«Δεν νομίζω ότι το να γυρίσουμε απλά πίσω τα Γλυπτά θα ήταν μια πολύ καλή κίνηση, αλλά θεωρώ πως το Βρετανικό Μουσείο θα ήταν ανοιχτό στο να μοιραστεί τα Ελγίνεια Μάρμαρα, αρκεί να μην γίνει έμμονη ιδέα το σε ποιον ανήκουν πραγματικά», λέει ο διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης Νίκολας Πένι, με φόντο τις δηλώσεις Κλούνεϊ που αναζωπύρωσαν τη συζήτηση περί επιστροφής τους στην Αθήνα.

«Προσωπικά δεν θα μου άρεσε να τα σκέφτομαι να ταξιδεύουν μπρος- πίσω σε όλο τον κόσμο, αλλά σίγουρα το Βρετανικό Μουσείο έχει ως ένα βαθμό αναγνωρίσει τη βαθιά σημασία που έχουν για την Ελλάδα…» , τονίζει ο Πένι στους Sunday Times.

«Έχει πρακτικά τεθεί υπό σκέψη ότι ορισμένα εξ αυτών θα μπορούσε να τα δανείσει εκεί (στην Ελλάδα) αρκεί να μην γίνουν πιόνια πολιτικής εκμετάλλευσης», συνεχίζει και υποστηρίζει πως το φόντο πάνω στο οποίο προβάλλονται τα έργα τέχνης μπορεί να αλλάξει. «Πολλοί πιστεύουν ότι είναι εξορισμού το αυθεντικό πλαίσιο, αλλά αν επιστρέφονταν στην Ελλάδα δεν θα τοποθετούνταν στο μνημείο λόγω της μόλυνσης. Ακόμη κι αν βρίσκονταν εκεί, το μνημείο είναι ερείπιο και αυτά είναι πολύ κατεστραμμένα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τα δει κάποιος όπως ήταν στην αρχική τους θέση. Αυτός είναι ένας συναισθηματικός μύθος, η ιδέα ότι κάποιος μπορεί να γυρίσει το ρολόι προς τα πίσω».

Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας του θεάματος έχουν ταχθεί υπέρ του επαναπατρισμού των Γλυπτών, σημειώνουν τα «Νέα», όπως ο Σον Κόνερι, η Τζούντι Ντεντς, η Βανέσα Ρέντγκρειβ, η Έμα Τόμσον και ο Στίβεν Φράι.