Την άμεση απόσυρση της «άδικης» και «παράνομης», όπως τη χαρακτηρίζουν, τροπολογίας που προβλέπει την μείωση της αστικής ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου για αποζημιώσεις από τροχαία ατυχήματα, ζητούν οι δικηγόροι της Θεσσαλονίκης.

Όπως σημείωσαν, ανάλογη νομοθετική πρωτοβουλία είχε αναληφθεί πέρσι το Σεπτέμβρη, αλλά μετά τις αντιδράσεις του συνόλου των δικηγορικών συλλόγων της χώρας, το υπουργείο Οικονομικών απέσυρε -την τελευταία στιγμή- τη συγκεκριμένη τροπολογία.

Η ίδια τροπολογία επανεισήχθη για δεύτερη φορά σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, προκαλώντας εκ νέου την αντίδραση του νομικού κόσμου. Η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας με απόφασή της δηλώνει κατηγορηματικά αντίθετη σε κάθε προσπάθεια μείωσης της ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου ασφάλισης ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων, ζητώντας την απόσυρση της επίμαχης τροπολογίας.

Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (Δ.Σ.Θ.), Νίκος Βαλεργάκης υπογράμμισε την κατάφωρη αδικία που σηματοδοτεί η συγκεκριμένη τροπολογία.

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Κοτζαμανίδης, μέλος του δ.σ. του Δ.Σ.Θ. έκανε λόγο για «νομοθετικό πραξικόπημα» που επιχειρείται να περάσει βάζοντας μπροστά το Επικουρικό Κεφάλαιο. «Με τον τρόπο αυτό, κηρύττεται στην ουσία νόμιμη παύση πληρωμών για αόριστο χρόνο. Αν, τελικά, ψηφιστεί η τροπολογία είναι βέβαιο, ότι, σε ό,τι αφορά τις ζημίες που «καλύπτονται» από το Επικουρικό Κεφάλαιο, θα μείνουν χωρίς αποζημίωση οικογένειες που θρηνούν θύματα από θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, ενώ χιλιάδες βαριά τραυματισμένοι θα μείνουν χωρίς τη στοιχειώδη ιατρική φροντίδα και νοσηλευτική περίθαλψη», τόνισε.

Να σημειωθεί ότι με την επίμαχη τροπολογία, μεταξύ άλλων, καταργείται για όλες τις περιπτώσεις ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου η υποχρέωσή του να καταβάλει χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης, εισάγεται πλαφόν 100.000 ευρώ στην αποζημίωση που οφείλει να καταβάλει για τις λοιπές αξιώσεις του παθόντα στην περίπτωση ανάκλησης της άδειας ασφαλιστικής εταιρίας ή πτώχευσής της, απαγορεύεται η κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του Εμπορικού Κεφαλαίου και ο συμψηφισμός απαιτήσεων.