«Η αύξηση των διοδίων δεν έγινε με πολιτική απόφαση, αλλά προβλέπεται από τη σύμβαση και γίνεται από τους παραχωρησιούχους. Το “δεν πληρώνω”, δεν υφίσταται και το ερώτημα είναι αν θα πληρώσει ο χρήστης ή ο φορολογούμενος».

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, απαντώντας στις έντονες επικρίσεις πολλών βουλευτών, ανάμεσα τους και του ΠΑΣΟΚ, που, όπως η Τόνια Αντωνίου, ο Λεωνίδας Γρηγοράκος και ο Μιχάλης Κατρίνης, είπαν ότι «δεν μπορεί να πληρώνει ο Έλληνας πολίτης για δρόμους που δεν κατασκευάζονται και δεν θα περπατήσει ποτέ».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν τόσο η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου, όσο και ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, που κάλεσαν την κυβέρνηση να μην επιτρέψει οποιαδήποτε μονομερή απόφαση να αυξηθούν από 1ης Φεβρουαρίου τα διόδια, μέχρις ότου συζητηθεί το θέμα στη Βουλή.

«Αν δεν γίνει η αύξηση που προβλέπεται από τη σύμβαση και είναι της τάξεως του 2% με 3%, δηλαδή από 0,05 έως 0,10 λεπτά σε κάθε σταθμό, εκτός της γέφυρας Ρίου- Αντιρίου που είναι 0,30%, τη ζημιά θα την πληρώσει το κράτος», αντέτεινε ο κ. Βορίδης.

Ακόμα, ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι «επιλογή της κυβέρνησης είναι να μην καταγγείλει τις συμβάσεις» και τόνισε ότι συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό και εξελίσσονται σε εξαιρετικά δύσκολες και περίπλοκες οι διαπραγματεύσεις, ώστε να εκτελεστούν τα έργα, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους από αυτές όρους.

«Η επιλογή, λοιπόν, που είχαμε ήταν αν αυτές τις συμβατικές υποχρεώσεις θα έπρεπε να τις πληρώσει ο χρήστης ή ο φορολογούμενος», συμπλήρωσε ο κ. Βορίδης.