Αποτελεί περισσότερο τιμητική διάκριση παρά ουσιαστικό επίτευγμα. Δεν δίνει βαθμούς, ούτε τίτλο πόσο μάλλον άλλα απτά οφέλη. Ωστόσο το ρεκόρ γύρου αποτελεί ένα στατιστικό που συνοδεύει κάθε ανακοίνωση αποτελεσμάτων.

Ανακοινώνεται αμέσως μόλις κάποιος οδηγός το καταρρίψει, υπάρχει επίσημο και ανεπίσημο, ενώ όταν συγκεντρωθούν όλα δίνουν ενδιαφέροντα στατιστικά δείγματα.

Όπως ότι ο Dani Pedrosa είναι ο ρέκορντμαν των ρεκόρ. Ο Ισπανός κατέχει το ρεκόρ γύρου αγώνα στις 9 από τις 18 πίστες του 2013 MotoGP, δηλαδή στο 50% !

Στις άλλες 9 πίστες τα ρεκόρ μοιράζονται ανάμεσα στους Marc Marquez, Jorge Lorenzo και Casey Stoner. Ο Casey Stoner είναι ο μόνος αναβάτης της Ducati που κατέχει ακόμη ρεκόρ αγώνα. Έχουμε 2014 και τελευταία φορά που ο Stoner οδήγησε Ducati ήταν το 2010.

Ο Jorge Lorenzo πάλι είναι ο μόνος αναβάτης της Yamaha που κατέχει ρεκόρ. Τι απέγινε ο Rossi;

Τα αρχαιότερα ρεκόρ ανήκουν στο Stoner (Κατάρ) και τον Pedrosa (Καταλωνία). Έγιναν το 2008 και αντέχουν ακόμα.

Το ρεκόρ του Stoner στο Κατάρ από το 2008 καταγράφηκε ενώ ο Αυστραλός οδηγούσε στον πρώτο νυχτερινό αγώνα της ιστορίας, τον οποίο και κέρδισε, με μια Ducati 800 κυβικών.

Πέρασε τη γραμμή τερματισμού ακριβώς 42 λεπτά 36 δευτερόλεπτα και 587 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά την εκκίνηση. Έξι χρόνια αργότερα ο Lorenzo κέρδισε στην ίδια ακριβώς πίστα και απόσταση (22 γύροι) οδηγώντας την M1 1000 του λίγο πιο αργά, αφού χρειάστηκε 42 λεπτά, 39 δευτερόλεπτα και 802 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Εξίσου εξαιρετική επίδοση είναι το ρεκόρ του Pedrosa στην Καταλωνία, που καταγράφηκε το 2008 καθώς ο Ισπανός της HRC Honda οδηγούσε προς τη νίκη. Ο χρόνος τού αγώνα του ήταν 43’ 02’’ 175 με τον οποίο θα μπορούσε να είχε κερδίσει και το 2013. Ο Lorenzo που κέρδισε πέρσι χρειάστηκε 43’ 06’’ 479 για την ίδια απόσταση (25 γύροι).

Από την εποχή των 800cc αντέχουν πέντε ρεκόρ γύρου, παρότι το 2012 οι μοτοσυκλέτες μεγάλωσαν από τα 800 στα 1000 κυβικά.

Πέρσι έσπασαν 10 ρεκόρ γύρου αγώνα. Τα έξι από τον νεοφώτιστο και τελικό πρωταθλητή Marc Marquez.

Με Honda έχουν επιτευχθεί τα 15 από τα τρέχοντας ρεκόρ γύρου αγώνα. Και βέβαια όλα τα σύγχρονα ρεκόρ αγώνα ανήκουν σε εργοστασιακούς αναβάτες.

Τα ρεκόρ γύρου αγώνα ανά πίστα:

Qatar: Ο Casey Stoner με Ducati το 2008 (168,1 χαω/ μωτ)
Circuit of the Americas: Ο Marc Marquez με Honda το 2013 (159,7)
Jerez: Ο Jorge Lorenzo με Yamaha το 2013 (159,9)
Le Mans: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2011 (160,9)
Mugello: Ο Marc Marquez με Honda το 2013 (175,4)
Catalunya: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2008 (166,2)
Assen: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2012 (172,9)
Sachsenring: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2011 (161,4)
Laguna Seca: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2012 (159,9)
Indianapolis: Ο Marc Marquez με Honda το 2013 (153,2)
Brno: Ο Marc Marquez με Honda το 2013 (167,4)
Silverstone: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2013 (174,1)
Misano: Ο Jorge Lorenzo με Yamaha το 2011 (162,0)
Aragon: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2013 (168,3)
Sepang: Ο Marc Marquez με Honda το 2013 (164,5)
Phillip Island: Ο Marc Marquez με Honda το 2013 (181,7)
Motegi: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2012 (163,6)
Valencia: Ο Dani Pedrosa με Honda το 2013 (157,3)

Οι πολυνίκες των ρεκόρ

1. Dani Pedrosa 9 (από 18)
2. Marc Marquez 6
3. Jorge Lorenzo 2
4. Casey Stoner 1

Ρεκόρ γύρου ανά Κατασκευαστή:

1. Honda 15 (από 18)
2. Yamaha 2
3. Ducati 1