Ένα αρχικό πόρισμα για τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India, που σημειώθηκε πριν από έναν μήνα και κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, φέρνει στο φως νέα στοιχεία, εντείνοντας την ανησυχία και δημιουργώντας νέα ερωτήματα.
Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση, η παροχή καυσίμου στους κινητήρες φαίνεται να διακόπηκε λίγο μετά την απογείωση.
Όπως αποκαλύπτει το Sky News, οι διακόπτες παροχής καυσίμου στους δύο κινητήρες («Engine 1» και «Engine 2») μετακινήθηκαν από τη θέση RUN στη θέση CUTOFF με διαφορά ενός δευτερολέπτου μεταξύ τους.
«Οι στροφές των κινητήρων N1 και N2 άρχισαν να μειώνονται από τις τιμές απογείωσης, καθώς η παροχή καυσίμου είχε διακοπεί», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ακολούθησε αναστάτωση στο πιλοτήριο. Στην ηχογράφηση, ένας από τους πιλότους ακούγεται να ρωτά τον συγκυβερνήτη γιατί «το έκοψε», με τον δεύτερο να απαντά πως δεν έκανε κάτι τέτοιο.
Ένας από τους κινητήρες επανεκκινήθηκε, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αποτραπεί η απώλεια ύψους του αεροσκάφους.
Η έκθεση διευκρινίζει ότι δεν εντοπίστηκε σημαντική παρουσία πουλιών στην πορεία πτήσης.
Το αεροσκάφος συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή, προκαλώντας τον θάνατο 241 επιβατών και 19 ανθρώπων στο έδαφος, ενώ κατέστρεψε ολοσχερώς ό,τι βρέθηκε στην πορεία του.
Το πόρισμα καταρτίστηκε από το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) και βασίζεται στα πρώτα ευρήματα της έρευνας, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ημερών από το δυστύχημα.
«Σε αυτό το στάδιο, δεν διατυπώνονται συστάσεις προς τους χειριστές ή τους κατασκευαστές των αεροσκαφών Boeing 787-8 και των κινητήρων GE GEnx-1B», σημειώνει η AAIB.