Από αρκετό καιρό είχε διαπιστωθεί ότι μια σειρά από «παραβατικές» συμπεριφορές όπως για παράδειγμα η κακή διατροφή, το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι και αποτέλεσμα μιμητισμού μέσα από έναν μικρό κύκλο συγγενών ή φίλων. Οπως φαίνεται όμως και όσον αφορά στη διαχείριση ζητημάτων σε σχέση με την υγεία του, κάποιος προκειμένου να επηρεαστεί για να επισκεφθεί ένα γιατρό θα πρέπει να έρθει σε επαφή εκτός από το φιλικό και το οικογενειακό του περιβάλλον με έναν ευρύτερο κύκλο ανθρώπων, γείτονες, συναδέλφους που έχουν την ίδια άποψη και μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες.

Συγκεκεριμένα, ερευνητές του ΜΙΤ παρακολούθησαν 1.500 άτομα που ανήκαν σε διάφορες ομάδες κοινωνικής δικτύωσης στο Ιnternet και διαπίστωσαν ότι όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των ατόμων που μοιράζονται μια κοινή πεποίθηση και προτρέπουν τους άλλους να κάνουν μια ενέργεια (π.χ. έναν εμβολιασμό) τόσο πιο εύκολα θα πειστεί κάποιος που βρίσκεται σε δίλημμα για να την κάνει. Οπως αναφέρουν οι ερευνητές, αυτό που προσπαθούν να ανακαλύψουν είναι τον καλύτερο τρόπο για να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων όσον αφορά τα θέματα υγείας ώστε να προλαμβάνουν την εμφάνιση ή τη διάδοση μιας ασθένειας αντί να ασχολούνται εκ των υστέρων με την αντιμέτωπισή της.