Το Grand Prix Ιαπωνίας, ο τέταρτος αγώνας του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, έδωσε τέλος στο μικρό διάλειμμα από τις νίκες για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing.

Ο Ολλανδός πρωταθλητής πήρε με σχετική άνεση την τρίτη του φετινή νίκη, σε μια πίστα που συνήθως κυριαρχεί, και απάντησε εμφατικά στα ερωτήματα που έβαλαν οι αντίπαλοί του στον προηγούμενο αγώνα. Ήταν μια ιδανική ημέρα για τη Red Bull, που είδε τον Σέρχιο Πέρεζ να τερματίζει, επίσης με σχετική ευκολία, στη 2η θέση.

Μάχη δόθηκε για την 3η θέση του αγώνα και του βάθρου, την οποία στο τέλος κέρδισε ο Κάρλος Σάινθ της Scuderia Ferrari.

Εκκίνηση

Μια ηλιόλουστη Σουζούκα υποδέχτηκε τους οδηγούς και τις ομάδες της Formula 1, καθώς τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους για την εκκίνηση του αγώνα. Πολύ σημαντική ήταν η επιλογή των ελαστικών, με τους 9 από τους 10 πρώτους να προτιμούν τη μεσαία γόμα, ενώ μόνο ο Αλόνσο ξεκίνησε με τη μαλακή. Αντίθετα, στις πιο πίσω θέσεις, πολλοί οδηγοί έβαλαν τη μαλακή γόμα της Pirelli, ελπίζοντας προφανώς να κερδίσουν θέσεις στους πρώτους γύρους.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και οι δύο Reed Bull διατήρησαν τις θέσεις τους, όπως και οι Νόρις, Σάινθ και Αλόνσο που ακολουθούσαν, παρά την προσπάθεια του Ισπανού της Ferrari να πιέσει τον Βρετανό της McLaren. Πολύ γρήγορα όμως η δράση σταμάτησε καθώς ο αγώνας διακόπηκε με την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας. Ο λόγος ήταν η επαφή ανάμεσα στους Ντάνιελ Ρικάρντο και Άλεξ Άλμπον, που έστειλε και τα δύο μονοθέσια στις προστατευτικές μπαριέρες και εκτός αγώνα.

Εκκίνηση Νο 2

Οι δύο οδηγοί βγήκαν ανέπαφοι από τα κατεστραμμένα μονοθέσια και όλοι οι υπόλοιποι επέστρεψαν στο pit lane, για να περιμένουν, μέχρι να απομακρυνθούν τα συντρίμμια και να επισκευαστούν οι μπαριέρες. Έπειτα από διακοπή περίπου μισής ώρας, όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει ξανά ο αγώνας.

Οι 18 οδηγοί που συνέχιζαν πήραν ξανά τις θέσεις τους στο grid και τα κόκκινα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά. Η μεγαλύτερη διαφορά από την πρώτη εκκίνηση ήταν ότι και οι δύο Mercedes των Ράσελ και Χάμιλτον άλλαξαν στρατηγική και έβαλαν ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας για το ξεκίνημα του αγώνα, ενώ ο Αλόνσο έμεινε μαλακά και οι υπόλοιποι της πρώτης 10άδας συνέχισαν με τα μεσαία.

Ο Φερστάπεν διατήρησε την πρώτη θέση, μπροστά από τον Πέρεζ και, όπως και την πρώτη φορά, οι Νόρις, Σάινθ, Αλόνσο και Πιάστρι ακολούθησαν με τη σειρά που ξεκίνησαν. Ο Λεκλέρ εκμεταλλεύτηκε τη μαλακότερη γόμα και πέρασε τον Χάμιλτον για να πάρει την 7η θέση, ενώ προσωρινά και ο Τσουνόντα βρέιθηκε μπροστά από τον Ράσελ, αλλά ο Βρετανός ξαναπέρασε για να ανέβει 9ος. Πιο κερδισμένος από όλους ήταν ο Λανς Στρολ, ο οποίος ανέβηκε 5 θέσεις και βρέθηκε στην 11η.

Ο παλιός, καλός Φερστάπεν

Ήδη από τους πρώτους γύρους ο Μαξ Φερστάπεν πήρε μια μικρή διαφορά από τον Πέρεζ, κάτι στο οποίο βοήθησε και ένα μικρό λάθος του Μεξικανού. Το δίδυμο της Red Bull δεν ένιωθε πίεση από τον Νόρις, ο οποίος ανησυχούσε περισσότερο για τον Σάνιθ που βρισκόταν πίσω του, ενώ το ρίσκο του Αλόνσο δεν φάνηκε να φέρνει αποτέλεσμα, αφού δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Πολύ γρήγορος ήταν ο Λεκλέρ, που πίεζε ασφυκτικά τον Πιάστρι.

Η McLaren έκανε πρώτη την κίνησή της και φώναξε στα pit διαδοχικά τους Νόρις και Πιάστρι για να βάλουν τα σκληρά ελαστικά. Ο επόμενος που ακολούθησε ήταν ο Αλόνσο, ο οποίος άλλαξε τη μαλακή γόμα με τη μεσαία και επέστρεψε στην πίστα ανάμεσα στους Νόρις και Πιάστρι. Οι Red Bull και Ferrari παρέμειναν στην πίστα. Στρατηγική κίνηση έκανε και η Mercedes, δίνοντας εντολή στους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις, φέρνοντας τον Ράσελ μπροστά από τον Χάμιλτον.

Η σύντομη άνοδος του Νόρις

Οι Red Bull ακολούθησαν το παράδειγμα στους επόμενους γύρους, μαζί με τον Σάινθ, και μπήκαν στα pit, αλλά άλλαξαν τη μαλακή γόμα με άλλο ένα σετ μαλακής, ενώ ο Λεκλέρ συνέχισε στην πίστα. Ο Νόρις ήταν ο κερδισμένος από αυτήν τη διαδικασία καθώς βρέθηκε μπροστά από τον Πέρεζ -και πίσω από τον Φερστάπεν, φυσικά- στη δυνητικά 2η θέση, που σε εκείνο το σημείο ήταν η 3η, αφού ο Λεκλέρ δεν είχε κάνει ακόμα pit stop.

Όλοι οι παραπάνω προσπέρασαν στην πίστα τις Mercedes των Ράσελ και Χάμιλτον, που είχαν παραμείνει με τα σκληρά ελαστικά που είχαν βάλει στην επανεκκίνηση. Ο Φερστάπεν γρήγορα έφτασε και πέρασε τον Λεκλέρ, και πήρε και τυπικά την πρώτη θέση στον αγώνα. Ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν από τους λίγους που προσπαθούσε να εφαρμόσει στρατηγική ενός pit stop.

Ο Πέρεζ έφτασε και πέρασε τον Λάντο Νόρις για να πάρει πίσω τη θέση που έχασε στο pit stop και άρχισε να πλησιάζει γοργά τον Λεκλέρ. Ήταν ο 23ος γύρος του αγώνα, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από την ταυτόχρονη είσοδο στα pit 5-6 μονοθεσίων. Η RB έκανε την καλύτερη δουλειά, καθώς επέτρεψε στον Τσουνόντα να κερδίσει δύο θέσεις και να επιστρέψει στον αγώνα στην 11η θέση και να παλέψει για βαθμούς.

Λεκλέρ για βάθρο

Όταν ήρθε η ώρα για το pit stop του Λεκλέρ, ο Μονεγάσκος «βούτηξε» στα pit ταυτόχρονα με τον Νόρις. Οι δύο τους επέστρεψαν στην πίστα με την ίδια σειρά, αλλά με τον Ράσελ ανάμεσά τους, κάτι που έδωσε στον Λεκλέρ την ευκαιρία να πάρει μια ανάσα. Όλοι όσοι βρίσκονταν μπροστά από τον Λεκλέρ έπρεπε να κάνουν άλλο ένα pit stop και αυτό του έδινε τη δυνατότητα να ανέβει μέχρι και την 3η θέση, πίσω από τις Red Bull.

Έτσι ακριβώς συνέβη, όταν και ο Σάινθ μπήκε τελευταίος για το δικό του pit stop. Ο Λεκλέρ είχε βρεθεί για λίγο μπροστά από τον Πέρεζ, αλλά ο Μεξικανός με πιο φρέσκα ελαστικά τον πέρασε εύκολα για να πάρει τη 2η θέση, πίσω φυσικά από τον Φερστάπεν, που διατηρούσε άνετα την πρωτιά. Ο Σάινθ μετά την αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στην 7η θέση, πίσω από τις δύο Mercedes αλλά με φρέσκα ελαστικά.

Ο Ράσελ μπήκε στα pit και ο Χάμιλτον δεν είχε κανένα τρόπο να αμυνθεί και έτσι ο Σάινθ μέσα σε ένα γύρο βρέθηκε στην 5η θέση, όχι υπερβολικά μακριά από τον Νόρις, ο οποίος δεν είχε χάσει την επαφή του με τον Λεκλέρ. Λίγο αργότερα και ο Χάμιλτον μπήκε για δεύτερη φορά στα pit και έπεσε στην 9η θέση, πίσω από τον Ράσελ.

Την τελευταία θέση της βαθμολογούμενης 10άδας είχε ο τοπικός ήρωας Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος επικράτησε σε έναν ιδιαίτερα θεαματικό υπο-αγώνα για τις πιο πίσω θέσεις, γεμάτο στρατηγική, μάχες και προσπεράσματα.

Αλλά τελικά… Σάινθ

Ο Κάρλος Σάινθ είχε την ταχύτητα και τα ελαστικά για να επιτεθεί στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα και το έκανε με μεγάλη επιτυχία, περνώντας αρχικά τον Νόρις και στη συνέχεια τον Λεκλέρ για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Λεκλέρ άλλωστε είχε πάρει το μήνυμα από τη Ferrari να μην αμυνθεί απέναντι στον ομόσταβλό του, για να μην φθείρει τα ελαστικά του και κινδυνεύσει από τον Νόρις.

Με φρέσκα ελαστικά στο μονοθέσιό του, ο Τζορτζ Ράσελ έφτασε πίσω από τους Πιάστρι και Αλόνσο, που έδιναν τη δική τους μάχη για την 6η θέση. Ο Ράσελ επιτέθηκε με ένταση στον Αυστραλό της McLaren, χωρίς αποτέλεσμα, κάτι στο οποίο βοήθησε και ο Αλόνσο, δίνοντας DRS στον Πιάστρι. Στον τελευταίο γύρο όμως ο Ράσελ κατάφερε να περάσει και να πάρει την 7η θεση.

Όλα αυτά ελάχιστα απασχόλησαν τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος με μεγάλη άνεση πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, για να πάρει την 3η φετινή του νίκη, μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος συμπλήρωσε το επίσης τρίτο φετινό 1-2 της Red Bull. Ο Κάρλος Σάινθ ηγήθηκε του 3-4 που έκανε η Ferrari, με τον Λεκλέρ πίσω του, και ακολούθησαν οι Νόρις, Αλόνο, Ράσελ, Πιάστρι, Χάμιλτον και Τσουνόντα.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Κίνας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 19-21 Απριλίου.

Πηγή: gazzetta.gr