Μπορεί τα σμαράγδια του Ελληνικού Βασιλικού Οίκου που προήλθαν από την Βασίλισσα Όλγα να θεωρούνται ως τα πρώτα σε σειρά κοσμήματα ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα που επιλέγονταν σε επίσημες τελετές από όλα τα μέλη του Οίκου, συμπεριλαμβανομένης και της τέως Βασιλικής Οικογένειας του Ελλάδος, μέχρι και σήμερα, ωστόσο ένα άλλο κόσμημα είναι αυτό που έκλεψε τις εντυπώσεις ανά τα χρόνια, αποτυπώθηκε σε πίνακες αλλά και σε ιστορικές φωτογραφίες.
Πρόκειται για τα καμπουσόν ρουμπίνια της Βασίλισσας Όλγας που θεωρούνται από τα πλέον δημοφιλή κοσμήματα παγκοσμίως, ενώ η λάμψη τους έχει αποτυπωθεί αρχικά σε πίνακα του κορυφαίου Έλληνα εικαστικού Γιώργου Ιακωβίδη φορεμένα από τη Βασίλισσα Όλγα ενώ έχουν αποτυπωθεί και σε φωτογραφία του «μάγου» Cecil Beaton που απεικόνισε την Πριγκίπισσα Μαρίνα, Δούκισσα του Κεντ, να τα φορά. Ακόμα, έχουν αποτυπωθεί και σε άλλους πίνακες καθόλη την διάρκεια της πορείας τους, μέχρι και σήμερα.

Ιστορία από ρουμπίνια
Φέτος συμπληρώνονται 99 χρόνια από τον θάνατο της Βασίλισσας Όλγας της Ελλάδας, η οποία πέθανε τον Ιούνιο του 1926. Η Ρωσίδα Μεγάλη Δούκισσα που παντρεύτηκε τον πρώτο Έλληνα βασιλιά και ήταν η γιαγιά του Δούκα του Εδιμβούργου, μεταξύ βασιλικών οικογενειών από την Ελλάδα, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρουμανία, τη Ʃερβία και την Ιταλία, η Βασίλισσα Όλγα κατείχε πολλά υπέροχα κοσμήματα ως Βασίλισσα σύζυγος για σχεδόν πέντε δεκαετίες.
Κάθε χρόνο, ο Βασιλιάς Γεώργιος Α’ ́ της Ελλάδας αγόραζε ένα σπάνιο ρουμπίνι «κόκκινο σαν αίμα περιστεριού» για τη Βασίλισσα Όλγα στην επέτειό τους, τα οποία τελικά ενσωματώθηκαν όλα μαζί σε ένα περιδέραιο που αποτελούνταν από μια τιάρα αποτελούμενη από φύλλα ελιάς με διαμάντια και συστάδες ρουμπινιών, με το σχέδιο του στεφανιού ελιάς να αντικατοπτρίζει τα στεφάνια της αρχαίας Ελλάδας. Ένα κολιέ από ρουμπίνια και συστάδες διαμαντιών με αποσπώμενο μενταγιόν με ρουμπίνι πουάρ, ένα ζευγάρι σκουλαρίκια, και δύο καρφίτσες, μία με μενταγιόν και μία χωρίς.
Ο γιος τους, ο πρίγκιπας Χριστόφορος, είχε γράψει μεταξύ άλλων για αυτά: «Η μητέρα μου είχε μερικά όμορφα κοσμήματα. Τα ρουμπίνια της ήταν διάσημα, γιατί ο πατέρας μου τα συλλέγει με ευχαρίστηση για εκείνη, λέγοντας ότι από όλες τις πέτρες αυτές ταίριαζαν καλύτερα στο λευκό της δέρμα».
Από τον Ιακωβίδη στον Tuxen
Έτσι το περιδέραιο άρχισε να γίνεται γνωστό και να αποτυπώνεται σε πίνακες ζωγραφικής για μια σειρά πορτραίτων της βασίλισσας Όλγας γύρω στο 1908, και αφού έμεινε χήρα, για έναν πίνακα του Laurits Tuxen το 1914, καθώς και για έναν πίνακα του Γεωργίου Ιακωβίδη που φιλοτεχνήθηκε γύρω στο 1915, πιθανώς εμπνευσμένο από το επίσημο πορτρέτο της.
Μετά τον θάνατο της Βασίλισσας Όλγας το 1926, εκείνη άφησε το σμαραγδένιο περιδέραιο της στον εγγονό της, Βασιλιά Γεώργιο Β’, το τυρκουάζ στον μικρότερο γιο της, Πρίγκιπα Χριστόφορο, την καρφίτσα Κορσάζ από μαργαριτάρια στον Πρίγκιπα Γεώργιο, μια διαμαντένια ριβιέρα στην εγγονή της, Πριγκίπισσα Όλγα της Γιουγκοσλαβίας, και το περιδέραιο από ρουμπίνια στον δεύτερο γιο της, Πρίγκιπα Νικόλαο, ο οποίος ήταν παντρεμένος με τη Μεγάλη Δούκισσα Έλενα Βλαντιμίροβνα, η οποία κατείχε μια σημαντική συλλογή κοσμημάτων.

Η σύζυγος του πρίγκιπα Νικόλαου απεικονίστηκε να φορά το Ruby Parure σε ένα επίσημο πορτρέτο στα τέλη της δεκαετίας του 1920, στο γαμήλιο γκαλά του Διαδόχου Παύλου της Ελλάδας και της πριγκίπισσας Φρειδερίκης του Ανόβερου το 1938, και στο γαμήλιο γκαλά του Πρίγκιπα Αϊμόνε, Δούκα του Ʃπολέτο και της Πριγκίπισσας Ειρήνης της Ελλάδας στη Φλωρεντία το 1939.
Ταυτόχρονα είχε δανείσει συχνά το Ruby Parure της Βασίλισσας Όλγας στις κόρες της. Το 1937, η πριγκίπισσα Όλγα της Γιουγκοσλαβίας φόρεσε το Parure στη στέψη του βασιλιά Γεωργίου ƩΤ’ , καθώς και για μια εμβληματική σειρά πορτρέτων του Cecil Beaton αλλά και σε μια αμφιλεγόμενη επίσημη επίσκεψη τους στη Γερμανία το 1939.
Κάποια στιγμή μεταξύ 1955 και 1956, προς μεγάλη απογοήτευση των θυγατέρων της, η σύζυγος του πρίγκιπα Νικολάου έδωσε το Ruby Parure της Βασίλισσας Όλγας στον ανιψιό της, βασιλιά Παύλο της Ελλάδας, και αυτό φορέθηκε για πρώτη φορά από τη βασίλισσα Φρειδερίκη σε κρατική επίσκεψη στη Γαλλία το 1956 και στη συνέχεια σε κρατική επίσκεψη στη Γερμανία την ίδια χρονιά.
Η βασίλισσα Φρειδερίκη φόρεσε το Ruby Parure σε επίσημη επίσκεψη στην Ιταλία το 1959 και στον γαμήλιο χορό του πρίγκιπα Χουάν Κάρλος της Ισπανίας και της κόρης της, Πριγκίπισσας Ʃοφίας της Ελλάδας, στην Αθήνα, το 1962.
Λίγους μήνες μετά τον θάνατο του βασιλιά Παύλου το 1964, η βασίλισσα Φρειδερίκη έδωσε το Emerald Parure της βασίλισσας Όλγας και το Ruby Parure ως γαμήλιο δώρο στην πριγκίπισσα Άννα Μαρία της Δανίας όταν παντρεύτηκε τον βασιλιά Κωνσταντίνο Β’ της Ελλάδας. Μάλιστα το δώρο αυτό εκτέθηκε μαζί με τα άλλα γαμήλια δώρα τους στην Αθήνα. Όταν η ελληνική βασιλική οικογένεια έφυγε από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 1967, η βασίλισσα Άννα Μαρία είπε ότι ετοίμασαν τις αποσκευές τους μόνο για λίγες μέρες, αλλά φαίνεται ότι συμπεριλήφθηκαν και κοσμήματα επειδή τον επόμενο μήνα φόρεσε το Ruby Parure στον γάμο της αδερφής της, πριγκίπισσας Βενεδίκτης της Δανίας, και του πρίγκιπα Ριχάρδου του Ʃάιν-Βιτγκενστάιν- Μπέρλεμπουργκ. Αργότερα διευκρινίστηκε ότι τα κοσμήματα ανακτήθηκαν από το Παλάτι του Τατοΐου πριν από τον γάμο.

Αν και δεν είναι τόσο αγαπημένο όσο το σμαραγδένιο περιδέραιο, η Βασίλισσα Άννα Μαρία έχει φορέσει το περιδέραιο από ρουμπίνια της Βασίλισσας Όλγας σε πληθώρα περιστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των 18ων γενεθλίων του Πρίγκιπα Χάακον το 1991, της 25ης επετείου γάμου της Βασίλισσας Μαργαρίτας και του Πρίγκιπα Ερρίκου το 1992, της Ασημένιας επετείου του Βασιλιά Χάρλαντ και της Βασίλισσας Ʃόνια το 1993, του γάμου του Πρίγκιπα Ιωακείμ της Δανίας και της Αλεξάνδρας Μάνλεϊ το 1995 και του Ασημένιου Ιωβηλαίου της Βασίλισσας Μαργαρίτας το 1997.
Η Βασίλισσα Άννα Μαρία φόρεσε επίσης το περιδέραιο της Βασίλισσας Όλγας για τα 60ά γενέθλια της Βασίλισσας Μαργαρίτας το 2000, στο Δείπνο της Βασίλισσας Μαργαρίτας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Λονδίνο το 2000, στο Προγαμιαίο Δείπνο του Πρίγκιπα Διαδόχου Φρεντερίκ το 2004 και στα 60ά γενέθλια του Βασιλιά Καρόλου ΙƩΤ ́ Γουσταύου το 2006.