Το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, 12 ος από τους 13 γύρους του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι (WRC), ανέδειξε πρωταθλητή (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά) τον μόλις 23 ετών Κάλε Ροβάνπερα που οδηγεί μαζί με τον συμπατριώτη του Γιόνε Χάλτουνεν, ένα Toyota Yaris Rally1 της ομάδας Gazoo Rally Team (παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών 2023).

Ο νεαρός Φιλανδός τέθηκε σχεδόν από την αρχή του αγώνα επικεφαλής, παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν στις ασφάλτινες διαδρομές των τριών χωρών (Γερμανία, Αυστρία, Τσεχία) στις οποίες εξελίχθηκε ο αγώνας. Μοναδικός του – θεωρητικά – αντίπαλος για τον φετινό τίτλο ο Ουαλός Έλφυν Έβανς με ίδιο αυτοκίνητο, που όμως βγήκε από τον δρόμο στην δεύτερη ημέρα του αγώνα, επιτρέποντας στον Ροβάνπερα να χαλαρώσει και να «ταξιδέψει» μέχρι τον 2ο τίτλο του, οδηγώντας συντηρητικά ακόμα και στην power stage του αγώνα.

Συντηρητικά επίσης οδηγούσε σχεδόν από την αρχή ο 8άκις πρωταθλητής WRC Σεμπαστιάν Οζιέ (Toyota Yaris), που έχασε το ενδιαφέρον του όταν στις πρώτες ειδικές του αγώνα τον έπιασε λάστιχο, γεγονός που από φαβορί τον έριξε πίσω στην κατάταξη, για να τερματίσει τελικά 4ος .

Με τα παραπάνω να διαδραματίζονται στο στρατόπεδα των Toyota και τον Όϊτ Τάνακ (5 ος κατάταξης) να οδηγεί με όχι ιδιαίτερο ενδιαφέρον το Ford Puma (έχει κάνει μεταγραφή στην Hyundai για το 2024), άνοιξε ο δρόμος για τους Βέλγους Νεβίλ – Βίτανγκε και το Hyundai i20N Rally 1, που βρέθηκαν επικεφαλής του αγώνα και έμειναν εκεί μέχρι το τέλος, δίνοντας φιλί ζωής στην Κορεάτικη ομάδα που τους τελευταίους μήνες δεν τα πήγαινε καθόλου καλά, παρά την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλει αναζητώντας – κυρίως – τον τίτλο των κατασκευαστών. Δυστυχώς όμως οι Κορεάτες υπό την καθοδήγηση του Γάλλου Σιρίλ Αμπιταμπούλ (πρώην μάνατζερ της F1) δεν χάρηκαν όσο θα τους άξιζε, καθώς ο Εσαπέκα Λάπι στην 5 η ειδική διαδρομή, κυριολεκτικά έκοψε στα δυο ένα από τα τρία i20N Rally1, αποφεύγοντας καθαρά από τύχη τον σοβαρό τραυματισμό θεατών. Το τρίτο Hyundai πάντως με τον Τιέμου Σούνινεν να οδηγεί συγκρατημένα, τερμάτισε στην 6 η θέση πίσω από τον Ιάπωνα Τακαμότο Κατσούτα με το τέταρτο Yaris, που περιμένει πως και πως τον αγώνα στην πατρίδα του με τον οποίο πέφτει η αυλαία του φετινού WRC.

Ένα ακόμα Puma Rally1 με οδηγό τον Γκρεγκουάρ Μάνστερ (προστατευόμενο του δικού μας Ιορδάνη Σερδερίδη) τερμάτισε στην 7 η θέση, ενώ το τρίτο Puma της ομάδας M-Sport με τον Γάλλο Πιερ Λουί Λουμπέ στην τελευταία του εμφάνιση με πρώτης γραμμής αυτοκίνητο, ήταν στη 10η θέση, πίσω από δυο αυτοκίνητα του WRC2. Πρόκειται για το Ford Fiesta του Αντριέν Φουρμό (θα αντικαταστήσει τον Λουμπέ στην Ιαπωνία) που όμως δεν πήρε βαθμούς για την κατηγορία παρά το ότι τερμάτισε 8 ος στην γενική κατάταξη και τον Γάλλο Νικολά Κιαμίν που κέρδισε με Skoda Fabia RS την
κατηγορία WRC2 στο Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης.

Πάντως, τον τίτλο της κατηγορίας WRC2 για το 2023 κέρδισαν οι Νορβηγοί Μίκελσεν – Έρικσεν με τους επιπλέον βαθμούς που πήραν κερδίζοντας την power stage.

Κάπως έτσι, με τα πρωταθλήματα να έχουν ολοκληρωθεί, οι τίτλοι τέλους του WRC 2023 θα πέσουν στις 16 – 19 Νοεμβρίου, στην Ιαπωνία, εκεί όπου η Toyota και ο ένθερμος φίλος των αγώνων αυτοκινήτου πρόεδρός της θα γιορτάσουν το φετινό ντάμπλ.