Μάστιγα για την οικονομία της Ιταλίας αποτελεί το γεγονός ότι τα τοπικά της προϊόντα όπως η παρμεζάνα, «βαφτίζονται» Ιταλικά με αποτέλεσμα ο τζίρος των «μαϊμού» τέτοιων προϊόντων, να ανέρχεται ετησίως στα 60 δισεκατομμύρια ευρώ.

Είναι ενδεικτικό μάλιστα, ότι όπως τόνισαν εκπρόσωποι του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, τα 2/3 των προϊόντων που πωλούνται παγκοσμίως ως Ιταλικά, έχουν άλλες χώρες προέλευσης.

«Εκτός από αγροτικά προϊόντα, υπάρχουν και εστιατόρια σε όλο τον κόσμο που διαφημίζονται ως Ιταλικά, αλλά είναι μόνο κατ΄όνομα» δήλωσε ο πρόεδρος του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου Χρήστος Σαραντόπουλος με αφορμή την έναρξη των εκδηλώσεων «GASTRONOMIA ITALIANA» που ξεκινούν στις 28 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για ένα ταξίδι στον κόσμο της ιταλικής γεύσης καθώς εστιατόρια που έχουν πάρει πιστοποίηση ως «γνήσια ιταλικά» και έχουν το σχετικό σήμα (Marchio Ospitalita Italiana), θα σερβίρουν μία φορά την εβδομάδα ένα μενού, κόστους 20-25 ευρώ, εμπνευσμένο από μία περιοχή της Ιταλίας. Παγκοσμίως, έχουν πιστοποιηθεί μ΄αυτό τον τρόπο 800 ιταλικά εστιατόρια, αριθμός που μέσα στο 2014 προβλέπεται να ανέλθει στα 2.000.

Στην Ελλάδα πάντως, σε πολλά σούπερ-μάρκετ, κατήγγειλε ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου Μάρκο Ντέλα Πούπα, υπάρχουν «μαϊμού» ιταλικά προϊόντα, όπως προσούτο «made in germany» ή καναδέζικη… παρμεζάνα.

«Όσον αφορά τα εστιατόρια, διαπιστώσαμε ότι στη βόρεια Ελλάδα λειτουργούν περίπου 30 που διατείνονται ότι είναι ιταλικά αλλά δεν είναι» πρόσθεσε ο κ.Πούπα, ανακοινώνοντας παράλληλα τη συνεργασία με παραγωγικούς φορείς από την Ελλάδα προκειμένου να υλοποιηθεί αντίστοιχο πρόγραμμα «ελέγχου» και πιστοποίησης των ελληνικών προϊόντων και εστιατορίων εκτός συνόρων.

Το Μάρτιο, οπότε και θα ολοκληρωθεί το «GASTRONOMIA ITALIANA», θα διοργανωθεί εκδήλωση με καλεσμένους σεφ από την Ιταλία ενώ μέρος των εσόδων, θα διατεθεί στο κοινωνικό παντοπωλείο «Μ.Α.Ζ.Ι.- Με Αλληλεγγύη Ζούμε Ισότιμα».