Τέσσερις μικροί πύραυλοι που σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζουν με τις ικανότητες τους. Τα Renault Clio RS, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra και Mini Cooper S, ικανοποιούν απόλυτα τόσο σε ρυθμούς «ειδικής» όσο και σε καθημερινή χρήση!

Mini Cooper S

Όπως σε όλη τη σειρά του Mini, έτσι και στην έκδοση S των 184 ίππων ο οικολογικός χαρακτήρας εκτός από τις κορυφαίες αποδόσεις και επιδόσεις, φαίνεται από τη χρήση των σύγχρονων στοιχείων ανάκτησης ενέργειας και αυτόματης διακοπής λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτά τα στοιχεία στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Mini, εξασφαλίζεται χαμηλότερη κατανάλωση και μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Έτσι, το Cooper S παραμένει ένα εντυπωσιακό οδηγικά αυτοκίνητο, με πολύ καλές επιδόσεις και κορυφαία ποιότητα κατασκευής.

Εσωτερικά, εκτός από τους διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που αφορούν στο σύστημα αυτόματης διακοπής του VDC και στη λειτουργία Sport για καλύτερη απόκριση του κινητήρα, δεν παρατηρούνται άλλες διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο Cooper S. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και η εικόνα είναι σύγχρονη και ιδιαίτερα καλαίσθητη, με τις ρετρό αναφορές να δίνουν τη δική τους πινελιά. Οι χώροι είναι οριακά επαρκείς για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους (όγκος χώρου αποσκευών = 160 λίτρα).

Κινητήρας

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 184 ίππους και εξακολουθεί να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μίνι αμάξωμα. Είναι γραμμικός και παράγει σπορτίφ χροιά, ενώ συνδυάζεται με ένα εκπληκτικό σε αίσθηση και κούμπωμα 6τάχυτο κιβώτιο. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 7,0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 228 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης ανέρχεται σε μόλις 5,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων σε 136 γρ./χιλιόμετρο.

Στο δρόμο

Οδηγικά το Mini S είναι ευχάριστο σε κάθε διαδρομή. Η σφιχτή ανάρτηση ίσως κουράσει ελαφρώς σε πολύωρα ταξίδια, ωστόσο συντελεί στη διαμόρφωση σπορτίφ αίσθησης και συμπεριφοράς. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση και ακόμη περισσότερο σε αμεσότητα. Το Mini ικανοποιεί τον οδηγό του με την ουδετερότητά του όταν το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι ενεργοποιημένο, αλλά και με τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του όταν του ζητηθεί και με απενεργοποιημένο το συγκεκριμένο σύστημα. Τα φρένα βρίσκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Renault Clio RS

Η κορυφαία έκδοση του Clio, RS, διαθέτει εξαιρετικά δυναμική εικόνα μέσω των φουσκωμένων φτερών (με αεραγωγούς στα εμπρός) με τη ξεχωριστή μάσκα και τον προφυλακτήρα στο εμπρός τμήμα, που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη εισαγωγή αέρα που διαθέτει. Ο σπορτίφ διάκοσμος πηγάζει από τα μπάκετ καθίσματα με την καλή στήριξη, το δερμάτινο τιμόνι με τις κίτρινες ραφές και τον επιλογέα. Ο πίνακας οργάνων έχει σπορτίφ αισθητική, με σημείο αναφοράς το κίτρινου φόντου στροφόμετρο, το οποίο διαθέτει και ηχητικό shift light. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται σε 288 λίτρα.

Κινητήρας

O 2λιτρος κινητήρας χαμηλά παρουσιάζει κάποια νωθρότητα, στις μεσαίες όμως και υψηλές στροφές μετουσιώνεται σε έναν εξαιρετικά άμεσο κινητήρα σπορ προδιαγραφών. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων διαθέτει πιο αραιή κλιμάκωση σε σχέση με το προηγούμενο Clio RS, εξυπηρετώντας καλύτερα σε μακρινές αποστάσεις. Η απόδοση του είναι οι 203 ίπποι, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 6,9 δλ, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 224 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση του μοντέλου ανέρχεται σε 8,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι τα 195 γρ./χιλιόμετρο.

Στο δρόμο
Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όπως προστάζει ο χαρακτήρας του μοντέλου, με τους 17 ιντσών τροχούς και τα ελαστικά διάστασης 215/45 να συνεπικουρούν στη διατήρηση της πρόσφυσης αλλά και της άνεσης σε καλά επίπεδα -τηρουμένων των αναλογιών. Εκεί που το Clio RS ξεδιπλώνει όλη την τεχνογνωσία είναι στο στήσιμο του που το καθιστά ανόθευτο μηχάνημα οδηγικής ευχαρίστησης. Παρά το μικρό μεταξόνιο, το πίσω μέρος προειδοποιεί για τις προθέσεις υπερστροφής που θα εκδηλωθούν σε αφήματα του γκαζιού, εφ όσον το ESP είναι απενεργοποιημένο. Συνολικά το Clio Renault Sport εντυπωσιάζει και σε ανοιχτό δρόμο, κινούμενο με αυξημένες ταχύτητες, μέσω της σταθερότητας και της αμεσότητας που επιδεικνύει.

Seat Ibiza Cupra

Η ταχύτερη έκδοση του Ibiza ακούει στον κωδικό Cupra που γνωρίζουμε από το παρελθόν. Το μοντέλο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τονίζουν την αρκετά σπορτίφ και επιθετική του εμφάνιση, όπως ο πιο ογκώδης εμπρός προφυλακτήρας με τις τρεις εισαγωγές αέρα, που συμβάλλει στον περισσότερο δυναμισμό του οχήματος, όπως και τα εμπρός φωτιστικά με το μαύρο χρωματισμό. Στο εσωτερικό η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η παρουσία σπορ καθισμάτων, με πολύ καλή πλευρική στήριξη και ευδιάκριτα λογότυπα της έκδοσης.

Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τα χρωμιωμένα πεντάλ, αλλά και τον δερμάτινο επιλογέα του DSG. Από πλευράς ποιότητας, ξεχωρίζει η παρουσία του αφρώδους υλικού στο ταμπλό, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή των υπολοίπων τμημάτων είναι αμφότερα προσεγμένα. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 284 λίτρα.

Κινητήρας
Το TSI μοτέρ των 1,4 λίτρων και 180 ίππων, διακρίνεται για τη δύναμή του, τις πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και, κυρίως, την πολιτισμένη και με λιγότερες εξάρσεις και ξεσπάσματα λειτουργία του. Το κιβώτιο είναι αποκλειστικά το αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων, που είναι ταχύτατο ενώ ενισχύει και την πρακτικότητα κατά την κίνηση εντός πόλης. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 7,5 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και οι ρύποι CO2 είναι τα 159 γρ./χιλιόμετρο.

Στο δρόμο
Το μοντέλο προσφέρει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, η οποία μεταφράζεται σε υψηλή σταθερότητα στην ευθεία, καθώς και σε ουδετερότητα στις αντιδράσεις σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, ακόμη και όταν οι εμπρός τροχοί αρχίζουν να χάνουν την πρόσφυσή τους, το XDS λειτουργεί άψογα επαναφέροντας το όχημα στην τροχιά του ταχύτατα και φρενάροντας τον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση. Έτσι, δύσκολα το Ibiza Cupra θα εμφανίσει υποστροφή, ενώ αντίστοιχα και η υπερστροφή δύσκολα θα προκληθεί -ακόμη και σε γλιστερό δρόμο. Το τιμόνι, από την πλευρά του, έχει το σωστό βάρος, όμως η τεχνητή αίσθηση δεν αποφεύγεται.

Skoda Fabia RS

Εμφανισιακά, η κορυφαία έκδοση στην γκάμα της Fabia ξεχωρίζει σε αρκετά μέρη του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματός της σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Αρχικά, στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται ο πιο δυναμικός προφυλακτήρας, ο οποίος μάλιστα δεν περιλαμβάνει προβολείς ομίχλης (στη θέση τους βρίσκονται τα φώτα ημέρας). Στο πλάι οι όμορφες λευκές ζάντες 17 ιντσών διατηρούν χρωματική συνέχεια με τη λευκή οροφή, στο τελείωμα της οποίας βρίσκεται μια μικρή αεροτομή.

Στο εσωτερικό έχουμε ημι-μπάκετ μπροστινά καθίσματα με λογότυπα “RS”, πίνακα οργάνων με διαφορετικές ενδείξεις στα αναλογικά όργανα, αλλά και paddles για την αλλαγή των ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 315 λίτρα.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος κινητήρας στην ιστορία του μοντέλου. Πρόκειται για το διπλά υπερτροφοδοτούμενο (κομπρέσσορας και τουρμπίνα) μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων (TSI), το οποίο αποδίδει 180 ίππους (όπως και στο Ibiza). Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την άπλετη δύναμη που διαθέτει και κυρίως για τη γραμμική του λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο έχει αποθηκευμένα δύο προγράμματα λειτουργίας, το κανονικό (D) και το Sport, όμως σε κάθε περίπτωση στον κόφτη το κιβώτιο είναι προγραμματισμένο να μην κρατά τη σχέση. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 7,3 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 224 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων σε 148 γρ./χιλιόμετρο.

Στο δρόμο
Η Fabia RS εξασφαλίζει σταθερότητα στην ευθεία, ακόμη και στις πλέον υψηλές ταχύτητες, ενώ και η άνεση είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στις στροφές εμφανίζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, αφού το XDS μαζί με το (όχι πλήρως απενεργοποιούμενο) ESP φροντίζουν ώστε να αποτρέπονται υποστροφικά ή και υπερστροφικά φαινόμενα. Έτσι, θα μείνουν ανικανοποίητοι όσοι αρέσκονται στο παιχνίδισμα με το πίσω μέρος, αφού αυτό απλώς δε συμβαίνει! Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης, το βάρος του είναι σωστό όπως και η αίσθηση.

Πηγή: autotriti.gr