Επίμονα ζητούσαν οι αναβάτες της Yamaha, Lorenzo και Rossi από το εργοστάσιο να τους δώσει το seamless κιβώτιο από την αρχή της χρονιάς. Μήπως τελικά γνώριζαν πόσο έχαναν χωρίς αυτό ή ήταν απλά θέμα ψυχολογίας;

Είναι τελικά το seamless κιβώτιο το μυστικό -αλλά πλέον γνωστό- χαρτί των εργοστασιακών μοτοσυκλετών; Πόσο πιο γρήγορη μπορεί να αποδειχτεί μία μοτοσυκλέτα σε σύγκριση με αυτές που χρησιμοποιούν συμβατικό κιβώτιο; Γιατί απαιτεί λεπτότητα και προσοχή στο χειρισμό όπως δήλωσε ο Jarvis;

Από τον Ιούνιο του 2012 σκόπευε να το έχει διαθέσιμο το εργοστάσιο της Iwata για το Lorenzo, ωστόσο, μόλις στο Misano του 2012, τρεις μήνες αργότερα, έκανε τελικά την εμφάνισή του έπειτα από την έντονη πίεση των δύο εργοστασιακών οδηγών.

Τελικά, η Yamaha είχε βελτίωση στους χρόνους της με την χρήση του; Η αλήθεια πίσω απ’ όλα αυτά τα ερωτήματα κρύβεται μόνο μέσα στα data logger των εργοστασιακών οδηγών, μιας και στις επίσημες δηλώσεις οι εταιρείες αναφέρουν αυτά ακριβώς που θέλουν να δείξουν και τίποτα παραπάνω. Οι δύο βασικοί διεκδικητές του φετινού τίτλου Marquez και Lorenzo στήριζαν τη σιγουριά τους σε αυτό, περισσότερο βέβαια ο Marquez που το είχε στη διάθεσή του από τις αρχές της χρονιάς.

Στην πίστα του Qatar τη σεζόν του 2011 έκανε το επίσημο ντεμπούτο του το seamless κιβώτιο της Honda. Από εκείνη τη χρονιά, η Honda πετάχτηκε μπροστά και έκλεισε πολλά στόματα με τις επιδόσεις των εργοστασιακών της μοτοσυκλετών. Αν και το επιτελείο του HRC έχει δηλώσει επισήμως ότι δεν ευσταθούν οι φήμες ότι η σχεδίαση του πολυσυζητημένου κιβωτίου έχει γίνει σε συνεργασία με την εταιρεία XTrac που η Honda συνεργάζεται ήδη μαζί της για τα κιβώτια των αυτοκινήτων IRL, κάτι πρέπει να έχουν πάρει από εκεί οι ιάπωνες μηχανικοί.

Το επιτελείο της Honda άνοιξε αμέσως τα χαρτιά του και μίλησε ξεκάθαρα για το κέρδος στους χρόνους αναφέροντας ότι σε κάθε αλλαγή ο αναβάτης κερδίζει 0.03 δευτ. οπότε στο σύνολο υπάρχει ένα συνολικό όφελος της τάξης του 0.9-1 δευτ. στο γύρο.

Προς το παρόν η Yamaha δεν έχει προβεί σε ανάλογες δηλώσεις μιας και κρατάει κλειστά ακόμη τα χαρτιά της στο συγκεκριμένο θέμα αναφέροντας απλά ότι οι χρόνοι έχουν βελτιωθεί. Κι αυτό γιατί είναι πολύ πιθανό το γεγονός ότι δεν έχει βρει ακόμη το κουμπί για το πώς θα πρέπει να μεταβάλει με χειρουργική ακρίβεια το υπόλοιπο στήσιμο και ρύθμιση της μοτοσυκλέτας για να επωφεληθεί περισσότερο το προτέρημα του seamless κιβωτίου.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Honda το 2011 καθώς και πέρυσι επίσης και στην αρχή της φετινής σεζόν δοκίμασε νέα ηλεκτρονικά συστήματα ή έξτρα εξαρτήματα αυτών.

Ως γνωστόν τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχουν με νέους τρισδιάστατους χάρτες την παροχή καυσίμου και γενικά την λειτουργία του EFI, τον σπινθήρα των μπουζί, τον συμπλέκτη και φυσικά το χρονισμό των πεταλούδων για την επιβράδυνση του μοτέρ. Επιπλέον, ελέγχεται το σπινάρισμα του πίσω τροχού και ρυθμίζεται ανάλογα το wheelie control (έλεγχος σούζας). Που σημαίνει ότι κατά αυτό τον τρόπο έχει εξελίξει με νέο πρωτοποριακό τρόπο τα ηλεκτρονικά συστήματα για να εναρμονίσει το υπόλοιπο στήσιμο της μοτοσυκλέτας πάνω στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου κιβωτίου.

Πάνω στο ίδιο σκεπτικό βαδίζει και το επιτελείο της Yamaha, ωστόσο δεν βρίσκεται ακόμη στο επίπεδο της Honda. Όπως είχε αναφερθεί το νέο κιβώτιο συντελεί στη μικρότερη φόρτιση των αναρτήσεων, περιορίζει τη φθορά των ελαστικών και γενικά επιτρέπει στον αναβάτη να λειτουργεί με μεγαλύτερη ακρίβεια καταβάλλοντας λιγότερη προσπάθεια.

Ο Lorenzo είχε αναφέρει ότι στις στροφές ταλαντώνεται λιγότερο η μοτοσυκλέτα και επιπλέον επιτάχυνε πιο σωστά και πιο γρήγορα στην έξοδο των στροφών. Βέβαια στον αγώνα του Misano είχε ένα ελαφρύ εκνευρισμό με τη χρήση του κιβωτίου που από τη μια του είχε τονώσει το ηθικό και από την άλλη δεν είχε καταφέρει να ρυθμίσει σωστά τη μοτοσυκλέτα του.

Πέρα από την εξέλιξη του επαναστατικού κιβωτίου η Honda διαθέτει ως βάση ένα πολύ καλό κινητήρα γεγονός που είχε υποστηρίξει και πριν από δύο χρόνια ο Chief Engineer της Yamaha, Masao Furusawa. Πέρυσι ο Kouichi Tsuji (YZF-M1 Project Leader) είχε ιδρώσει πολλές φορές κατά τη διάρκεια των επίμονων ερωτήσεών μας για το πολυσυζητημένο κιβώτιο της Μ1, ωστόσο δεν του ξέφυγε καμία λέξη για το αν η εταιρεία το έχει πάρει από κάποιο εξωτερικό προμηθευτεί ή αν θα το εξελίξει στην έδρα της.

Από έγκυρη πηγή υπάρχει η πληροφορία ότι η Yamaha εργάζεται πυρετωδώς πάνω σε ένα καινούργιο project που δεν τον γνωρίζουν ούτε οι εργοστασιακοί της αναβάτες. Στο εγχείρημα αυτό συμμετέχει γνωστός αναβάτης με μεγάλη εμπειρία που εργάζεται ακόμη για λογαριασμό της εταιρείας.

Πηγή: motograndprix.gr