Όταν πρόκειται για σούπερ-πλούσιους, τα σπίτια τους μπορεί να είναι από πολυτελή ρετιρέ στο Μανχάταν έως παραθαλάσσιες επαύλεις στο Μαϊάμι. Ωστόσο, ανεξαρτήτως αισθητικής ή τοποθεσίας, μία νέα και παράξενη τάση έχει αρχίσει να κυριαρχεί στις προτιμήσεις τους: η αγορά κατοικιών που είναι πλήρως επιπλωμένες και διακοσμημένες – τα λεγόμενα «turnkey homes».

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, σύμφωνα με τη διάσημη interior designer και home stager Σέριλ Άιζεν, οι πλούσιοι πλέον δεν ενδιαφέρονται απλώς για αρχιτεκτονική υψηλών προδιαγραφών ή μια μοναδική τοποθεσία. Αντίθετα, επιδιώκουν σπίτια έτοιμα προς χρήση, στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν αμέσως, χωρίς την ανάγκη ανακαίνισης ή χρονοβόρας εσωτερικής διακόσμησης.

Η Άιζεν, μέσω των εταιρειών της Interior Marketing Group και Eisen Design House, έχει επιμεληθεί σπίτια για διασημότητες όπως η Κιμ Καρντάσιαν, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο Ντάνιελ Κρεγκ και ο Τζεφ Μπέζος, οι οποίοι προτιμούν αυτή την τάση. Έχει αναλάβει έργα που κυμαίνονται από ρετιρέ 100 εκατομμυρίων δολαρίων έως παραθαλάσσια παλάτια στη «γειτονιά των δισεκατομμυριούχων» του Μαϊάμι.

Η διακόσμηση και το ύφος της αισθητικής στα σπίτια των σούπερ-πλούσιων

Η ίδια υπογραμμίζει ότι «το υπέροχο σκηνικό και η προετοιμασία για αυτό δεν αφορά μόνο την αισθητική, αλλά αποτελεί και μια στρατηγική». Στόχος της είναι να βοηθήσει τον αγοραστή να οραματιστεί τον εαυτό του μέσα στον χώρο, να αισθανθεί άνετα και ήρεμα από την πρώτη στιγμή που θα μπει στο ακίνητο.

Η εμπειρία της δείχνει ότι τα σπίτια που διακοσμεί πωλούνται κατά 82% ταχύτερα από τον μέσο όρο στη Νέα Υόρκη, ενώ συχνά ξεπερνούν την αρχική τιμή πώλησης όταν είναι πλήρως εξοπλισμένα. Οι πλούσιοι αγοραστές πλέον δεν έχουν χρόνο να περιμένουν την ολοκλήρωση των σχεδιαστικών παρεμβάσεων. Είτε πρόκειται για επενδυτικό ακίνητο είτε για προσωπική κατοικία, επιθυμούν να μετακομίσουν χωρίς καθυστερήσεις.

Ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση παρουσιάζουν τα έτοιμα εξοχικά σπίτια στη Φλόριντα, όπως εξηγεί η Άιζεν: «Αν πρόκειται να αγοράσεις ένα δεύτερο σπίτι, γιατί να ξοδέψεις έναν χρόνο για να το επιπλώσεις, όταν μπορείς να το αποκτήσεις ήδη έτοιμο και να χρειαστείς μόνο… μια οδοντόβουρτσα;».

Το κυρίαρχο αισθητικό ύφος είναι η «ήσυχη πολυτέλεια»: ουδέτεροι τόνοι, φυσικά υλικά, αρμονικές υφές και αποφυγή έντονων χρωμάτων που ενδέχεται να αποξενώσουν τον μέσο αγοραστή. Ωστόσο, η Άιζεν προσαρμόζει τις δημιουργίες της ανάλογα με την πόλη. Στη Νέα Υόρκη επιτρέπει λίγο πιο ακραία και vintage στοιχεία, ενώ στη Φλόριντα το ύφος είναι πιο φωτεινό, με μοντέρνες πινελιές.

Αν και οι ουδέτερες παλέτες κυριαρχούν, δεν λείπουν οι ανατροπές. Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ιδιαίτερα αντικείμενα, όπως κυρτοί καναπέδες ή τραπέζια σε ακανόνιστα σχήματα. Η Άιζεν αποκαλύπτει ότι μια από τις πιο εκκεντρικές αιτήσεις που έχει δεχτεί ήταν από την Μπεθένι Φράνκελ, η οποία ήθελε να εγκαταστήσει… zipline στην αυλή της.

Η τάση των turnkey σπιτιών δεν είναι απλώς μια μόδα, αλλά μια νέα πραγματικότητα στον κόσμο της πολυτελούς κατοικίας. Όπως δηλώνει η Άιζεν: «Οι πλούσιοι πάντα ξόδευαν έναν χρόνο για να φτιάξουν το σπίτι όπως το ήθελαν. Τώρα, απλώς το αγοράζουν έτοιμο!».