Ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) με αναπηρία από τις προσλήψεις του σχολικού έτους 2017- 2018 κατέθεσε σήμερα η βουλευτής της Κατερίνα Παπακώστα.

Όπως αναφέρει η κ. Παπακώστα, με σχετικές υπουργικές αποφάσεις, για πρώτη φορά καταρτίζονται δύο ξεχωριστοί πίνακες κατάταξης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ, ένας κύριος και ένας επικουρικός.

«Στον κύριο εντάσσονται εκπαιδευτικοί με διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακό ή πτυχίο του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή όσοι έχουν τουλάχιστον 50 μήνες προϋπηρεσίας στην ΕΑΕ. Στον επικουρικό πίνακα εντάσσονται μεταξύ άλλων όσοι έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ διάρκειας 400 ωρών, είναι γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω ή έχουν οι ίδιοι ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω», όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η βουλευτής αναφέρει πως με αυτή την ρύθμιση ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών με αναπηρία, οι οποίοι προσλήφθηκαν με τον ν. 3699/2008 και σύμφωνα και με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα είναι ικανοί να εργαστούν, θα ενταχθούν στον επικουρικό πίνακα.

Επιπλέον σημειώνει ότι από τους 1095, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στον ενιαίο πίνακα των Νηπιαγωγών ΠΕ 60.50 του σχολικού έτους 2016-2017, περίπου 900 θα ενταχθούν φέτος στον κύριο πίνακα κατάταξης, από τον οποίο θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις και καθώς οι ανάγκες σε νηπιαγωγούς εκτιμούνται στους 600 εκπαιδευτικούς, δεν θα εξαντληθεί ο κύριος πίνακας και δεν θα πραγματοποιηθούν προσλήψεις από τον επικουρικό πίνακα κατάταξης.

«Με αυτή την ρύθμιση, κατά την νέα σχολική χρονιά θα μείνουν χωρίς εργασία άτομα με αναπηρία, τα οποία είναι σε θέση να εργαστούν, πράγμα που εξάλλου έκαναν έως τώρα, και αγωνίζονται καθημερινά για την ισότιμη ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο» τονίζει η κ. Παπακώστα και ρωτά τον αρμόδιο υπουργό γιατί έγινε η συγκεκριμένη αλλαγή εις βάρος των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, οι οποίοι είναι άτομα με αναπηρία και αν προτίθεται να προβεί σε διορθωτικές ρυθμίσεις για να μπορέσουν να εργαστούν και φέτος.

Επίσης ζητά να ενημερωθεί αν θα οριστεί υποχρεωτικό ποσοστό πρόσληψης εκπαιδευτικών ΕΑΕ με αναπηρία και με ποιο τρόπο θα αξιοποιηθούν οι εν λόγω εκπαιδευτικοί κατά το σχολικό έτος 2017-2018, καθώς διαθέτουν επαγγελματική και προσωπική εμπειρία στον τομέα της ΕΑΕ, πράγμα που δεν πρέπει να μένει ανεκμετάλλευτο.