22
loading

Στο οδοιπορικό του «Κωνσταντινούπολη και Ιστανμπούλ, παλιά και καινούρια», ο σημαντικός περιηγητής H.G. Dwight γράφει το 1915: «Η Κωνσταντινούπολη είναι ένας συμβιβασμός, γι’ αυτό και όχι πάντοτε επιτυχημένος».

Κατάφερε πράγματι να συμπυκνώσει σε μία πρόταση όλη την ταραγμένη και τρικυμιώδη ιστορία της πόλης, που την άφησε σήμερα έναν πραγματικό συμβιβασμό, ένα χωνευτήρι λαών, πολιτισμών και θρησκειών.

Μητρόπολη καθώς ήταν διαχρονικά, παραμένει το οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της Τουρκίας, μια πυκνοκατοικημένη και πολυπολιτισμική πόλη διατηρώντας πάντα το κύριο χαρακτηριστικό της ως σταυροδρόμι Ασίας και Ευρώπης.

Η Κωνσταντινούπολη φέρει εντός της την άλλοτε ξακουστή και άλλοτε αιματοβαμμένη ιστορία της, καθώς για τα μάτια της πάλευε η ανθρωπότητα από πολύ νωρίς στα χρονικά της.

Και οι μάχες ήταν τέτοιες που η Πόλη καταστράφηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές.

Πριν περάσει στα ιστορικά χρονικά ως η μεγαλύτερη και πλουσιότερη πόλη της Ευρώπης για 8 αιώνες (5ος-13ος), έχοντας τα τείχη της απαραβίαστα για 900 σχεδόν χρόνια...

Το Βυζάντιο των Ελλήνων

Ακριβώς στον μυχό του Κεράτιου Κόλπου, στα στενά του Βοσπόρου, βρήκε ο Βύζας την ιδανική τοποθεσία για να ιδρύσει το Βυζάντιο (ή και Βυζαντίς), την ελληνική αποικία των Μεγαρέων στη Μικρά Ασία περί το 658 π.Χ.

Σύμφωνα με τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο μάλιστα, η τοποθεσία ήταν γνωστή από ακόμα παλιότερα και ονομαζόταν Λύγος. Ο Στράβωνας βεβαιώνει πως ήταν ο μυθικός γενάρχης των Μεγαρέων αυτός που την ίδρυσε, στα χρόνια του δεύτερου μεγάλου ελληνικού αποικισμού (8ος-6ος αιώνας π. Χ.), υπακούοντας σε έναν χρησμό του Μαντείου των Δελφών.

«Τυφλούς» αποκάλεσε χαρακτηριστικά η Πυθία τους Μεγαρείς, που πήγαν και ίδρυσαν μια πόλη (Χαλκηδόνα) στις ασιατικές ακτές του Βοσπόρου πριν από 18 χρόνια, χάνοντας το ιδανικό γεωστρατηγικό σημείο που ήταν ακριβώς απέναντι!

Ο Βύζαντας επέστρεψε και θεμελίωσε αυτό που έμελλε να γίνει μία από τις σημαντικότερες πόλεις της οικουμένης στους αιώνες που θα έρχονταν. Το Βυζάντιο έμελλε να ζήσει μεγάλες αλλά και δύσκολες στιγμές.

Ο Παυσανίας βεβαιώνει πως η πόλη αναπτύχθηκε γρήγορα, περιτειχίστηκε και κατέλαβε εδάφη στα ασιατικά παράλια, αποτελώντας κατά τον έλληνα περιηγητή μια από τις καλύτερα οχυρωμένες πόλεις της αρχαιότητας.

Κατά την Ιωνική Επανάσταση (499-494 π.Χ.) επανήλθε σε ελληνικά χέρια, όπως έγινε και μετά το τέλος των περσικών πολέμων, που περιήλθε στην εξουσία του σπαρτιάτη στρατηγού Παυσανία, τον θριαμβευτή της Μάχης των Πλαταιών. Πριν τον διώξουν οι Αθηναίοι και την εντάξουν στη Δηλιακή Συμμαχία.

Παρουσία είχε και στον Πελοποννησιακό Πόλεμο, περνώντας από τους Αθηναίους στους Σπαρτιάτες και πάλι πίσω. Το Βυζάντιο το θέλησε και ο Φίλιππος Β’, δεν κατάφερε ωστόσο να το κατακτήσει παρά την πολιορκία.

Οι Βυζαντινοί συμμάχησαν τελικά με τον Μέγα Αλέξανδρο και διατήρησαν ένα προνομιακό καθεστώς αυτονομίας. Το οποίο δεν έχασαν τηρώντας τις εύθραυστες ισορροπίες ανάμεσα στους επιγόνους του μακεδόνα στρατηλάτη.

Από το 279 π.Χ. πλήρωναν ωστόσο βαρύ φόρο στους Γαλάτες...

Η ρωμαϊκή περίοδος

Το Βυζάντιο κατάφερε να κρατήσει πολλά από τα ιστορικά προνόμιά του κατά τη διάρκεια της ρωμαϊκής εποχής. Ο Πλίνιος ο Νεότερος αναφέρει μάλιστα πως ο αυτοκράτορας Τραϊανός το απάλλαξε εντελώς από πολλές εισφορές, αν και το προνομιακό καθεστώς θα έπαιρνε τέλος επί Βεσπασιανού.

Το Βυζάντιο ήταν στα χρόνια του ένατου αυτοκράτορα άλλη μια ρωμαϊκή επαρχία. Το ξαναβρίσκουμε λίγο αργότερα, στον ρωμαϊκό εμφύλιο μεταξύ Σεπτίμιου Σεβήρου και Πεσκένιου Νίγηρα, όταν πολιορκήθηκε και κατακτήθηκε από τον πρώτο (196 μ.Χ.), έπειτα από τριετή μάχη και ολοκληρωτική καταστροφή του.

Ο Αύγουστος Σεβήρος δεν θα άφηνε βέβαια την πόλη της ευαίσθητης γεωστρατηγικής σημασίας ισοπεδωμένη. Αφού τιμώρησε σκληρά τους κατοίκους που είχαν ταχθεί στο πλευρό του αντιπάλου του, επιδόθηκε σε εκτεταμένη ανοικοδόμηση του Βυζαντίου.

Τόσο ριζική ανακατασκευή που έμελλε να ολοκληρωθεί τελικά από τον γιο του, Αντωνίνο. Τα νέα τείχη της πόλης ήταν πολύ καλύτερα, αλλά και η έκτασή της διπλάσια. Τώρα είχε λουτρά, θέατρο, ιπποδρόμιο, ακόμα και στρατηγείο.

Ο Σεβήρος ονόμασε την πόλη Αυγούστα Αντονίνα, προς τιμήν του γιου του. Παρά το γεγονός ότι ο γιος του Βαλεριανού, Γαλλιηνός, κατέστρεψε τμήμα των οχυρώσεών της και δέχτηκε πολλές επιδρομές από εχθρικές φυλές, όπως οι Γότθοι, η πόλη έμενε πάντα ζωντανή.

Η Νέα Ρώμη

Ήταν άλλη μια εμφύλια αναταραχή στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αυτή τη φορά οι μάχες του γιου του Φλάβιου Βαλέριου Κονστάντιου με τους αυτοκράτορες Μαξέντιο και Λικίνο που θα έφερναν τον Κωνσταντίνος Α’ στο Βυζάντιο. Όταν νίκησε δηλαδή τον Λικίνιο στη Χρυσούπολη και ο τελευταίος κατέφυγε για ασφάλεια στην πόλη.

Ο Κωνσταντίνος την πολιόρκησε και την κατέλαβε τον Σεπτέμβριο του 324 μ.Χ. Εντυπωσιάστηκε κι αυτός από τα φυσικά χαρίσματά της και τη γεωπολιτική της σημασία, κι έτσι την έκανε πρωτεύουσά του. Η Κωνσταντινούπολη είχε μόλις γεννηθεί.

Ο Μέγας Κωνσταντίνος διεύρυνε τα όριά της και της χάρισε τέτοια μεγαλοπρέπεια που στα επίσημα εγκαίνια της πόλης, τον Μάιο του 330 μ.Χ., έφτασε να την αποκαλέσει «Νέα Ρώμη» (Nova Roma)!

Ο ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός μάς παραδίδει μάλιστα πως η ονομασία Νέα Ρώμη δεν ήταν καθόλου συμβολική, καθώς κατοχυρώθηκε με αυτοκρατορικό διάταγμα. Αν και δεν θα επικρατούσε τελικά.

Η πόλη ήταν εξαπλάσια πια σε σχέση με τα ιστορικά όριά της και είχε δική της Σύγκλητο, διοικητικά κτίρια, ανακτορικά οικοδομήματα, λουτρά, ιππόδρομο και το λαμπρό Αυγουσταίον.

Ο Κωνσταντίνος μετέφερε στην πρωτεύουσά του ακόμα και τον Τρικάρηνο Όφι, τον Τρίποδα των Πλαταιών που βρισκόταν στους Δελφούς τιμώντας τους πεσόντες στην ιστορική μάχη. Μεγαλοπρεπής και απαστράπτουσα, η Κωνσταντινούπολη ήταν ήδη χωνευτήρι.

Είχε εκκλησίες αλλά και παλιούς παγανιστικούς ναούς. Είχε ρωμαϊκά κτίρια, αλλά και κλασικά αρχιτεκτονήματα. Ήταν πράγματι μια Νέα Ρώμη, σε όρους δέους και πλούτου. Μια Νέα Ρώμη η δυναμική της οποίας δεν μπορούσε να ανακοπεί. Η Πόλη μεγάλωνε συνεχώς και εξελισσόταν σε πραγματικό επίκεντρο της αυτοκρατορίας.

Το αρχαίο Βυζάντιο θα ζούσε ένδοξες στιγμές κατά τη ρωμαϊκή ιστορία του για περισσότερο από 1.000 χρόνια. Ακόμα και όταν άλλα τμήματα της αυτοκρατορίας θα κατέρρεαν.

Η ανατολική πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας θα γινόταν από τα τέλη του 5ου αιώνα η πρωτεύουσα της (Ανατολικής Ρωμαϊκής) Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, επιβιώνοντας ως τα μέσα του 15ου αιώνα…

Η Κωνσταντινούπολη των Βυζαντινών

Η Κωνσταντινούπολη θα μείνει ιστορικά γνωστή ως η έδρα της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Η φημισμένη Επτάλοφος, η Βασιλεύουσα, θεμελιώνεται σταθερά από τους Βυζαντινούς, που προσφέρουν ακόμα και δωρεάν άρτο (panes aedium) στους πολίτες που αποφασίζουν να εγκατασταθούν εκεί.

Στα βυζαντινά χρόνια η ολοένα και πιο χριστιανική Κωνσταντινούπολη δεν γνώρισε απλώς μια πρωτοφανή πληθυσμιακή έκρηξη, αλλά και μια μεγαλοπρέπεια που ξεχείλιζε.

Η Πόλη, όπως άρχισαν να την αποκαλούν ήδη από τον 5ο αιώνα, έγινε συνώνυμο της αστικής ευμάρειας, ένα πραγματικό χωνευτήρι εθίμων και τέχνης, Δύσης και Ανατολής.

Επί Θεοδόσιου Β’ επεκτάθηκε ακόμα περισσότερο, γνωρίζοντας μια απαράμιλλη ανάπτυξη που έμελλε μάλιστα να γίνει ακόμα πιο εντυπωσιακή στα χρόνια του Ιουστινιανού Α’. Ο Ιουστινιανός ο Μέγας θεμελίωσε εξάλλου και το διαχρονικό σύμβολο της πόλης, την Αγιά-Σοφιά.

Μοναδική παραφωνία στη βυζαντινή κληρονομιά της, το βραχύβιο πέρασμα στα χέρια των Λατίνων το 1204. Η Λατινική Αυτοκρατορία (Λατινική Αυτοκρατορία της Κωνσταντινούπολης), που δημιουργήθηκε από τους Σταυροφόρους της Δ’ Σταυροφορίας μέχρι και το 1261, άφησε στην Πόλη πολύ βαρύ το στίγμα της.

Ήταν μια άνευ προηγουμένου λεηλασία της Κωνσταντινούπολης, η οποία χρειάστηκε χρόνια ολόκληρα για να ολοκληρωθεί. Ο Βαλδουίνος της Φλάνδρας ήταν ο νέος αυτοκράτορας που κάθισε στον θρόνο της Βασιλεύουσας, εγκαινιάζοντας την πιο καταστροφική της περίοδο.

Όταν την επανέκτησε το 1261 ο Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγος, έπρεπε ουσιαστικά να την ξαναχτίσει. Η Κωνσταντινούπολη άλλαξε για μια ακόμα φορά πρόσωπο, μόνο που δεν θα ήταν το τελευταίο.

Οι Παλαιολόγοι δεν κατάφεραν να της ξαναδώσουν την παλιά της αίγλη, η αυτοκρατορία ήταν αποδυναμωμένη πια και συρρικνωνόταν διαρκώς. Η παρακμή που επέφεραν οι Λατίνοι, σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση των Βυζαντινών, την πολιτική αστάθεια και τις εμφύλιες έριδες, της αποστέρησαν τον ζηλευτό χαρακτήρα που είχε εδώ και αιώνες.

Ακόμα κι έτσι όμως, τα θεόρατα τείχη της (Θεοδοσιανά) την κράτησαν ζωντανή από τις επιθέσεις. Ως τον Απρίλιο του 1453 τουλάχιστον...

Η Άλωση - Το πέρασμα στους Οθωμανούς

Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον νεαρότατο Μωάμεθ Β’ τελεσφόρησε έπειτα από 7 εβδομάδες. Τα απόρθητα τείχη της δεν μπόρεσαν να τη σώσουν. Η άλωση της 29ης Μαΐου 1453 ερχόταν να μεταμορφώσει για άλλη μια φορά την Πόλη.

Ο οθωμανός σουλτάνος βρήκε την Κωνσταντινούπολη με μόλις 50.000 κατοίκους, ίσως και λιγότερους, εκεί που κάποτε έσφυζε από ζωή και μετρούσε πληθυσμό της τάξης των 500.000.

Όπως και οι βυζαντινοί προκάτοχοί του, θέλησε να την ξαναδεί γεμάτη. Αυτός δεν έδωσε όμως προνόμια, παρά παρήγγειλε να εγκατασταθούν εδώ με τη βία πάνω από 5.000 οικογένειες (σουργούνιδες).

Τη μεγαλοπρέπειά της, μια άλλη πια μεγαλοπρέπεια, θα την ξανάβρισκε η πόλη έναν αιώνα αργότερα. Ήταν ο δέκατος σουλτάνος, ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής, αυτός που θα αποφάσιζε να αναδιαρθρώσει την Πόλη με τρόπο που να διαπνέεται πια από τις αρχές και το πνεύμα του Ισλάμ.

Χαρακτήρα ιερής μουσουλμανικής πόλης αποζητούσε για την Κωνσταντινούπολη και το πέτυχε με πλήθος μεγαλόπρεπων τζαμιών, παλατιών και θρησκευτικών κτιρίων. Το Τοπ Καπί και το φημισμένο Τέμενος Σουλεϊμανιγιέ ανεγέρθηκαν στα χρόνια του.

Ο Σουλεϊμάν προσυπέγραψε το απόγειο της αίγλης της στα οθωμανικά χρόνια, με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εποικισμού και ανοικοδόμησης που την έφτασαν ξανά στο μισό εκατομμύριο κατοίκους.

Το καθεστώς της λαμπρότητας δεν θα μπορούσε να μην το διατηρήσει η Κωνσταντινούπολη στα επόμενα χρόνια. Ήταν εξάλλου η πρωτεύουσα μιας κραταιάς αυτοκρατορίας, μια πόλη επιβλητική και αξιοζήλευτη. Αν και τελείως διαφορετική από ό,τι την ήξεραν άλλοτε οι Βυζαντινοί.

Ακόμα και οι Οθωμανοί ωστόσο δεν σκέφτηκαν ποτέ να αλλάξουν το όνομά της. Για να συμβεί αυτό, θα έπρεπε να έρθουν οι Νεότουρκοι του Κεμάλ στα πράγματα το 1908, να εκθρονίσουν τον τελευταίο σουλτάνο και να καταλάβουν την Πόλη.

«Πόλη» την έλεγαν όλοι από τον 5ο αιώνα, ένας όρος που είχε επικρατήσει ευρύτερα ως και τον 10ο αιώνα. «Μπουλίν» την έγραφαν χαρακτηριστικά οι άραβες γεωγράφοι. Οι μόνοι που την έλεγαν «Ιστάνμπουλ» ήταν οι Σελτζούκοι, επιστρατεύοντας κι αυτοί ακόμα το ελληνικό «εις την Πόλην».

Η Κωνσταντινούπολη παρέμενε τόσο σημαντική εδώ και τόσους αιώνες που όλοι καταλάβαιναν ποια ακριβώς ήταν η Πόλη. Οι Οθωμανοί την είπαν «Ιστανμπούλ» σε φιρμάνι του 1760, θέλοντας αυτό να είναι το επίσημο όνομά της, κάτι που έμεινε ωστόσο μόνο στα χαρτιά.

Έπρεπε να φτάσουμε στον 20ό αιώνα, στον Μάρτιο του 1930 συγκεκριμένα, για να μετονομαστεί από την Τουρκική Δημοκρατία σε Ιστανμπούλ. Λίγα χρόνια πρωτύτερα, το 1923, η τουρκική εθνοσυνέλευση επέλεξε την Άγκυρα ως πρωτεύουσα της νεόκοπης Τουρκικής Δημοκρατίας, ώστε να απομακρυνθεί από την οθωμανική κληρονομιά.

Η Κωνσταντινούπολη δεν ήταν τώρα πρωτεύουσα κράτους. Για πρώτη φορά εδώ και 1.600 χρόνια...

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

22
σχόλια
  1. avatar Οποιος ειναι Γεννημενος στην ΠΟΛΗ τον 20 Αιωνα ! Γνωριζει Καλα

    Τι Σημαινει Τουρκος ! Ξερει Καλα οτι εχει να Κάνει με ΟΝΤΑ και ΟΧΙ με Ανθρώπους ! Είναι Άγριες Φίλες απο την ΑΣΙΑ !που Εισεβαλαν σε Πολιτισμενες Χωρες και τις Κατεστρεψαν και ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Αυτο ξέρουν και θα Κανουν ! ο ΙΔΑΝΙΚΟΣ Εκπροσωπος και Εκφραστής Σαν Δείγμα ειναι ο ERDOGAN με Αυτόν με Αυτούς Έχουμε να Κάνουμε Επομένως Καμια Επαφη ! ......ΙΑΣΩΝ !

  2. avatar Αλέξανδρος Θρ.

    Η Πόλη έπεσε το 1453 γιατί η διαφθορά αρχόντων, κλήρου και λαού είχε προχωρήσει.Αντί να είναι ενωμένοι, μάλωναν μεταξύ τους, αντί να ενισχύσουν τον στρατό, ξόδευαν τεράστια ποσά σε διασκεδάσεις ενώ οι εχθροί την κύκλωναν. Ο πληθυσμός είχε μειωθεί, ο στρατός στελεχώνονται με ξένους μισθοφόρους,πολλοί κυρίως άρχοντες πίστευαν ότι θα τους σώσει ο Πάπας και ήταν πρόθυμοι να πουλήσουν την Αλήθεια,την ορθόδοξη πίστη τους.Ο Θεός απέσυρε την Χάρη Του.Διαβάστε το Χρονικό της Αλώσεως.

  3. avatar Aimilios

    μετα απο 500 χρονια οι μογγολοι μπορουν να την λενε οπως θελουν.
    Σκεφτεστε αλλωστε ποσα σπυρια θα ειχανε βγαλει οι αριστεροι αν το επισημο ονομα ητανε ακομα Κωσταντινουπολη;;;;

  4. avatar Συνθηκη Κωνστ/πολεως

    Συνθήκη πού υπογράφτηκε μετά τόν Ελληνοτουρκικό πόλεμο τού 1897(6 Σεπτεμβρίου) στήν Κωνστ/πολη μεταξύ Τουρκίας και Μεγάλων Δυνάμεων στίς οποίες η Ελλάδα είχε αναθέσει τήν εκπροσώπηση της. Μέ τή Συνθήκη εκείνη η Ελλάδα είχε παραχωρήσει στούς Τούρκους μικρή εδαφική έκταση στή Θεσσαλία και δέχτηκε νά καταβάλλει αποζημίωση 4.000.000 λιρών. Γιά τήν καταβολή τού ποσού αυτού και έως τήν εξόφληση του υποχρεώθηκε νά υποβληθεί σέ Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο. Η Συνθήκη προλείανε τό έδαφος γιά τήν υπογραφή οριστικής ειρήνης μέ τήν Τουρκία (22 Νοεμβρίου 1897).

  5. avatar Μνημεια

    Από τά κατάλοιπα τής μεγάλης ακμής η Αγια Σοφια ώς μουσείο από τό 1925, δείγμα βυζαντινής τέχνης και η Μονή τής Χώρας τό τωρινό Καχριέ τζαμί μέ τοιχογραφίες τού ΙΔ αιών, είναι και ο ναός τών Σεργίου και Βάκχου, καθώς και η Μονή Παμμακάριστου τό τωρινό Φετιμέ τζαμί. Και μερικά τής τουρκικής αρχιτεκτονικής τού ΙΣΤ και ΙΖ αιών, τό τζαμί τού Σουλεϊμάν 1550-1557 έργο τού αρχιτέκτονα Σινάν, και τό τζαμί τού Σουλτάν Μεχμέτ 1609-1616 γνωστό ώς Γαλάζιο τζαμί.

  6. avatar Κωνσταντινουπολη

    Χτισμένη στό σταυροδρόμι δύο ηπείρων τής Ευρώπης και τής Ασίας και στή νότια είσοδο τού Βοσπόρου πού ενώνει δύο μεγάλες θάλασσες τόν Εύξεινο Πόντο και τή Μεσόγειο Θάλασσα. Το μεγαλύτερο τμήμα της βρίσκεται στήν ευρωπαϊκή ακτή τού Βοσπόρου και αποτελείται από τήν παλιά πόλη (πρωτεύουσα τής Βυζαντινής αυτοκρατορίας) και από τή νέα πόλη πρός Β τής παλιάς (συνοικίες τού Πέραν και τού Γαλατά). Τίς δύο αυτές πόλεις τίς χωριζεις ο Κεράτιος Κόλπος.Τό μικρότερο τμήμα της μέ τήν ονομασία Σκούταρι ή Χριστούπολη βρίσκεται στήν ασιατική ακτή τού Βοσπόρου.

  7. avatar σουρταφερτας

    κ τωρα τη [...] ξεχασατε να το πειτε!!!!

  8. avatar Δύναμη

    Ρε τράβα να φας την κρεμούλα σου!

  9. avatar @ ΑΝΤΙΦΑ

    Έπεσε ο ιμπεριαλισμός αγράμματε και ήρθαν οι μπούργκες και τα τσαντόρ ...!!!
    Το Βυζάντιο ήταν η πλέον προηγμένη κοινωνία της εποχής . Η Δύση ήταν βυθισμένη στο σκότος του Μεσαίωνα .. και αν κάτι προσέφερε στον Δυτικό πολιτισμό η πτώση του Βυζαντίου, είναι ότι οι έκπτωτοι Βυζαντινοί μετέφεραν τη γνώση τους και έδωσαν το έναυσμα για την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό !
    Αντί για μπάφους και 10 αριστερά εύπεπτα τσιτάτα ανοίχτε κανένα βιβλίο , μπάς και ξεστραβωθείτε ...!!!
    Έλεος Αγράμματοι Αριστεροί Ιαχωβάδες Φονταμενταλιστές !!!

    1. avatar ΗΤΑΝ

      get over it, move on

  10. avatar Η ΠΟΛΗ το 1900 Αριθμούσε 500 Οοο ΡΩΜΙΟΥΣ 《 ΕΛΛΗΝΕΣ》

    Αλλα Κοινή ΓΛΩΣΣΑ Όλων των Μειωνοτητωνστο Κέντρο της Πολης ηταν η Ελληνικη ! Υπήρχαν εν λειτουργία πανω απο 65 Ελληνικα Δημοτικά Σχολεια και 5 γυμνασια και Λυκεια και 90 Εκκλησιες ! Τοτε ο Ελληνισμος Κυριαρχουσε ! και Αρχισε να Καμπτεται Ραγδαιως μετα την Μικρασιατικην Καταστροφη ! Η ΠΟΛΗΣ ειχε Αναθαρισει με την Συνθηκη των ΣΕΒΡΩΝ ! που ο Ελληνικός Στρατός Στρατοπεδευε στον Άγιο Στέφανο 12 χιλιόμετρα Έξω από την ΠΟΛΗ ! την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Εφερε η Μικρασιατικη Εκστρατεία που Αδικαιολογητα Έγινε ! Εκτοτε ο Ελληνισμος της ΠΟΛΗΣ Εφθηνε Γοργα ! Σημερα Αριθμεί μολις 1500 Ατομα ! Ενω οι Αλλες Μειωνοτητες Ευδοκιμουν ! .......ΙΑΣΩΝ !

  11. avatar Αυτόνομοι Αντιφα

    Η πτώση της \" πόλης \" αποτελεί το την απελευθέρωση των λαών από το ιμπεριαλισμό και την εκμετάλλευση του βάρβαρου και απολίτιστου Βυζαντίου . Και με τον ίδιο τρόπο θα απελευθερωθούν οι λαοί από το μεγάλο κεφάλαιο και την εκμετάλλευση των αποικιοκρατών Δυτικών Σταυροφόρων .

    1. avatar mnimwn

      Μίστ φωνάξτε τον αχόρταγο γρήγορα γεμίσαμε απόβλητα .

    2. avatar mnimwn

      Μπίστ φωνάξτε τον αχόρταγο γρήγορα γεμίσατε απόβλητα .

    3. avatar Ποζες

      Με τόσες πολλές αρνητικές κριτικές παίζει να του του δώσουν μετάλλιο οι σύντροφοι παιδιά μαζί με μπίρα.

    4. avatar μπλιμπ μπλιμπ μπλομπ μπλομπ

      βραχυκυκλωσε το θεμα!!!

    5. avatar μιλαμε

      τιτανομεγιστος οχι αστεια!!!!

    6. avatar Επαγγελματιας εφυσιχαστης ικανοποιημενων πλειοψηφειων

      Ποια απελευθερωση λαων γενεται μεσα σε ενα σκοταδιστικο θεοκρατικο καθεστως βρε συντροφια ; ((Τερμα η δημοκρατια τερμα η ελευθερια,ερχεται το ισλαμ )) ηταν το συνθημα των ελβετων στο δημοψηφισμα για την απαγορευση της μπουργκας.Στην Κωνσταντινουπωλη πηγαιναν λεει στα κυριακατικα παζαρια και πλατειες τουρκοι αξιωματουχοι που ειχαν πεσει στη δυσμενεια του σουλτανου και για να αποδειξουν τον σουλτανο την αφοσιωση τους επιαναν δεκαδες Ελληνες και τους εσφαζαν στο γονατο δημοσια

    7. avatar Λογικα..

      ...εισαι μεγαλος [...]

    8. avatar Ηλίας620

      Πέρα από τα όρια της αμάθειας,πουλάτε πολλή τρέλα οι αυτόνομοι αντίφα...

    9. avatar ok μπουμερ. ..

      ok μπουμερ.

    10. avatar φαντης

      αυτο το χωμα ειναι δικο τους και δικομα μας, δηλαδη πριν γινει δικοτους ηταν δικο μας και πριν γινει δικο μας καποιοι αλλοι το ειχαν δικο τους. Στο μελλον καποιοι αλλοι θα το κανον δικο τους, ασε αντιφα, παιξε με τα κουβαδακια και μην μπλεκεις με ιστοριες οπως θαλεγε και ο κυρ παντελης!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...