Άλλοι οι αγρότες του χθες, άλλοι οι σημερινοί

Καλημέρα με λιγότερα τρακτέρ σήμερα στο κέντρο της Αθήνας, αφού σιγά-σιγά από το πρωί θ’ αρχίσει η σταδιακή αποχώρηση των αγροτών, που ήρθαν στην πρωτεύουσα με τα αγροτικά τους μηχανήματα, για να διαμαρτυρηθούν. Κατέβηκα στο Σύνταγμα χθες να δω τι γίνεται και πραγματικά είδα μια πολύ μεγάλη συγκέντρωση, που είχε παλμό, πάθος και αγωνιστικότητα. Δίκαια τα αιτήματα σε μεγάλο βαθμό και αυτό που πρέπει να σημειωθεί, και μου το είπαν και βουλευτές της ΝΔ, είναι ότι σήμερα οι αγρότες δεν είναι όπως τις περασμένες δεκαετίες με τις επιδοτήσεις. «Είναι νέα παιδιά, αρκετά με σπουδές, που προτιμούν το μοντέλο “αγρότης – επιχειρηματίας”» μου είπε πρώην υπουργός και δεν είχε άδικο.

Παρόντες πολιτικοί

Για μια ακόμη φορά είδα εκεί και πολιτικούς, μόνο που πολλοί αγρότες δε θέλουν να ακούνε υποσχέσεις και να βλέπουν χτυπήματα στην πλάτη, αλλά να υπάρξουν άμεσες λύσεις. Είδα εκεί αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ με τον Νίκο Παππά, την Όλγα Γεροβασίλη, τον Διονύση Καλαματιανό, τον Παύλο Πολάκη, τη Ρένα Δούρου κ.ά. Από τη Νέα Αριστερά εκεί και ο Αλέξης Χαρίτσης και άλλοι και μεγάλη αντιπροσωπεία από το ΚΚΕ, με πρώτο τον γ.γ. της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος Δημήτρη Κουτσούμπα, τον Θανάση Παφίλη κ.ά., ενώ είδα και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως τον Μανώλη Χνάρη, τη Νάντια Γιαννακοπούλου κ.ά.

Κασσελάκης σε τρακτέρ

Δε θα μπορούσε, πάντως, να λείψει και ο Στέφανος Κασσελάκης, που είδε τρακτέρ και ανέβηκε πάνω και κορνάρισε μάλιστα. Πέρα από τις δηλώσεις υποστήριξης που έκανε, είδα ότι αγκαλιάστηκε θερμά με τη Ρένα Δούρου και τον Σωκράτη Φάμελλο.

Ο ρόλος Παππά

Να πάμε, όμως, στα όσα σοβαρά εξελίσσονται στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Μαθαίνω από πρόσωπα – κλειδιά ότι ο ρόλος του Νίκου Παππά είναι κρίσιμος. Είναι ο άνθρωπος που αυτή τη στιγμή είναι ο πιο καθοριστικός για τις εξελίξεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Μου είπαν ότι αυτός ουσιαστικά σταμάτησε προχθές την κίνηση (που ήταν σε εξέλιξη), για να αμφισβητηθεί ευθέως από την ΚΕ ο Κασσελάκης και να τεθεί θέμα καθαίρεσής του και εκλογής από τη βάση.

Δε βγαίνουν τα κουκιά

Ο Στέφανος Κασσελάκης πέταξε χθες το βράδυ στην Π.Γ. το γάντι στα κεντρικά στελέχη, ζητώντας τους εάν θέλουν και μπορούν να τον αμφισβητήσουν και να βρουν κάποιον απέναντί του. Ξέρει ότι δε βγαίνουν τα κουκιά αυτή τη στιγμή και κινείται εκ του ασφαλούς. Έμαθα από καλή πηγή, κομματική, ότι ναι μεν υπάρχουν οι υπογραφές, για να συγκληθεί η Κεντρική Επιτροπή, αλλά εκεί για να τεθεί θέμα ηγεσίας χρειάζονται 50%+1 και αυτό στην παρούσα στιγμή δεν υπάρχει.

Θα δούμε έως την Κυριακή

Το συνέδριο αρχίζει αύριο και μέχρι την Κυριακή, που θα τελειώσει, υπάρχει πολύς δρόμος. Ουδείς μπορεί να προεξοφλήσει τι θα γίνει και όλα είναι ανοιχτά. «Θα δούμε ως την Κυριακή. Μην αποκλείεις τίποτα» μου είπε πρόσωπο, που γνωρίζει από τις εσωκομματικές καταστάσεις.

Η Όλγα μεταβατική

Στο παρασκήνιο έχουν προχωρήσει τα σενάρια και μάλιστα συζητείται και ο αντικαταστάτης του Στέφανου Κασσελάκη. Και όπως έμαθα από πολύ καλή πηγή, το πρόσωπο αυτό που θα αναλάβει για 4-6 μήνες τον ΣΥΡΙΖΑ μέχρι την εκλογή νέου αρχηγού, εάν υπάρξουν εξελίξεις με τον Κασσελάκη, είναι η Όλγα Γεροβασίλη. Είχε σχετικό ρεπορτάζ το Newsbeast από τις 19/2, αλλά σήμερα τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Η Αρτινή πολιτικός έχει αυτή τη στιγμή πολλούς υποστηρικτές και μάλιστα γι’ αυτό και βγήκε μπροστά την Κυριακή και άνοιξε τον χορό των αντιδράσεων. Επ’ αυτού έχει γίνει συζήτηση και με τον Αλέκο Φλαμπουράρη και όχι μόνο. Σε αυτό το κλίμα μόνο τυχαία δεν ήταν η παρέμβαση του Διευθυντή της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Τσίπρα, πρώτου ξαδέλφου του πρώην πρωθυπουργού, που έδειξε ευθέως αντικατάσταση, εάν δεν επιδείξει διάθεση συνεννόησης ο Στ. Κασσελάκης.

Αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία

Από πολύ κοντά μαθαίνει τις εξελίξεις ο Αλέξης Τσίπρας, που έχει άμεση επικοινωνία για ό,τι γίνεται και φέρεται να έχει συστήσει αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία. Και τον έχουν καλέσει για τηλεφωνική συνομιλία αρκετοί. Γνωρίζει τι συμβαίνει, αλλά δεν απαντά όταν του λένε ότι είναι ίσως η ευκαιρία, με όσα έχουν γίνει, να επιστρέψει καβάλα στο άλογο ως άλλος «λευκός ιππότης», για να σώσει τον ΣΥΡΙΖΑ από την καταστροφή.

Ένα βήμα πριν από την παραίτηση η Τζάκρη

Υπάρχει βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, που βρίσκεται ένα βήμα πριν από την παραίτηση από το αξίωμα που κατέχει. Πρόκειται για πρόσωπο που ανήκει στην ομάδα όσων βρίσκονται στο πλευρό του Στέφανου Κασσελάκη και τον στηρίζει όσο και όπως μπορεί, με κάθε ευκαιρία. Αναφέρομαι στη Θεοδώρα Τζάκρη, που, όπως μαθαίνω, σκέφτεται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να κατέλθει ως υποψήφια ευρωβουλευτής με το ψηφοδέλτιο, φυσικά, του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να παραιτηθεί από το βουλευτικό αξίωμα, έτσι ώστε να μπορέσει να διεκδικήσει το «εισιτήριο» των Βρυξελλών. Ενημερωτικά, φιλοδοξία να βρεθεί στη βελγική πρωτεύουσα ως ευρωβουλευτής έχει και ο Γιώργος Τσίπρας, αλλά αυτός δεν είναι βουλευτής, οπότε του είναι πιο εύκολο να κατέλθει υποψήφιος.

