Συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Πλούταρχο Σακελλάρη είχε σήμερα ο υπουργός υποδομών Δημήτρης Ρέππας, με αντικείμενο τις χρηματοδοτήσεις διαφόρων κομβικών έργων.

«Η βοήθεια της ΕΤΕΠ σε αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι πολύ χρήσιμη. Συμβάλλει στην ανάπτυξη που είναι το ζητούμενο προκειμένου να ξεπεραστεί η κρίση. Φέτος η χώρα μας έχει χρηματοδοτηθεί με διπλάσιο ποσό από αυτό που είχε πάρει πέρυσι, με πολύ μικρό επιτόκιο», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Ρέππας.

Παράλληλα, ο υπουργός παρουσίασε το πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια και τις παρεμβάσεις σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, ύψους 500 εκ. ζητώντας την συνδρομή της ΕΤΕΠ. Ήδη, όπως είπε, έχουν εξασφαλιστεί 750 εκατ. ευρώ ενώ για την ολοκλήρωση των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ, ενώ άλλα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από την ΕΤΕΠ είναι οι επεκτάσεις του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Από την πλευρά του, ο κ. Σακελλάρης σημείωσε «είμαστε στο πλάι της χώρας για να χρηματοδοτήσουμε έργα που θα την βγάλουν από την κρίση».

Σε ότι αφόρα την εγκύκλιο του ΥΠΕΣ για τις μετατάξεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ, ο υπουργός διευκρίνισε ότι υπάρχει ένας νομός με δεδομένες μετατάξεις (2.351). Σύμφωνα με τον υπουργό η συζήτηση που γίνεται είναι εκ του πονηρού, «είναι μάχη οπισθοφυλακής» και ότι το κράτος διευκρινίζει τις διαθέσιμες θέσεις που υπάρχουν (2.700) για να έχουν οι εργαζόμενοι περισσότερες επιλογές.

Κάλεσε όλους να δείξουν υπευθυνότητα την κρίσιμη ώρα που διέρχεται η χώρα λέγοντας χαρακτηριστικά πως δεν πρέπει να πριονίζουν το κλαδί που κάθονται, τονίζοντας ότι ο νόμος είναι συγκεκριμένος και αυτός θα εφαρμοστεί γιατί σε διαφορετική περίπτωση που δεν επιτύχει το εγχείρημα θα χάσουν τη δουλειά τους. Σύντομα θα γίνει η καταγγελία των συμβάσεων προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία για την υπογραφή νέων συμβάσεων νόμος θα προχώρα παράλληλα με τις εγκρίσεις που έχουν να κάνουν με την ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού.

Μέσα στο Δεκέμβριο θα παρουσιαστεί ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός, και θα ψηφιστεί μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2011. Η επιδότηση του κράτους δε θα ξεπεράσει το 50% από το 75% που είναι σήμερα.

Στο μεταξύ, αναμένεται η μελέτη για την αύξηση του εισιτηρίου το οποίο θα φτάσει τουλάχιστον το 1,30 ευρώ ενώ ο στόχος είναι να «ανταμείβονται» εκείνοι που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες συχνότερα. Προανήγγειλε επίσης πως θα θεσπιστεί ένα «σύμφωνο ευθύνης» που θα προβλέπει 3μηνιαιο έλεγχο των οικονομικών στοιχείων των αστικών συγκοινωνιών συγκοινωνιών προκειμένου να λαμβάνονται άμεσα μέτρα σε περίπτωση που υπάρχει τάση να δημιουργηθούν ελλείμματα και δει ελλείμματα που ξεπερνούν το ποσοστό της κρατικής επιδότησης.