Εφιάλτης για Έλληνες ναυτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στο Τζιμπουτί, «η ψυχολογία τους είναι άθλια»

«Το να κατάσχονται όμως ανθρώπινες ψυχές είναι απαράδεκτο»


ΕΛΛΑΔΑ
17:35
05/12/2019
Εφιάλτης για Έλληνες ναυτικούς που είναι εγκλωβισμένοι στο Τζιμπουτί, «η ψυχολογία τους είναι άθλια»
2
loading

Έναν εφιάλτη που μοιάζει να μην έχει τέλος βιώνουν πέντε Έλληνες ναυτικοί οι οποίοι είναι εγκλωβισμένοι εδώ και 3 μήνες σε δυο πλοία ανοιχτά του Τζιμπουτί.

Του ανταποκριτή μας από το flashnews.gr στην Κρήτη

Οι ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι σε δυο ελληνόκτητα πλοία, το «Πτολεμαίος» και το «Αρίμπας», 3 ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι του Τζιμπουτί από τις 4 Σεπτεμβρίου.

Πρόκειται για έναν από την Κρήτη, τρεις από την Αθήνα και έναν από τη Χαλκιδική.

Ο λόγος της «ομηρίας» αυτής είναι ότι τα πλοία ακινητοποιήθηκαν από τις 4 Σεπτεμβρίου στα χωρικά ύδατα της περιοχής καθώς κατασχέθηκαν από τις αρχές του Τζιμπουτί λόγω οφειλών του πλοιοκτήτη. Δυστυχώς, λόγω της κατάσχεσης των πλοίων εγκλωβίστηκαν σε μια ιδιότυπη ομηρία και οι 5 Έλληνες ναυτικοί.

Η κα Σταυρούλα Κυπαρίσση, συγγενής ενός εκ των ναυτικών περιέγραψε τι έχει συμβεί αλλά και σε τι άθλιες συνθήκες ζουν οι 5 ναυτικοί εντός του πλοίου.

«Το να κατάσχονται ανθρώπινες ψυχές είναι απαράδεκτο»

Όπως ανέφερε η κα Κυπαρίσση: «Η κυβέρνηση του Τζιμπουτί προχώρησε σε κατάσχεση των δυο πλοίων καθώς ο Έλληνας εφοπλιστής όφειλε προς την κυβέρνηση αυτή χρήματα που αφορούν σε πετρέλαια και λιμενικά τέλη. Ο πλοιοκτήτης έφυγε και τους άφησε. Το να κατασχεθούν τα πλοία είναι απολύτως κατανοητό γιατί και εκείνοι θέλουν τα λεφτά τους. Το να κατάσχονται όμως ανθρώπινες ψυχές είναι απαράδεκτο!»

Η ποσότητα του νερού και των τροφίμων είναι ελάχιστη στο όριο που απαιτείται μόλις για την επιβίωση των ναυτικών, ενώ τα απορρίμματα  πάνω στα πλοία έχουν συσσωρευτεί δημιουργώντας τεράστια εστία μόλυνσης.

Σύμφωνα με την κα Κυπαρίσση: «Η τροφοδοσία και η παροχή νερού, προέρχεται από τα εφόδια και ό,τι απόθεμα είχε μείνει στα δυο πλοία. Επίσης, τους στέλνουν τα PNI (Protection and Insurance), οι ασφαλιστικές δηλαδή εταιρείες στις οποίες έχουν ασφαλιστεί τα πληρώματα».

Ψυχολογικά ράκη και προβλήματα υγείας - Δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τις οικογένειές τους

Η κατάσταση 3 μήνες τώρα πέντε ανθρώπων που έχουν εγκαταλειφθεί στη μοίρα τους σε δυο πλοία έχει δημιουργήσει ακραίες συνθήκες διαβίωσης για τους ναυτικούς ενώ η ψυχολογία τους έχει καταρρακωθεί επιδεινώνοντας την ούτως ή άλλως επιβαρυμμένη υγεία κάποιων από αυτούς.

Η δε επικοινωνία όπως αναφέρει η κα Κυπαρίσση είναι προβληματική:«Μιλώ μόνο με τον θείο μου. Είναι ο μόνος που έχει viber και σύνδεση και μπορούμε και επικοινωνούμε. Όλοι οι άλλοι έχουν κάρτες και δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τις οικογένειές τους. Ουσιαστικά εκείνος είναι ο συνδετικός κρίκος. Κάθε μέρα στις 7.00 πάει πάνω στη γέφυρα του πλοίου και μιλά με το άλλο καράβι το "Αρίμπας" στον ασύρματο για να δει τι κάνουν και πώς είναι στην υγεία τους και οι υπόλοιποι.

Είχαν διάφορες κρίσεις αυτό το χρονικό διάστημα. Ο ένας που βρίσκεται στο Αρίμπας έπρεπε να έχει έρθει ήδη στην Ελλάδα για να κάνει ακτινοβολίες λόγω καρκίνου, ο θείος μου έχει κάνει τετραπλό bypass και έχει λιποθυμικά επεισόδια εξαιτίας της άθλιας κατάστασης που βιώνουν λόγω των σκουπιδιών, της ζέστης και των συνθηκών που επικρατούν. Όπου να 'ναι θα τελειώσουν και τα φάρμακά του. Η ψυχολογική κατάσταση όλων είναι άθλια».

Το υπουργείο Ναυτιλίας καθώς και το Εξωτερικών έχουν ενημερωθεί, προς το παρόν όμως δεν έχει γίνει τίποτα. Το γεγονός ότι πρόκειται για αφρικανική χώρα με διαφορετικό δίκαιο από αυτό της Ευρώπης αλλά και το γεγονός ότι δεν υπάρχει εκεί ελληνική πρεσβεία, δυσχεραίνει την επίλυση του προβλήματος.

Σύμφωνα με την κα Κυπαρίσση υπάρχει μια αμισθί πρόξενος στην περιοχή η οποία είναι εξαιρετική κάνει ό,τι μπορεί, αλλά δυστυχώς το πρόβλημα αυτό υπερβαίνει τις δυνάμεις της.

Δεν υπάρχουν περιθώρια κωλυσιεργίας μετά από 3 μήνες. Απαραίτητο είναι να γίνουν τάχιστα από το ελληνικό κράτος όλες οι κινήσεις που απαιτούνται ώστε να μπορούν οι Έλληνες ναυτικοί να επιστρέψουν στην πατρίδα και τα σπίτια τους ασφαλείς.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Σαττβα

    Γιατί δεν έρχεται σε συνεννόηση ο ιδιοκτήτης (ή ο όμιλος εταιρίας) που έχει/(έχουν) το πλοίο; επίσης, από τις τόσες εισφορές στο κράτος (που είμαστε οι πολίτες), γιατί δεν στέλνουν το ποσό ή μέρος αυτού μετά από συμφωνία; τί θα έκανε ο ιδιοκτήτης στη θέση των ομήρων του; μήπως θα έπρεπε να πάρει την θέση τους και να τους στείλει πίσω στην Ελλάδα; τελικά, τι συμβαίνει στ' αλήθεια; γιατί τόση εγκατάλειψη;

  2. avatar Χαχας

    Κάνουν τέτοια πράγματα οι ιδιώτες επιχηρηματιες? Εκπλήσσομαι και φρίττω

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει