Για πιο υγιή καρδιά κλείστε την τηλεόραση και φάτε ένα καλό πρωινό

Τι δείχνει νέα έρευνα


ΥΓΕΙΑ
16:12
06/03/2019
Για πιο υγιή καρδιά κλείστε την τηλεόραση και φάτε ένα καλό πρωινό
4
loading

Οι άνθρωποι που περνάνε λιγότερη ώρα μπροστά από την τηλεόραση και τρώνε τακτικά ένα καλό πρωινό, έχουν πιο υγιείς αρτηρίες με σημαντικά λιγότερη αθηρωματική πλάκα και σκλήρυνση, πράγμα που μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας ή εγκεφαλικού, σύμφωνα με μια νέα ελληνική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο δρα Σωτήρη Τσαλαμάνδρη της Πρώτης Καρδιολογικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στην Ουάσιγκτον, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 2.000 ανθρώπους ηλικίας 40 έως 99 ετών (μέση ηλικία 63 ετών) που ζούσαν στην Κορινθία.

Με βάση λεπτομερή ερωτηματολόγια, εκτιμήθηκαν το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας των συμμετεχόντων και οι διατροφικές συνήθειες τους, ενώ παράλληλα έγιναν δύο μη επεμβατικές εξετάσεις για να αξιολογηθεί η κατάσταση των αρτηριών τους. Διαπιστώθηκε ότι όσοι παρακολουθούσαν τις περισσότερες ώρες τηλεόραση μέσα στην εβδομάδα (πάνω από 21 ώρες), είχαν σχεδόν διπλάσια πιθανότητα να έχουν δυνητικά επικίνδυνη αθηρωματική πλάκα μέσα στις αρτηρίες τους, σε σχέση με όσους έβλεπαν τη λιγότερη τηλεόραση (κάτω από επτά ώρες εβδομαδιαίως).

Η μελέτη ακόμη βρήκε ότι η συχνή παρακολούθηση τηλεόρασης σχετίζεται με αυξημένους άλλους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως η υπέρταση και ο διαβήτης. Όσοι έβλεπαν πάνω από 21 ώρες την εβδομάδα, είχαν 68% μεγαλύτερη πιθανότητα για υπέρταση και 50% για διαβήτη, σε σχέση με όσους δεν ξεπερνούσαν τις επτά ώρες.

«Τα ευρήματα παρέχουν ένα σαφές μήνυμα: να πατήστε το κουμπί "off" στην τηλεόραση και να σηκωθείτε από τον καναπέ. Ακόμη και δραστηριότητες με χαμηλή δαπάνη ενέργειας, όπως η παρέα με τους φίλους ή οι δουλειές του νοικοκυριού, μπορεί να ωφελήσουν σημαντικά την υγεία σας, σε σχέση με το χρόνο που περνάτε καθισμένος βλέποντας τηλεόραση. Κάνοντας κάτι άλλο, όπως βαράκια, τέντωμα των χεριών ή ‘διάδρομο', ενόσω βλέπετε τηλεόραση, μπορεί να είναι μια υγιής εναλλακτική», ανέφερε ο Τσαλαμάνδρης.

Στο δεύτερο σκέλος της έρευνας, έγινε συσχέτιση της υγείας των αρτηριών με τη διατροφή και οι συμμετέχοντες χωρίσθηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με το πόσες θερμίδες περιείχε συνήθως το πρωινό τους. Οι 240 έτρωγαν πλούσιο πρωινό όπως γάλα, ψωμί, δημητριακά, τυρί και μέλι (που περιείχε πάνω από το 20% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων τους), οι 900 έτρωγαν φτωχό σε θερμίδες πρωινό όπως καφέ, άπαχο γάλα και φρούτα (5% ως 20% των ημερήσιων θερμίδων τους), ενώ οι 680 δεν έτρωγαν καθόλου πρωινό.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν το πιο πλούσιο πρωινό, είχαν σημαντικά πιο υγιείς αρτηρίες σε σχέση με όσους έτρωγαν πρωινό με λιγότερες θερμίδες και ακόμη περισσότερο σε σχέση όσους δεν έτρωγαν καθόλου. Σκλήρυνση αρτηριών εμφάνιζαν το 15% όσων παρέλειπαν τελείως το πρωινό, το 9,5% όσων έτρωγαν λιτό πρωινό και το 8,7% όσων έτρωγαν πλούσιο πρωινό. Επίσης, αθηρωματική πλάκα βρέθηκε σε μεγαλύτερο ποσοστό (26%) στις αρτηρίες της καρωτίδας όσων παρέλειπαν το πρωινό, έναντι όσων έτρωγαν λιτό πρωινό (26%) και ιδίως εκείνων με το πλούσιο πρωινό (18%).

«Ένα πρωινό υψηλών θερμίδων θα πρέπει να αποτελεί μέρος ενός υγιούς τρόπου ζωής. Η κατανάλωση πρωινού που συμβάλλει πάνω από το 20% στη συνολική ημερήσια πρόσληψη θερμίδων, μπορεί να έχει την ίδια ή και μεγαλύτερη σημασία από ό,τι η Μεσογειακή διατροφή, μια δίαιτα χαμηλών λιπαρών ή κάποια άλλη διατροφή», δήλωσε ο Τσαλαμάνδρης.

Αν και ο λόγος για τη σχέση ανάμεσα στο πλούσιο πρωινό και στην καλύτερη υγεία της καρδιάς δεν είναι σαφής, οι ερευνητές αναφέρουν δύο πιθανές εξηγήσεις: είτε οι άνθρωποι που έχουν αυτή τη συνήθεια, τρώνε και ζουν γενικότερα πιο υγιεινά στη ζωή τους (π.χ. δεν καπνίζουν και δεν κάνουν καθιστική ζωή), σε σχέση με όσους δεν τρώνε πρωινό, είτε κάποια συστατικά στο πρωινό τους (π.χ. γαλακτοκομικά) ωφελούν την καρδιά τους.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar CHARITOS ZAN

    ΦΑΕ ΦΡΟΥΤΑ ΦΑΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
    ΦΑΕ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΡΥΖΙ
    ΠΑΤΑΤΕΣ

  2. avatar γιάννης λύρας

    Εγώ μάγκες πίνω γάλα που αγοράζω από άνθρωπο γνωστό, με δικές του αγελάδες.
    Ψωμί φτιάχνω μόνος μου από αλεύρι παλαιού τύπου, αυτό με το 1/3 σε χρωμοσώματα
    σε σχέση με το γνωστό αλεύρι της εποχής μας.
    Το αλεύρι το παλαιό, αυτό που σας λέω ότι αγοράζω, καταργήθηκε πριν 200 χρόνια περίπου,
    διότι δεν είχε μεγάλη παραγωγή ανά στρέμμα.
    Εγώ το αγοράζω από το εξωτερικό, αλλά υπάρχει και στη χώρα μας.
    Επίσης το ψωμί το κάνω με προζύμι δικό μου, χωρίς χημικά και με νερό φιλτραρισμένο,
    με καλό φίλτρο εννοείται.
    Το μέλι επίσης το παίρνω από δικό μου άνθρωπο, από περιοχή της Κυνουρίας, μέλι ελάτου, το άσπρο που δεν πειράζει το στομάχι.
    Αλλά και από κρέατα τρώω κοτόπουλα και κουνέλια χωριάτικα, πραγματικά χωριάτικα, από χωριό.
    Θα μου πείτε δεν μπορούν όλοι. Σίγουρα, αλλά για να βρεις πράγματα καλά, εκτός από το ότι πληρώνεις περισσότερα χρήματα, θα πρέπει να εξοικειωθείς ώστε με τον καιρό να ψάχνεις τις κατάλληλες πηγές υγιεινών τροφίμων, για να τις βρίσκεις.
    Πέραν όμως τούτου, η καλή υγεία απαιτεί:
    1. Μηδενικό στρες, ει δυνατόν.
    2. Μηδενική στεναχώρια, είναι δυνατόν, το μπορείς, εκπαιδεύσου!!!!
    3. Οικονομική κατάσταση καλή, ή τουλάχιστον μέτρια καλή.
    4. Άσκηση, περπάτημα κ.λ.π.
    5. Αντιγλυκαντική διατροφή.
    6. Διακοπές το καλοκαίρι & κάπου-κάπου εκδρομές.
    7. Ποτά σχεδόν καθόλου, ή όχι πάνω από 12 κιλά όλο το χρόνο.
    8. Περιορισμός, μέχρι και εξάλειψη των νεύρων.
    9. Να μη χρωστάμε χρήματα, δάνεια ιδιαίτερα.
    10. Να έχουμε κομπόδεμα για ώρα ανάγκης,την αίσθηση δηλαδή αυτή.

  3. avatar ΜΗΤΣΣΣΣΣ

    κλειστε το χαζοκουτι εχετε αποβλακωθει ολοι. ολο σκουπιδια παρακολουθειτε. πως να παμε μπροστα?

  4. avatar Αντικαταναλωτικος

    Τι πρωινό να πάρουμε....Όλα είναι με φυτοφάρμακα και με ενέσεις.Ολες οι διεθνείς στατιστικές μας βγάζουν ως τη ποιο διεφθαρμένη χώρα.Τυχαιο?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει