Πρα’ ότι η προέλευση της φράσης «πράσινα άλογα» είναι αβέβαιη, έχει καταλήξει να αποτελεί κυριολεκτικά την ιδανική περιγραφή για το ζητούμενο στα τμήματα ερευνών των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ενσωματώνοντας από πολύ νωρίς τον στόχο της συνεχούς μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο εταιρικό και τεχνολογικό «DNA» της, η Fiat, όπως γράφει σε σημερινό δημοσίευμα στο ένθετο «Ανάπτυξη» του «Βήματος», έχει καταφέρει να τοποθετηθεί στην πρώτη θέση ως προς τον ευρωπαϊκό στόχο μείωσης του μέσου όρου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων στα 130 γραμμ. ανά χλμ. ως το 2015.

Τα τέσσερα τελευταία χρόνια, ως και το 2010, ο στόλος της Fiat ανακηρύσσεται αυτός με τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Βάσει των επίσημων στοιχείων της Jato Dynamics, τα οχήματα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας τα οποία διατέθηκαν στην Ευρώπη το 2010 εκλύουν 123,1 γραμμ. CO2/χλμ. όσον αφορά την ομώνυμη φίρμα και 125,9 CO2/χλμ. όσον αφορά τον όμιλο.

Το επίτευγμα αυτό, πέραν του προφανούς, ήτοι της επένδυσης 1,9 δισ. ευρώ το 2010 στην έρευνα και στην εξέλιξη των αυτοκινήτων (ποσό αυξημένο κατά 14% σε σχέση με το 2009), οφείλεται στην πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει ο στόλος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και στο λανσάρισμα μιας σειράς από οικολογικού προσανατολισμού τεχνολογίες με αφετηρία μια «προσγειωμένη» συλλογιστική, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο δρ Κ. Βαφείδης, επικεφαλής του Τμήματος Συστημάτων Μετάδοσης και Εναλλακτικών Μορφών Κίνησης της Fiat Powertrain Technologies, οι οποίες προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε κατηγορίας αυτοκινήτου.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, η συγκεκριμένη λογική βασίζεται στη βελτιστοποίηση των υφιστάμενων στοιχείων τόσο σε επίπεδο κινητήρων, όσο και σε επίπεδο φυσικών πόρων, καθώς ο στόχος των μηδενικών εκπομπών ρύπων δεν μπορεί να αφορά μόνο το προϊόν-αυτοκίνητο αυτό καθαυτό, αλλά και τη διαδικασία παραγωγής του.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για το 2010, σε επίπεδο παραγωγής, ο όμιλος Fiat έχει μειώσει ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος την κατανάλωση ενέργειας κατά 3,7%, τις CO2 κατά 11,2% και την κατανάλωση νερού κατά 8% σε σχέση με το 2009.

Αντιστοίχως, σε επίπεδο καυσίμων ήδη ένας κάτοχος μοντέλου του ομίλου Fiat, εκτός από μια γκάμα αποδοτικών συμβατικών εκδόσεων πετρελαίου και βενζίνης έχει τη δυνατότητα να καταναλώνουν εκ περιτροπής τέσσερα είδη καυσίμου.