Στα scanners που θα τοποθετηθούν σε όλα τα λιμάνια, για τον εντοπισμό ύποπτων φορτηγών και κοντέινερς στο πλαίσιο των προσπαθειών πάταξης του λαθρεμπορίου αλλά και του παρεμπορίου, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άδωνις Γεωργιάδης, στην πρώτη τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

Ο υφυπουργός είπε ότι ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες για την άμεση προμήθειά τους. Ήδη κάποια λιμάνια έχουν προχωρήσει τη διαδικασία αυτή. Πρόθεση του υπουργείου είναι να συνεργασθεί με όλους τούς φορείς ώστε να εκλείψουν όλα αυτά τα φαινόμενα έκνομων δραστηριοτήτων που αποτελούν ντροπή για την πόλη και τη χώρα μας.

Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι έχει προγραμματισθεί συνάντηση με τους φορείς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, ώστε να συζητήσουν μέτρα για την ανάπτυξή της, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το κύριο μέλημά μας πρέπει να είναι το πώς θα «μπουν» καράβια στη Ζώνη.

Για το monorail (τον εναέριο σιδηρόδρομο που θα συνδέει τους σταθμούς του ηλεκτρικού και του προαστιακού με τα κρουαζιερόπλοια) ο υφυπουργός τόνισε ότι είναι κρίμα να μην πάρει χρήματα ο Πειραιάς λόγω μιας διαφωνίας του ΟΛΠ και του Δήμου. Μάλιστα, όπως τόνισε, ο Πειραιάς αξίζει πάρα πολλά και ως πόλη έχει μείνει πίσω στις διεκδικήσεις. Πρέπει να δρομολογηθούν έργα υποδομής και ανάπτυξης.

«Όλα τα μέτρα εκσυγχρονισμού του λιμανιού είναι σε τροχιά εφαρμογής» τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, ο οποίος αναφέρθηκε στις προσπάθειες που γίνονται για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά, λέγοντας ότι το πρώτο λιμάνι της χώρας αποτελεί τη βάση για όλα τα κρουαζιερόπλοια.

Μπορεί να αποτελέσει πηγή τροφοδοσίας με καύσιμα και να παρέχει δυνατότητες συντήρησης και επισκευών. Γι’ αυτό, άμεση προτεραιότητα είναι η αναζωογόνηση του λιμανιού του Πειραιά, μέσα από το αναπτυξιακό πρόγραμμα ώστε να καταστεί το κέντρο της ναυτιλίας. Για το λόγο αυτό προχωρεί σε κοινές επενδυτικές και λειτουργικές συμφωνίες με την COSCO, με σκοπό την αναβάθμιση της περιοχής στην Ακτή Μιαούλη. Αναφέρθηκε επίσης και στις προσπάθειες πάταξης του παραεμπορίου σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Γ. Κασιμάτης, χαρακτήρισε ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ημερών μας το λαθρεμπόριο των καυσίμων, που λαμβάνει διαστάσεις μάστιγας και πλήττει τη νόμιμη αγορά, ενώ αναφέρθηκε επίσης στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας ως ένα από τα πιο καίρια ζητήματα για την τόνωση της τουριστικής δραστηριότητας και κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ να δώσουν κίνητρα για την αύξηση των αφίξεων στο λιμάνι του Πειραιά.

Παράλληλα, ο κ. Κασιμάτης αναφερόμενος στο παρεμπόριο, σημείωσε ότι η σοβαρή αυτή ασθένεια της οικονομίας κοστίζει στον κρατικό προϋπολογισμό περί τα 4 δισ. ευρώ και ζήτησε συγκεκριμένες δράσεις που θα συμβάλλουν στη ριζική αντιμετώπισή της.

Για το monorail είπε ότι θέση του Επιμελητηρίου είναι υπέρ οποιουδήποτε μέτρου βοηθά στην ανάπτυξη χωρίς αυτό να προσβάλλει την αισθητική και την εικόνα της πόλης και εξέφρασε μικρή επιφύλαξη για την οριστική και ολοκληρωμένη άποψη επί του θέματος σε σύντομο χρονικό διάστημα.