Την πρόσκλησή του σε μαθητές για συμμετοχή σε ημερίδα της «Χριστιανικής Αγωγής» αναγκάστηκε να πάρει πίσω το υπουργείο Παιδείας, μετά τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε.

Με την εγκύκλιό του, το υπουργείο Παιδείας καλούσε τα σχολεία της Αττικής να συμμετάσχουν στην ημερίδα της θρησκευτικής οργάνωσης. Η επίμαχη εγκύκλιος ωστόσο προκάλεσε αντιδράσεις, που κατήγγειλε πως η υπουργός Νίκη Κεραμέως επιχειρεί να μετατρέψει το υπο0υργείο Παιδείας σε «παραμάγαζο παραθρησκευτικών οργανώσεων». Αλλά και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας αντέδρασε, μιλώντας για απόφαση που προκαλεί ερωτηματικά.

Το υπουργείο Παιδείας επανήλθε και ανακάλεσε το έγγραφο. «Με άμεση εντολή της Υπουργού Νίκης Κεραμέως ανακαλείται το υπ’ Αριθμ. Πρωτ. Φ16/11644/Δ2/28-01-2020 έγγραφο με θέμα: «Ενημέρωση σχετικά με την ημερίδα ‘’Σύγχρονη Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Παράδοση’’ της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων ‘’Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ’’ για εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. και για μαθητές/τριες Λυκείων της Περιφέρειας Αττικής – Φεβρουάριος 2020 – σχ. Έτ. 2019-2020» που υπογράφει η Γενική Γραμματέας κα Αναστασία Γκίκα», ανακοίνωσε.

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Προηγουμένως, σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Σε παραμάγαζο παραθρησκευτικών οργανώσεων επιχειρεί να μετατρέψει η κ. Ν. Κεραμέως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Έτσι, μετά τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν σε σχολεία ανά την επικράτεια με αφορμή τον κατά Κεραμέως εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, είδε το φως της δημοσιότητας ένα ακόμα κρούσμα. Με “εξαιρετικά επείγον” (!) πρόσφατο έγγραφο, που υπογράφει η Γενική Γραμματέας του υπ. Παιδείας κ. Αν. Γκίκα, καλούνται τα δεκαπενταμελή συμβούλια των μαθητικών κοινοτήτων των Λυκείων όλης της χώρας να συμμετάσχουν καταθέτοντας τις απόψεις τους σε διαβούλευση που οργανώνει η ονομαζόμενη Πανελλήνιος Ένωσις Γονέων ‘Η Χριστιανική Αγωγή’, ενόψει ημερίδας που έχει προγραμματιστεί με θέμα “Σύγχρονη Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Παράδοση”.

Για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν την εν λόγω (παρα)θρησκευτική οργάνωση, σημειώνουμε ότι συνδέεται οργανικά με την Αδελφότητα Θεολόγων “Ο Σωτήρ”, γνωστή για τις ακραίες αντιλήψεις και πρακτικές της. Σημειώνουμε, επίσης, ότι τα “χριστιανικά” αντανακλαστικά της είναι τέτοια, που δεν δίστασε να απειλεί επί σειρά ετών με έξωση 143 μαθήτριες και μαθητές του 73ου σχολείου Δήμου Αθηναίων, διεκδικώντας το κτήριο στο οποίο στεγάζονταν, εκμεταλλευόμενη την ανοχή του κράτους και κρατώντας το σχολείο σε καθεστώς ομηρείας.

Ίλεως, ίλεως γενού ημίν, κ. Κεραμέως. Σεβαστείτε, επιτέλους, τις συνταγματικές επιταγές για τη θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους, σεβαστείτε την ίδια τη νεολαία και μην προσπαθείτε να την καταστήσετε βορά σε ακραίεςσκοταδιστικέςαντιλήψεις και πρακτικές».

«Γιατί δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία όταν η ΑΣΓΜΕ έκανε ημερίδες για το πρόβλημα της σχολικής στέγης»

Την ίδια ώρα, η ΑΣΓΜΕ σημείωνε: «Ερωτηματικά μας προκαλεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να εγκρίνει την ενημέρωση προς 15μελή Μαθητικά Συμβούλια Λυκείων και εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε της Περιφέρειας Αττικής ώστε να συμμετάσχουν στην ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων “Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ” με ηλεκτρονικές απαντήσεις στο θέμα: «ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ». Φυσικά κάθε φορέας μπορεί να κάνει τις ημερίδες του, δεν κρίνουμε το περιεχόμενό τους, τις θέσεις τους που πολλές φορές είναι και αντίθετες με τις θέσεις του οργανωμένου κινήματος των γονιών.

Τίθεται όμως ένα ερώτημα για το Υπουργείο Παιδείας που νομιμοποιεί τον συγκεκριμένο φορέα ενώ την ίδια στιγμή δεν συναντιέται με τον κατεξοχήν εκπρόσωπο των χιλιάδων γονέων της χώρας, την ΑΣΓΜΕ. Άραγε θα ακολουθούσε την ίδια πρακτική εάν η ΑΣΓΜΕ καλούσε να ενημερωθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί για τις δράσεις της, μέσω του σχολικού δικτύου; Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν έδειξε την ίδια ευαισθησία όταν η ΑΣΓΜΕ έκανε ημερίδες για το πρόβλημα της σχολικής στέγης ή για το ζήτημα της τοξικοεξάρτησης;

Καλούμε όλους τους γονείς να βγάλουν για άλλη μια φορά τα συμπεράσματα τους για την τακτική της πολίτικης ηγεσίας του Υπουργείου. Η ΑΣΓΜΕ με τη δράση και τις θέσεις της θα βρίσκεται σε κάθε σχολείο αναδεικνύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί».