Ο 13ος και προτελευταίος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2025, ολοκληρώθηκε νωρίς το πρωί της Κυριακής, με απόλυτο θρίαμβο της Toyota.

Η Ιαπωνική ομάδα που έχει κερδίσει τον φετινό τίτλο των κατασκευαστών από τον προηγούμενο αγώνα, είχε την ευτυχία να δει στην πατρίδα της, ένα πλήρες βάθρο με τα πληρώματά της που οδηγούσαν Yaris Rally1, παρουσία του «αφεντικού», ένθερμου υποστηρικτή των ράλι, Άκιο Τογιόντα.

Όμως, πέρα από την χαρά της Toyota Gazoo Rally Team, πήραν μεγάλη χαρά και οι φαν του WRC, καθώς ο τίτλος του πρωταθλητή οδηγού θα κριθεί πάνω στο νήμα της ετήσιας κούρσας ανά τον κόσμο και συγκεκριμένα στο Ράλι Σαουδικής Αραβίας που θα διεξαχθεί (για πρώτη φορά) στις 25 – 29 Νοεμβρίου. Βασικοί διεκδικητές οι Έβανς – Μάρτιν και Οζιέ – Λαντέ, που θα ταξιδέψουν στην χώρα του πετρελαίου με διαφορά μόλις 3 βαθμών υπέρ των πρώτων. Αντίπαλοι και των δυο, αλλά μόνο μαθηματικά οι Ροβάνπερα – Χάλτουνεν που υπολείπονται 24 βαθμούς από τον Έβανς, αλλά αν …σπάσει ο διάολος το ποδάρι του μπορούν να κατακτήσουν τον τίτλο, αφού οι περισσότεροι βαθμοί που μπορεί να πάρει ένα πλήρωμα από κάθε αγώνα είναι 30. 

Τους βαθμούς αυτούς κατάφερε να συγκεντρώσει και ο Οζιέ στην Ιαπωνία (στο κυνήγι του 9ου τίτλου του), κερδίζοντας την γενική κατάταξη του αγώνα, την ξεχωριστή κατάταξη της Κυριακής και την power stage. Όμως αυτό δεν συνέβη καθόλου εύκολα, καθώς ο Έβανς που κυνηγά εδώ και χρόνια τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, ήταν δεύτερος και στις τρεις επί μέρους κατατάξεις, οδηγώντας συνεχώς στο ίδιο επίπεδο με το 8άκις Γάλλο πρωταθλητή. 

Η υπερπροσπάθεια των δυο στις 20 ιδιαίτερα  δύσκολες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Ιαπωνίας, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των τηλεθεατών και των δεκάδων χιλιάδων τοπικών που παρακολούθησαν τον αγώνα, η πρώτη θέση του οποίου κρίθηκε ουσιαστικά στις δυο τελευταίες ειδικές διαδρομές, με τον Γάλλο να επιβεβαιώνει και πάλι το ότι, μαζί με τον συμπατριώτη του Λεμπ είναι οι αυτοκράτορες του WRC τουλάχιστον για τα τελευταία 23 χρόνια. 

Όσον αφορά τα υπόλοιπα πληρώματα, η μερίδα του λέοντος σε επίπεδο συναγωνισμού ανήκει και πάλι σε αυτούς που οδηγούσαν Toyota και συγκεκριμένα στους Ροβάνπερα – Χάλτουνεν και Κατσούτα – Τζόντστον, οι οποίοι την πρώτη ημέρα του αγώνα ήταν μέσα στο «παιχνίδι» των τριών πρώτων θέσεων, αλλά στη συνέχεια οδηγικά λάθη τους έθεσαν εκτός συναγωνισμού, με τον Ροβάνπερα να καταφέρνει μόλις την τελευταία στιγμή να συγκεντρώσει μόνο 14 βαθμούς, που οριακά τον διατηρούν (μόνο μαθηματικά) στο κυνήγι του τίτλου.

Πιο δίπλα, στην ομάδα της Hyundai, μετά την επίσημη απώλεια του τίτλου των κατασκευαστών, ο κατήφορος τελειωμό δεν έχει και η πανίσχυρη αυτή φίρμα δείχνει με αβέβαιο μέλλον στο WRC. Ευτυχώς που η φετινή μεταγραφή των Φουρμό – Κόρια, βγήκε λίρα 100 στην Κορεάτικη ομάδα και ο νεαρός Γάλλος κράτησε όσο πιο ψηλά μπορούσε την σημαία των i20N Rally1, στοχεύοντας το τρίτο σκαλί του βάθρου, όπου όμως δεν ανέβηκε καθώς ένα από τα λίγα λάθη του, τον έριξαν πάνω σε κάποια δέντρα τα οποία απέσπασαν την δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου του, αφήνοντας την καμπίνα ευάερη και ευήλια…, με την εγκατάλειψη να ακολουθεί σαν φυσικό επακόλουθο.

Ένα ακόμα – για πολλούς – φυσικό επακόλουθο, ήταν η ανακοίνωση του Όϊτ Τάνακ αμέσως μετά τον τερματισμό του αγώνα, όπου στο τιμόνι του i20N Rally1 κατετάγη 4ος  πίσω από το Yaris των Παγιάρι – Σαλμίνεν που ανέβηκαν πρώτη φορά στο βάθρο νικητών του WRC. Ο Τάνακ λοιπόν, παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019, ανακοίνωσε ότι, μετά την Σαουδική Αραβία θα καθίσει ένα χρόνο εκτός μπάκετ για να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά του. Ίσως ο 38χρονος Εσθονός να «έκανε την ανάγκη φιλοτιμία», αφού το αγωνιστικό μέλλον των Κορεατών στα ράλι  είναι αμφίβολο προς το παρόν, ενώ σε όλους είναι γνωστό πως η παρουσία του νωχελικού φέτος Τιερί Νεβίλ αντιμετωπίζεται με προτεραιότητα από την ομάδα.

Όσον αφορά την παρουσία της – θεωρητικά – τρίτης ομάδας των διεκδικητών, αυτής της M-Sport Ford, η επίδοση (5η θέση) των Μουνστέρ – Λούκα στην Ιαπωνία, μόνο σαν τυχαία μπορεί να θεωρηθεί, ενώ η καταστροφή του Puma Rally1 των Μακέρλυ – Τρέϊσι πλήγωσε σημαντικά το περιορισμένο μπάτζετ της ομάδας.

Στην κατηγορία WRC2 οι πρωταθλητές 2025 Όλιβερ Σόλμπεργκ – Έντμονσον (Yaris GR) επικράτησαν εύκολα, αλλά τους βαθμούς του πρώτου κέρδισαν οι Ισπανοί Καχόν – Ροζάντα (Yaris GR) που τερμάτισαν σχεδόν 1 λεπτό πίσω τους (οι διεκδικητές του WRC2 έχουν  δικαίωμα να βαθμολογηθούν μόνο σε 7 από τους 14 αγώνες της χρονιάς) και ένα σχεδόν 1 λεπτό μπροστά από το Skoda Fabia RS των πάντα υπολογίσιμων Κριάζιν – Αλεξαντρώφ.

Κάπως έτσι, όλοι οι φίλοι των ράλι περιμένουν με αγωνία το πέσιμο της αυλαίας που θα αναδείξει πρωταθλητή στις άγνωστες για όλους, αμμώδεις ή πετρώδεις, με πολλές παγίδες, ειδικές διαδρομές της Σαουδικής Αραβίας. Εκεί όποιος από τους δυο μονομάχους κερδίσει την γενική κατάταξη θα πάρει και το στέμμα, ή κάπως έτσι, αφού οι πρόσθετοι βαθμοί που δίνει η τελευταία ημέρα του αγώνα (super Sunday) και η τελευταία ειδική διαδρομή (power stage) μπορούν να φέρουν τα πάνω κάτω. 

Έβανς ή Οζιέ; Οζιέ ή Έβανς; Όποιος και να πάρει τον τίτλο, κερδισμένο θα είναι τελικά το WRC που τα τελευταία χρόνια δεν φαίνεται να στέκει και πολύ καλά στα πόδια του. Ίδωμεν…