Ποινή κάθειρξης 381 ετών και 6 μηνών (εκτιτέα τα 20) και χρηματική ποινή ύψους 386.500 ευρώ επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Δωδεκανήσου επί κακουργημάτων σε έναν 50χρονο Λιβανέζο και αντίστοιχη ποινή κάθειρξης -με εκτιτέα τα 8 έτη- στους συγκατηγορούμενούς του, μέλη εγκληματικής οργάνωσης διακίνησης μεταναστών και συγκεκριμένα σε δύο Λιβανέζους ηλικίας 34 και 28 ετών και σε δύο Σύρους ηλικίας 39 και 29 ετών.

Σύμφωνα με την Dimokratiki.gr κρίθηκαν ένοχοι για το ό,τι κατά το χρονικό διάστημα από τις αρχές Οκτωβρίου του 2021 και μέχρι την σύλληψη τους, την 29η Οκτωβρίου 2021, καθώς -ενεργώντας με πρόθεση- συγκρότησαν επιχειρησιακά δομημένη και με διαρκή εγκληματική δράση οργάνωση που επεδίωκε την παράνομη μεταφορά από το εξωτερικό στην Ελλάδα πολιτών τρίτων χωρών που δεν είχαν δικαίωμα εισόδου στο ελληνικό έδαφος, με σκοπό την περαιτέρω προώθησή τους σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκ κερδοσκοπίας και κατά συρροή.

Ο πρώτος στη θαλάσσια περιοχή από την Τουρκία έως την Κω, την 29η Οκτωβρίου 2021 -που ενεργούσε ως κυβερνήτης πλοίου με όνομα «VATHA»- μετέφερε από τα παράλια της Σμύρνης της Τουρκίας στην Ελλάδα 377 πολίτες τρίτων χωρών, που δεν είχαν δικαίωμα εισόδου στο ελληνικό έδαφος, με σκοπό την προώθησή τους στην Ιταλία και σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ εκ κερδοσκοπίας, αφού όλοι οι κατηγορούμενοι και τα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης έλαβαν αμοιβή από κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο, κυμαινόμενη από 5.000 έως 12.000 ευρώ.

Από τη μεταφορά αυτή προέκυψε κίνδυνος για τους μεταφερόμενους παράτυπους μετανάστες, καθώς τα εσωτερικά τοιχώματα και το εσωτερικό του σκάφους είχαν υποστεί σημαντική φθορά-διάβρωση, με συνέπεια ο πλους του να μην είναι ασφαλής, ενώ παράλληλα τους «στοίβαζαν» στα αμπάρια όπου φορτωνόταν το πετρέλαιο. Στον χώρο επικρατούσε αποπνικτική ατμόσφαιρα λόγω της έντονης δυσοσμίας καταλοίπων πετρελαίου σε συνδυασμό με τις ανύπρακτες συνθήκες υγιεινής και τον περιορισμένο οξυγόνο.

Ακόμη είχαν ανοίξει σημεία στο σκαρί του πλοίο ως πόρτες εισόδου στο εσωτερικό, οι οποίες όμως ήταν απαγορευτικές για την αξιοπλοΐα του πλοίου γεγονός που θα μπορούσε να συντελέσει ακόμη και στη βύθισή του.