Η 7η ειδική ξεκίνησε με τον θρήνο για την απώλεια του Thomas Bourgin, του άτυχου οδηγού που έχασε τη ζωή του την προηγούμενη ημέρα μετά από σύγκρουση με περιπολικό.

Ο Αμερικανός Kurt Caselli ήταν ο ταχύτερος της ημέρας και είναι ο πρώτος rookie που κερδίζει ειδική στην πρώτη του συμμετοχή στον αγώνα από το 2006. Τότε ο Ruben Faria -4ος αυτή τη στιγμή στην κατάταξη- είχε κερδίσει μία ειδική αλλά στο έδαφος της Πορτογαλίας, πριν ο αγώνας περάσει τότε απέναντι στην Αφρική.

Ο Kurt Caselli ήρθε στον αγώνα ως ένας σπεσιαλίστας των αγώνων εκτός δρόμου στις ΗΠΑ με συμμετοχές στα rally Baja 1000 αλλά και στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro. Μπήκε «τελευταία στιγμή» στην ομάδα της ΚΤΜ σε αντικατάσταση του Marc Coma που δεν πρόλαβε να αποθεραπευτεί από τραυματισμό στον ώμο.

Οι εντολές που είχε ήταν να κάνει έναν ελεγχόμενο, αναγνωριστικό αγώνα. Τελικά η προσαρμογή ήταν πολύ γρήγορη και κέρδισε μια ειδική πολύ «ειδικών χαρακτηριστικών». Εκκίνηση στα 3.300 μέτρα υψόμετρο, πολύ γρήγορη χάραξη και σχετικά εύκολη πλοήγηση, αποδείχθηκαν ιδανικές συνθήκες για τον 30χρονο οδηγό της ΚΤΜ. Η μέση ωριαία ταχύτητά του για τα 218 χιλιόμετρα της ειδικής ήταν 117 χιλιόμετρα ανά ώρα, νούμερο αστρονομικό αν μιλάμε για οδήγηση στο χώμα.

Ο Caselli άφησε 1’23” ποίσω του τον Francisco Lopez και τον Olivier Pain, δύο ακόμη ικανοποιημένους με την απόδοσή τους οδηγούς. Ο “Chaleco” (Lopez) ανέβηκε 2 θέσεις στη γενική και είναι τώρα 2ος, 6 λεπτά πίσω από τον Γάλλο Olivier Pain που κρατά καλά την πρωτοπορία.

Ο David Casteu παραμένει τρίτος, όμως ο Cyril Despres ενώ είχε φτάσει μια ανάσα από την κορυφή, έχασε σημαντικό έδαφος, αυτή τη φορά από μηχανική βλάβη και είναι 5ος. Ο περσινός νικητής δεν μπορούσε να ανεβάσει πάνω από 4η σχέση στο κιβώτιο και αυτό σε μια γρήγορη ειδική κοστίζει πολύ σε χρόνο.

Το πέρασμα πάνω από την οροσειρά των Άνδεων αποδείχθηκε περισσότερο απαιτητικό απ’ όσο περίμεναν οι οδηγοί και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν στο όχημα της ιατρικής υποστήριξης για την εισπνοή οξυγόνου ώστε να συνέλθουν, Οι κινητήρες έχασαν 30-40% της απόδοσής τους λόγω έλλειψης οξυγόνου στην ατμόσφαιρα –ειδικά όσοι έχουν turbo- και η κούραση στους οδηγούς ερχόταν πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι τις προηγούμενες ημέρες.

Στα quad, ο Marcos Patronelli συνεχίζει την τακτική να οδηγά χωρίς ρίσκο και έδωσε έτσι την ευκαιρία σε έναν ακόμη οδηγό να γευτεί τη χαρά της νίκης. Μετά τον Χιλιανό Ignacio Casale, ήταν ο Αργεντίνος Sebastian Palma, αυτός που με το Can-Am του έφτασε πρώτος στον τερματισμό. Ο Patronelli εξακολουθεί ασφαλώς να προηγείται με 1 ώρα και 14 λεπτά από τον Casale.

Στα αυτοκίνητα, ο Stéphane Peterhansel, κέρδισε την 61η ειδική της καριέρας του στο rally Dakar. O 10 φορές νικητής του rally Dakar με μοτοσυκλέτα και αυτοκίνητο, ελέγχει απόλυτα τον αγώνα και ανέβασε λίγο ακόμη την διαφορά του από τον Nasser Al Attiyah.

O Guerlain Chicherit έχασε επάνω στο νήμα τη νίκη, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα. Την πρώτη φορά έφτασε στην Arequipa μόλις 36 δευτερόλεπτα πίσω από τον Nasser Al Attiyah, παρότι προηγείτο στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Αυτή τη φορά και πάλι ήταν μπροστά στους ενδιάμεσους σταθμούς, τελικά όμως έμεινε 2ος, 34” πίσω από τον Peterhansel.

Ο Gerard de Rooy και το πλήρωμα του Ivaco σαρώνουν στο φετινό Dakar. Έχουν κερδίσει τις 5 από τις 7 ειδικές και προηγούνται στην κατάταξη με 22’. Η διαφορά θα ήταν μεγαλύτερη αν δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μηχανική βλάβη που του καθυστέρησε για 30΄ πριν 2 ημέρες. Στην δεύτερη θέση παραμένει ο Ρώσος Eduard Nikolaev με το Kamaz και στα 41’25” ένα Tatra με τον Τσέχο Martin Kolomny.

Μία ειδική απομένει πριν την πολυαναμενόμενη από τους οδηγούς ημέρα ανάπαυσης, αύριο Κυριακή στο San Miguel της Αργεντινής. Η 8η ειδική είναι η σκληρότερη όλου του αγώνα και η μεγαλύτερη σε μήκος. Από τα 738 χιλιόμετρα μόλις τα 247 είναι απλή διαδρομή και τα 491 συνθέτουν τη μακρύτερη χρονομετρημένη διαδρομή του αγώνα.

Δείτε τα πλάνα από την 7η ειδική, από την Calama στη Salta και το πέρασμα των Άνδεων στα 4.000 υψόμετρο.