Η Φλωρέττα Ζάννα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών σκορπίζοντας της θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο. Έναν χώρο που τον υπηρέτησε πιστά, ακόμη και αν η διαδορμή της σε αυτόν ήταν σύντομη, αλλά και θορυβώδης.

Άλλωστε, υπάρχουν περιπτώσεις ηθοποιών που δεν χρειάζεται να παίξουν σε μύριες ταινίες για να αφήσουν πίσω τους το καλλιτεχνικό αποτύπωμα. Αρκεί το ταλέντο τους και η τύχη να βρεθούν στις σωστές ταινίες για να αφήσουν το στίγμα τους στο κινηματογραφικό γίγνεσθαι.

Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία άνηκε η Φλωρέττα Ζάννα, η οποία στο ενεργητικό της μετράει ελάχιστες ταινίες. Όμως, οι ρόλοι της, αλλά και η ίδια, ήταν χαρακτηριστικοί κι έτσι έμεινε στην κινηματογραφική ιστορία του τόπου.

Βέβαια, η περίπτωση της γοητευτικής ηθοποιού με το μελαγχολικό βλέμμα και την ποιότητα που εξέπεμπε ως προσωπικότητα, ήταν ιδιαίτερη. Η Φλωρέττα Ζάννα ήταν αρχικά η δροσερή ενζενί που με το «καλημέρα» στέφθηκε πρωταγωνίστρια.

Η ίδια έπαιξε σε κινηματογραφικές επιτυχίες της εποχής και οι περισσότερες ήταν σκηνοθετημένες από το σύζυγό της, Ντίνο Δημόπουλο. Μάλιστα, οι κακές γλώσσες της εποχής μιλούσαν για ευνοϊκή μεταχείριση της ηθοποιού, λόγω του συζύγου της. παρόλο που δεν έπαιζε μόνο σε ταινίες του Δημόπουλου.

Αλλά η ίδια είχε το ταλέντο να διαψεύσει τους επικριτές της, ενώ είχε και την τόλμη να τα παρατήσει όλα και να πάει για άλλα.

Η χορεύτρια που έγινε ηθοποιός

Η Ανθή Στυλιανέα, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα γεννήθηκε το 1936 σε χωριό της Μεσσηνίας. Η μικρή αγάπησε το θέαμα από παιδούλα και σύντομα θα ήταν χορεύτρια του Εθνικού Θεάτρου, παίρνοντας μέρος σε αμέτρητες παραστάσεις της πρώτης σκηνής της χώρας.

Το 1959 η Φλωρέττα Ζάννα θα εμφανιστεί πραγματικά ουρανοκατέβατη στο σινεμά, στο δραματικό-ψυχολογικό φιλμ του Ντίνου Δημόπουλου «Αμαρυλλίς, το κορίτσι της αγάπης». Ήταν η πρώτη ταινία της εταιρίας παραγωγής Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης και καθιέρωσε αμέσως στα κινηματογραφικά πράγματα τη νεαρότατη Ζάννα, κόβοντας πάνω από 50.000 εισιτήρια και όντας ένα από τα πιο εμπορικά φιλμ της σεζόν.

Την επόμενη χρονιά, η Ζάννα θα παντρευτεί με τον Δημόπουλο, δεύτερος γάμος για εκείνον (η πρώτη του σύζυγος ήταν η Βεατρίκη Δεληγιάννη), αποτελώντας πια ένα από τα πιο καυτά ζευγάρια της εγχώριας showbiz. Κι ενώ οι πικρόχολες φήμες έδιναν και έπαιρναν για τη νεαρά ενζενί που είχε γίνει αμέσως πρωταγωνίστρια στις ταινίες -και την καρδιά- του γνωστού σκηνοθέτη, το 1962 την επιλέγει στο πρωταγωνιστικό καστ του φιλμ «Όταν λείπει η γάτα» ο μεγάλος Αλέκος Σακελλάριος!

Κι όσο κι αν τα κινηματογραφικά πηγαδάκια έλεγαν πως η Ζάννα μόνο στον Δημόπουλο ήταν πρωταγωνίστρια, η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική. Το 1964, για παράδειγμα, θα ερμηνεύσει πρώτο ρόλο στον «Τελευταίο πειρασμό» του Σωκράτη Καψάσκη, πλάι στον Τίτο Βανδή, την Άννα Φόνσου και τον Βαγγέλη Σειληνό.

Το 1968 θα πάρει για τελευταία φορά μέρος σε ελληνική ταινία, στη μουσική κωμωδία του Δημόπουλου «Η αρχόντισσα και ο αλήτης», όπου οι τίτλοι του φιλμ θα τη φέρουν για άλλη μια φορά σε πρώτο ρόλο, πλάι στους Βουγιουκλάκη, Παπαμιχαήλ, Παπαγιαννόπουλο και Ρίζο.

Τα τελευταία χρόνια

Δεν είναι γνωστοί οι λόγοι που παρά την τρομακτική της επιτυχία στη δεκαετία του 1960 και τους εννιά πρωταγωνιστικούς της ρόλους σε ισάριθμες ταινίες, η Φλωρέτα Ζάννα εξαφανίστηκε ξαφνικά από την επικράτεια της έβδομης τέχνης. Στη ζωή του Δημόπουλου παρέμεινε βέβαια μέχρι το τέλος του μεγάλου σκηνοθέτη το 2003, καθώς ήταν μια σχέση ζωής, μακριά πια από την αδιακρισία φακών και φλας.

Τώρα διατηρούσε μια από τις γνωστότερες μπουτίκ του Κολωνακίου και έντυνε όλες τις παλιές της συναδέλφους, αποτελώντας το πιο καυτό μαγαζί γυναίκειας μόδας των Αθηνών.