Πλώρη για Βρυξέλλες βάζει ο Γεραπετρίτης;

Τις πιο ισχυρές πιθανότητες συγκεντρώνει, όπως ενημερώθηκα αρμοδίως, η υποψηφιότητα του υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη, για τη θέση επιτρόπου, που θα προταθεί από τη χώρα μας για τις Βρυξέλλες. Και αυτό γιατί λήγει τον Μάιο η θητεία του Μαργαρίτη Σχοινά, νυν Επιτρόπου και αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δε θα μπορούσε να ανανεωθεί, ωστόσο εάν ο πρωθυπουργός θελήσει να υπάρξει αλλαγή σκυτάλης, αυτή θα πάει στον επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας. Ρώτησα τον άνθρωπό μου στο Μαξίμου για το ντόμινο αλλαγών, που θα έφερνε αυτή η επιλογή και εκείνος μου απάντησε με ένα πονηρό χαμόγελο. Έγκυρη πηγή μου, πάντως, μου έλεγε ότι ο καθηγητής επιθυμεί διακαώς την ανέλιξη αυτή και μάλιστα μπορεί να αξιοποιήσει προς την κατεύθυνση αυτή τις επαφές, που έχει ισχυροποιήσει εκ της τωρινής θέσης του.

Πώς το γύρισε η Intralot

Τη στιγμή που τρέχει η δημόσια προσφορά του ομολογιακού δανείου 130 εκατομμυρίων από σήμερα έως και τις 23 του μηνός για την Intralot του Σωκράτη Κόκκαλη μέσω της ρυθμιζόμενης αγοράς του Χρηματιστηρίου, η εταιρεία έχει καταφέρει να γυρίσει το νόμισμα σε σχέση με το παρελθόν. Το ομολογιακό θα χρησιμοποιηθεί για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της με το εύρος της απόδοσης να κινείται στα επίπεδα του 6% έως 6,4%. Η νέα εικόνα για την εταιρεία έρχεται μετά την επιλογή του Σωκράτη Κόκκαλη να επικεντρώσει η Intralot το ενδιαφέρον της σε συμβόλαια λοταρίας, τεχνολογίας και σε ανεπτυγμένες αγορές. Ταυτόχρονα, ένα από τα πιο σημαντικά σημεία είναι ότι κατάφερε να διευθετήσει το ζήτημα του ομολογιακού της δανεισμού, πραγματοποιώντας ήδη δύο αυξήσεις κεφαλαίου σε συνδυασμό με το προαναφερόμενο ομολογιακό δάνειο, που θα φέρουν την επιχείρηση σε νέα τροχιά. Να σας θυμίσω ότι ο δανεισμός στο τέλος του 2019 άγγιζε τα 800 εκατομμύρια ευρώ με τον ίδιο τον Σ. Κόκκαλη να αναλαμβάνει να καθοδηγήσει την Intralot σε αναπτυξιακή πορεία και σε έξοδο από τις πιέσεις του παρελθόντος · κάτι που, όπως όλα δείχνουν, έχει καταφέρει τη συνεχή ανάπτυξη του ομίλου με σημαντικές προοπτικές για τα επόμενα χρόνια.

Νέα κίνηση από την κόρη του ελληνοαμερικανού κροίσου, Μάικ Χαλικιά

Νέα εταιρεία δημιούργησε η επιχειρηματίας Ελένη Χαλικιά, κόρη του ελληνοαμερικανού κροίσου, Μάικ Χαλικιά. Σας θυμίζω ότι ο Χαλικιάς αντλεί την καταγωγή του από τη Χίο και είναι αυτός που κατέκτησε το real estate στο Σικάγο, έχοντας περάσει τα πρώτα του χρόνια στο Χαλέπι της Συρίας. Η οικογένεια Χαλικιά απέκτησε τα προηγούμενα χρόνια ένα ικανό χαρτοφυλάκιο ακινήτων στην Ελλάδα και εισήγαγε την Intercontinental International στο Χρηματιστήριο Αθηνών, για να την πουλήσει στη διάρκεια του 2023 στη Briq Properties του Θεόδωρου Φέσσα. Η νεοσύστατη εταιρεία της Ε. Χαλικιά έχει και πάλι ως βασικό αντικείμενο δραστηριότητας τα ακίνητα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα τον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων τύπου Airbnb. Το όνομα της εταιρείας είναι Apollo HL, όπου για ακόμα μία φορά μέλος της γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας κάνει είσοδο σε κάτι που ξέρει πολύ καλά να διαχειρίζεται: τα ακίνητα.

Ο «χορός» των 16 δισεκατομμυρίων στις κατασκευές

Ένα χαρτοφυλάκιο ανεκτέλεστων έργων, που έχουν υπογράψει σε όλη την Ελλάδα, μικρών αλλά και μεγαλύτερων, ιδιωτικού αλλά και δημόσιου συμφέροντος, καλούνται να διαχειριστούν οι τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλο Ιντρακάτ – Άκτωρ, Τέρνα, Άβαξ και Μυτιληναίος. Το διακύβευμα για τους τέσσερις είναι να μπορέσουν να φέρουν εις πέρας τον υψηλό κατασκευαστικό φόρτο που έχουν αναλάβει, δεδομένου ότι το ποσό φαντάζει και είναι δυσθεώρητο. Την ίδια στιγμή, πάντως, οι αμέσως μικρότερες εταιρείες, όπως σας έχω ήδη πει από την ίδια στήλη, αναζητούν διέξοδο με την αναβάθμισή τους σε μεγάλες κατασκευαστικές με βάση τις τεχνικές τους δυνατότητες και τα χρηματοοικονομικά τους στοιχεία, ενώ κάποιες από αυτές έχουν φτάσει στην πόρτα της Κομισιόν, για να το πετύχουν.

Χαμηλές πτήσεις στις εκπτώσεις

Σε χαμηλές πτήσεις κινούνται οι φετινές εκπτώσεις στη λιανεμπορική αγορά και ιδίως στον τομέα του ρουχισμού και των υποδημάτων. Αυτό μου έλεγε χθες το πρωί άνθρωπος που σχετίζεται με επιχειρήσεις του κλάδου αυτού. Ο ίδιος απέδιδε την εικόνα των φετινών εκπτώσεων τόσο στη Black Friday, που προηγήθηκε, όσο και στο γεγονός ότι αρκετές επιχειρήσεις λιανικής επέλεξαν να κάνουν δεκαήμερο προεκπτώσεων πριν ξεκινήσουν οι επίσημες εκπτώσεις. Το δεκαήμερο προεκπτώσεων συνέπεσε, όμως, και με την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων–Πρωτοχρονιάς, μια χρονική συγκυρία όπου γίνονται σημαντικές δαπάνες από τους καταναλωτές και λόγω της είσπραξης του δώρου. Επομένως, ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, δύο μήνες που παραδοσιακά είναι μειωμένης έντασης για την αγορά, παρουσιάζουν εικόνα καθίζησης.

Το ελληνικό «ράλι» της Tesla και η κυριαρχία της Toyota

Η αυτοκινητοβιομηχανία που ίδρυσε ο οξυδερκής και ιδιόρρυθμος επιχειρηματίας, Έλον Μασκ, γνωρίζει τη δική της καταξίωση στην Ελλάδα. Για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου αρκετά ακριβού για τον μέσο Έλληνα, και μάλιστα αμιγώς ηλεκτρικού, το να πουλήσει 57 αυτοκίνητα μόνο ευκαταφρόνητος αριθμός δεν μπορεί να είναι. Τη στιγμή, μάλιστα, που τον ίδιο μήνα άφησε πίσω σε πωλήσεις μάρκες όπως η Alfa Romeo, η Honda, η Mitsubishi. Βέβαια, η κυριαρχία της αγοράς ανήκει στην Toyota, η οποία δε φαίνεται να μπορεί να την απωλέσει με κανέναν τρόπο, όπως σας έχω ξαναπεί. Διατηρώντας, λοιπόν, η ιαπωνική μάρκα την πρωτιά και τον περασμένο Ιανουάριο, πούλησε στη χώρα μας 1.948 αυτοκίνητα, διατηρώντας μερίδιο 15,3%. Όχι και άσχημα τα νέα για τους δύο θα μπορούσε κανείς να πει.