Έτσι βρήκε ο Μπέζος τι πρέπει να πουλάει η Amazon

Πώς κατέληξε στο πρώτο προϊόν που θα έκανε το ηλεκτρονικό του κατάστημα έναν μικρό γίγαντα


ΚΟΣΜΟΣ
20:31
20/04/2019
Έτσι βρήκε ο Μπέζος τι πρέπει να πουλάει η Amazon
loading

Ο κολοσσός του e-commerce γεννήθηκε από την πρόθεση ενός ανθρώπου να φτιάξει ένα online μαγαζί που να πουλάει τα πάντα. Από κάπου έπρεπε ωστόσο να ξεκινήσει.

Ο Μπέζος συζητούσε για καιρό την ιδέα του με το τότε αφεντικό του David Shaw και κατέληξαν κάποια στιγμή πως το καλύτερο που μπορούσε να κάνει ήταν να ιδρύσει μια ηλεκτρονική εταιρία που θα λειτουργούσε ως μεσάζοντας μεταξύ αγοράς και πελατών. Και θα εμπορευόταν φυσικά κάθε προϊόν παντού στον κόσμο.

Αυτό μας αποκάλυψε το 2013 για την ιστορία της γέννησης της Αmazon ο Brad Stone στο βιβλίο του «The Everything Store». Ο Μπέζος ήξερε βέβαια πως ο στόχος του «πουλάω τα πάντα» δεν ήταν ρεαλιστικός για το ξεκίνημα μιας εταιρίας, κι έτσι έπρεπε να βρει τι θα ήταν αυτό που θα πουλούσε πρώτο.

Ο Stone αποκάλυψε πως ο Τζεφ έφτιαξε μια λίστα με 20 κατηγορίες προϊόντων, από μουσική μέχρι και εξοπλισμό γραφείου. Επέλεξε τελικά τα βιβλία, καθώς ήταν ευκολότερο τόσο για τον ίδιο όσο και τον καταναλωτή να πάρει αυτό που ήθελε.

Ο Stone ισχυρίζεται ότι η απόφαση του Μπέζος να ασχοληθεί με τα βιβλία προήλθε και από το γεγονός ότι εκείνη την εποχή υπήρχαν μόλις δύο μεγάλοι διανομείς βιβλίων (η Ingram και η Baker & Taylor), γεγονός που σήμαινε πως η Amazon δεν θα χρειαζόταν να έρθει σε επαφή με τους χιλιάδες εκδοτικούς οίκους της αγοράς.

Την ίδια ώρα, κυκλοφορούσαν περισσότεροι από 3 εκατ. τίτλοι βιβλίων, γεγονός που του έδινε το πάνω χέρι στην αγορά, καθώς το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα θα είχε περισσότερα βιβλία από κάθε βιβλιοπωλείο.

Ο ίδιος ο Μπέζος το είχε πει σε ομιλία του σε αμερικανικό πανεπιστήμιο το 1998: «Με αυτή την τεράστια ποικιλία προϊόντων, μπορείς να φτιάξεις ένα online κατάστημα που δεν θα μπορούσε να υπάρξει σε οποιαδήποτε άλλη μορφή».

Όταν η Amazon άρχισε να λειτουργεί το 1995 έτσι ακριβώς διαφημιζόταν, ως «το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο της Γης». Μέχρι το 1997, η εταιρία εμπορευόταν περισσότερους από 2,5 εκατ. τίτλους.

Η επέκταση των δραστηριοτήτων της «στα πάντα» ξεκίνησε από το 1998, όταν απορρόφησε μια σειρά από μικρότερες εταιρίες και πουλούσε πια κι άλλα πράγματα. Εκείνη τη χρονιά ο Μπέζος χαρακτήρισε την επαγγελματική του απόπειρα στους «New York Times» ως «τον πιο πετυχημένο έμπορο του ίντερνετ»…

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει