VW επιβεβαίωσε τον πρωτοποριακό της ρόλο και στον τομέα «Autonomous Driving & Safety». «Με το “Side Assist Plus”, το Tiguan είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που διαθέτει ενεργό πακέτο συστημάτων υποστήριξης το οποίο παρακολουθεί – μεταξύ άλλων – το λεγόμενο “τυφλό σημείο”. Επιπλέον, το Rear Traffic Alert προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν και φρενάρει αυτόνομα εάν δεν υπάρξει έγκαιρη αντίδραση».

Το Center of Automotive Management στη Bergisch-Gladbach (D) υπό τη διεύθυνση του Καθηγητή Stefan Bratzel είναι ένα ανεξάρτητο επιστημονικό ινστιτούτο για εμπειρική έρευνα στους τομείς αυτοκίνησης και μετακίνησης. Έχει απονείμει βραβεία στους πιο καινοτόμους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χρονιάς επί σειρά ετών, σε συνεργασία με την εταιρεία PricewaterhouseCoopers.

Στην φετινή έρευνα συμμετείχαν 60 παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων.

Νίκος Τσάδαρης